Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
G3 ¨ G5 i US
Fra : Henrik Jensan

Dato : 06-07-03 18:06

Hejsa
En ven skal til USA og jeg tænker lidt på at få ham til at tage et Canon G3
eller Canon G5 camera med hjem.
Er der nogen af jer der ved hvad de nævnte modeller koster i US og om det i
det hele taget kan betale sig at indføre dem?
Er der noget jeg skal være opmærksom på ved en "amerikanermodel", eller er
de bare præcis som de danske?

Hvad med garanti, det er der vel ikke noget af når det er købt i USA?
Og hvad med Told? -det skal vel kun betales hvis man bliver snuppet i
tolden.

Er det en god ide?

Hilsner
Jensan

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-07-03 20:04

"Henrik Jensan" <jensan@ofir.dk> wrote in

> Er der noget jeg skal være opmærksom på ved en "amerikanermodel",
> eller er de bare præcis som de danske?

Det er fuldstændig det samme. Bortset fra stikket på eventuelle
strømadaptere, den medfølgende er til amerikanske stik. Jeg har aldrig
brugt min (købt i Tyskland med europæisk stik), men mener at
ledningen/stikket til adapteren bare kan skiftes ud - så det skulle
egentlig ikke være noget problem at du køber et G3/G5 i USA.

Forskellen på Europæiske og Amerikanske modeller (hvis der er nogen) er at
de nogen gange har et andet navn i USA. F.eks. så hedder Ixus400, S400 i
staterne (og Ixy 400 i Hong Kong).

> Hvad med garanti, det er der vel ikke noget af når det er købt i USA?

Garantien der medfølger dækker kun i USA. Alle Canon købt i EU dækkes af
Canon Danmark, men ikke kameraer fra USA. Så i tilfælde af fejl skal du
sende den tilbage til USA, og hvis det er grey market import, så skal den
tilbage til den specifikke forretning du købte kameraet i.

> Og hvad med Told? -det skal vel kun betales hvis man bliver snuppet i
> tolden.

Der betales ikke told ved indførsel af digitale kameraer til Danmark, så
det kan din ven roligt fremvise i tolden :)

Selv hvis du køber kameraet on-line hos et firma der sender til resten af
verden vil du spare en hel del. Mit gæt er at du mindst vil kunne spare
1000 kr, og sikkert mere.

Flemming

Fra : Sune Kjærgård

Dato : 06-07-03 20:47

> Der betales ikke told ved indførsel af digitale kameraer til Danmark, så
> det kan din ven roligt fremvise i tolden :)

Nej.... Men til gengæld skal der betales moms, så det skal ikke fremgå at
det er købt i USA.

--
Mvh Sune

Udskift nejtaktilspam med indbakke hvis du vil maile!

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-07-03 23:52

Flemming Joensson wrote:
> [...]
skulle
> egentlig ikke være noget problem at du køber et G3/G5 i USA.

Så har den europæiske model danske menuer - det har den
amerikanske ikke.

> Der betales ikke told ved indførsel af digitale kameraer til
Danmark,
> så det kan din ven roligt fremvise i tolden :)

Nej - men 25% moms, hvis man kan se at det er købt derovre eller
hvis
det sendes med posten fra et firma derovre !

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk