Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotoblade
Fra : peter jensen

Dato : 12-07-03 00:48

Hvad findes der egentlig af fotoblade i Danmark? Både på begynder og
avanceret niveau.

Fra : den glade dreng

Dato : 12-07-03 01:09

"peter jensen" <firecracker88@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Hvad findes der egentlig af fotoblade i Danmark? Både på begynder og
> avanceret niveau.

der findes kun et fotoblad:

alt om foto - www.fotoinfo.dk

Vh

Per

Fra : Sverre Stokke

Dato : 12-07-03 01:42

"den glade dreng" <per1665@grafisk.dk> skriver:
>der findes kun et fotoblad:
>
>alt om foto - www.fotoinfo.dk

Der findes da også: Digital foto

http://www.bonniershop.dk/default.asp?type=details&ID=201

Hilsen Sverre.

Fra : Pico

Dato : 12-07-03 11:39

Sverre Stokke wrote:
> "den glade dreng" <per1665@grafisk.dk> skriver:

> Der findes da også: Digital foto
>
> http://www.bonniershop.dk/default.asp?type=details&ID=201

Er det blad egentligt noget værd ?
Hvis det er ligesom Alt om Foto holder jeg mig væk.
Pico

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 12-07-03 16:39

In news:beopce$7h0bj$1@ID-184913.news.uni-berlin.de ,
Pico <IPdata@mail.dk> typed:

> Er det blad egentligt noget værd ?
> Hvis det er ligesom Alt om Foto holder jeg mig væk.

Jeg kender ikke Alt om Foto, men synes nu Digital Foto er ok... Det er lidt
ligesom Komputer For alle (tror jeg det hedder -fra samme forlag)
Altså, alle foto nørderne vil ikke kunne bruge det til noget. Men til en
første gangsbruger af digital foto er det dog ok..
(Desværre synes jeg de er lidt for meget photoshop/elements fikserede i det
blad, jo jo programmerne er da sikkert gode. Men som en garvet PSP bruger,
er det lidt surt at se ALLE deres eksempler, test, guider og lignende er
lavet i Adobes programmer)

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Kurt

Dato : 12-07-03 22:59

Hvad står PSP for !!!???

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-07-03 23:29

On Sat, 12 Jul 2003 23:59:20 +0200, "Kurt" <Birkelund@tdcspace.dk>
wrote:

>Hvad står PSP for !!!???

Sædvanligvis Paint Shop Pro. Og tag så lige og spar på ! og ?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-07-03 13:16

"Pico" <IPdata@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er det blad egentligt noget værd ?
> Hvis det er ligesom Alt om Foto holder jeg mig væk.

Nu var det jo ikke ligefrem dét, spørgsmålet gik på...

--
-Jens B.

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 12-07-03 04:45

peter jensen <firecracker88@yahoo.com> wrote:
> Hvad findes der egentlig af fotoblade i Danmark? Både på begynder og
> avanceret niveau.

Jeg modtager et amerikansk fotoblad hver måned:
http://www.photographic.com/

Det er noget tid siden jeg bestilte, men jeg mener prisen var ~8kr/måned
(100kr/år).

Første levering tager gerne de fulde 8 uger der er nævnt, men herefter
lader bladene til at komme som de skal.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : peter jensen

Dato : 13-07-03 15:58

"Rune B. Broberg" <usenet@mihtjel.dk> wrote in message news:<beo07d$jon$1@news.mihtjel.dk>...

> Jeg modtager et amerikansk fotoblad hver måned:
> http://www.photographic.com/

Tak for svarene. Der er lidt at gå igang med...

Fra : Børge Larsen

Dato : 12-07-03 09:21

I DK findes 2 nemlig Digital Foto og Alt om foto, sidstnævnte er ikke værd
at abonnere på. Jeg kan anbefale det Norske Fotografi, et godt og seriøst
blad. I Tyskland findes også seriøse fotoblade, Color Foto og Fotomagazin.

Fra : lars bo

Dato : 12-07-03 23:56

"Børge Larsen" <bl-dk@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blad. I Tyskland findes også seriøse fotoblade, Color Foto og Fotomagazin.

Så er jeg lidt på herrens mark. Jeg skal bruge et analogt blad men ikke på
tysk. Kan der evt. anbefales et engelsksproget?
Jeg har noteret mig http://www.photographic.com/ .
hilsen
lars bo

Fra : Jeppesen

Dato : 13-07-03 20:37

"lars bo" <lbh@postkasse.com> skrev i en meddelelse

> Så er jeg lidt på herrens mark. Jeg skal bruge et analogt blad men ikke på
> tysk. Kan der evt. anbefales et engelsksproget?

Hej Lars

Nu er bladene jo ikke alle delt op i analogt og digitalt, men nogen er
selvfølgelig. Det engelske Practical Photography er ret analogt og meget
praktisk anlagt, og i det svenske Foto kan du finde lidt af hvert - det er 2
blade som jeg synes er gode.

Men som med alle blade går det jo lidt i ring - kun hvis det er udstyr man
er interesseret i kan man finde nyheder. Der er jo ikke noget nyt i "hvordan
bruger man DOF" andet end første gang man læser det

Jeg har købt ovennævnte blade i et par år, men er nu gået over til National
Geographic og B&W - der nøjes man med billederne og slipper for at læse om
den seneste måneds nye digitale vidundere.

Mvh Kim

Fra : Carsten Øhlenschlæge~

Dato : 13-07-03 08:43

peter jensen wrote:

> Hvad findes der egentlig af fotoblade i Danmark? Både på begynder og
> avanceret niveau.

Jeg vil da gerne foreslå det amerikanske blad Popular Photography. Jeg
tegnede for nyligt et abonnement til 20$ om året. Det er da en ganske
rimelig pris

Jeg synes at det er et rigtig godt blad, med en masse anmeldelser og
tekniske artikler. Man skal dog huske at bladet er amerikansk og
smækfyldt med annoncer.

http://www.popphoto.com

Hilsen
Carsten Ø