Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"parachute" på binaer
Fra : max

Dato : 08-07-03 08:47

G5 billede med auto (knald på) color i PS, men jeg kan altså
ikke finde en beskæring der fungerer, nogen ideer..??
-max-

Fra : Alex Linaa

Dato : 08-07-03 06:10

"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message
> G5 billede med auto (knald på) color i PS, men jeg kan altså
> ikke finde en beskæring der fungerer, nogen ideer..??
> -max-

Hvis det er tget med G5, har du sikkert masser af pixels at tage af.
Prøv at beskære hårdt, så faldskærmen placeres i øverste højre hjørne med
lidt luft omkring, og lad linen forsvinde ud af billedet i nederste venstre
hjørne, så du får en diagonal gennem et billede i højformat.
Jeg synes i hvert tilfælde ikke det røde sejl bidrager til noget.

vh Alex

Fra : max

Dato : 08-07-03 10:10

> [...]
> hjørne, så du får en diagonal gennem et billede i højformat.
> Jeg synes i hvert tilfælde ikke det røde sejl bidrager til noget.

Jeg tror du har ret med det røde sejl, men så syns jeg bare billedet
blir så ... tomt ...
Jeg har kun skudt i 1200x1600, men jeg har et andet billed uden
sejlet, hvor han bare hænger og dingler mod en blå himmel, så det
kan måske bruges i stedet for.
Tak for det Alex..-max-

Fra : Alex Linaa

Dato : 08-07-03 06:26

> Jeg tror du har ret med det røde sejl, men så syns jeg bare billedet
> blir så ... tomt ...

Det bliver ikke tomt, hvis du lader motivet (som jeg går ud fra er
faldskærmen) fylde en støre del af billedfladen.

> Jeg har kun skudt i 1200x1600,

Du kunne jo nøjes med en G1
Brug alle dine pixels, så der er noget at beskære væk af og forstørre op af.

/Alex

Fra : max

Dato : 08-07-03 10:23

> [...]
>
> Du kunne jo nøjes med en G1
> Brug alle dine pixels, så der er noget at beskære væk af og forstørre op af.

Så så ikke så fræk, jeg havde glemt mine CF kort der hjemme
og det største jeg kunne finde på Lombok efter megen besvær
var 256mb, så jeg sparede lidt på pixlerne..
Her er en anden version, bedre..??
-max-

Fra : Alex Linaa

Dato : 08-07-03 11:05

> Så så ikke så fræk, jeg havde glemt mine CF kort der hjemme
> og det største jeg kunne finde på Lombok efter megen besvær
> var 256mb, så jeg sparede lidt på pixlerne..

Glemme sine CF-kort? Skam dig Glemmer en Formel 1-kører sin motor?
*hehe*

> Her er en anden version, bedre..??

Jeps :) Om man ville beskære tættere er helt en smagssag.
Hvor bruger du forresten ikke http://www.fotokritik.dk? Den er der for det
samme.

/Alex

Fra : max

Dato : 08-07-03 11:29

> [...]
> *hehe*

> Jeps :) Om man ville beskære tættere er helt en smagssag.

Jeg blir altid så forvirret og stresset når jeg skal rejse, hva ka' jeg sige,
jeg huskede alt det andet..
Jeg kan godt høre du syns det skal beskæres tættere, men der er ikke
mere at ta af.. Næste gang..
Fotokritik.dk er fint, men nyhedsgruppen har vel lidt samme formål og
jeg synes det passer mig bedre, det er jo en smags sag..)
-max-

Fra : U. Pedersen

Dato : 08-07-03 11:47

max skrev:

Hej Max

>Fotokritik.dk er fint, men nyhedsgruppen har vel lidt samme formål og
>jeg synes det passer mig bedre, det er jo en smags sag..)

Fotkritik har den fordel, at der vises billede i html format, jeg
bruger en anden news reader end microsnot har lavet, og jeg har ikke
lyst til at skifte til en news reader der viser billeder.

Men at du har et kamera der tager billeder i 5 Mpixel og så kun tager
dem i 2 Mpixel )

Og var det et 256 MB kort du havde med ?, så kan der da vist være
omkring 120 billeder på det kort i 2560x1920

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : max

Dato : 08-07-03 15:45

> [...]
>
> Og var det et 256 MB kort du havde med ?, så kan der da vist være
> omkring 120 billeder på det kort i 2560x1920

Pas nu på U.P. at du ikke lider overlast med al den hovedregning..)
120 billeder er ikke meget på 14 dage, på en go' dag kan den nemt
snige sig op på 800 billeder, det digitale vanvid....Kom ikke og sig
du ikke selv har været der ude i billede misbrugets fristelser..

Anyway, har printet billeder ud til alle de søde mennesker jeg mødte
på Bali og Lombok og sendt dem med posten, 1200x1600 passer
fint på et A4ark med hvid kant.. Men altså det der Cromatisk blå
noget er sku meget tydeligt, det er jeg ked af, syns ikke det har været
omtalt som et stort problem før her i gruppen, eller også har jeg bare
sprunget det over fordi jeg ikke havde det problem...før..

Jeg så dit link til en løsning, det ser interessant ud og må afprøves,
måske jeg kan komme i Jazz festival humør alligevel..

Mht. Html newsreader etc. så oploader jeg de fleste billeder til
mit site, så det kan du måske se, det er men ikke så velholdte
legeplads, uha den roder, men kig forbi alligevel, anytime..
-max-

Fra : Alex Linaa

Dato : 08-07-03 22:08

> Fotokritik.dk er fint, men nyhedsgruppen har vel lidt samme formål og
> jeg synes det passer mig bedre, det er jo en smags sag..)

Forskellen er, at på FotoKritik har du en bunke fotografer der er gået
derind netop med det formål at kommentere andres billeder, så din chance for
hit er langt større end her.

vh Alex