ADSL men ingen telefon?
Fra : Erik

Dato : 02-04-01 11:42

Er det muligt at have en ADSL-forbindelse i sin lejlighed, men ikke et
alm. telefonabonnement? Jeg ved Mobilix levere begge dele i en
pakkeløsning, men hos WOL, CC og Tele DK kan de adskilles, og derfor
burde det vel være muligt.

Erik

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-04-01 12:02

Erik <bogus1974@hotmail.dk> wrote:

> [...]
> alm. telefonabonnement? Jeg ved Mobilix levere begge dele i en
> pakkeløsning, men hos WOL, CC og Tele DK kan de adskilles, og derfor

Hej Erik

Det er sjovt at du netop spørger om det nu, da jeg netop har talt med CC
for en time siden.

Hvis man for at vide at ens central er klar, så er det helt store
spørgsmål om der så også er ledigt kobber på adressen ? Er der ikke det,
så kunne man jo nedlægge sin private telefon og benytte det kobber !!
Ganske fikst.

Men det kan man ikke. TeleDanmark kræver nemlig at der er tilgængeligt
kobber på ens adresse også selvom man ikke har telefon, da de skal kunne
levere en telefon til en eventuel nyindflytter.

Da de fleste har en mobiltelefon og derfor netop med fordel kunne
nedlægge deres almindelige telefonlinie og samtidig spare abonnementet,
så virker det so en rigtig smart løsning.

Ringer du til TeleDanamrk derimod, så kan du højstsandsynligt godt få
ADSL, men deres løsninger er for dyre og ikke særlige
Mac-venlige......................

Behøver jeg skrive hvad jeg mener om TeleDanmark ?!

--
Ciao Jesper

Fra : Anders Jakobsen

Dato : 02-04-01 12:42

Jesper Haaber Gylling skrev

> Ringer du til TeleDanamrk derimod, så kan du højstsandsynligt godt få
> ADSL, men deres løsninger er for dyre og ikke særlige
> Mac-venlige......................

Jeg har Pro@acess 512/128 og jeg ved ikke hvor mac-uvenlig den er.
Forbindelsen er via Ethernet (var macs ikke de første med ethernet som
standart?) og routeren har (vist nok) 4 huller (nok til min nabo). Jeg var
oppe at køre 15 sekunder efter at jeg havde sat stikket i min computer (den
tid det tager at vågne op efter sleep). Jeg ved ikke hvor meget mere
macvenlig det kan være. Netexpress (som er billigere end f.eks CC) dur
rigtigt nok ikke til mac, men hvad betyder det, når der er et godt
fuldprodukt alternativ?

Prisen er 525 kr om måneden det er rigtigt nok 5% dyrere end Cybercity, men
det gør ikke TDK "for dyr". Så er de 500 kr hos CC også "for dyr".

I forhold til Mobilix løsning foretrækker jeg ethernet frem for USB pga
flexibiliteten med den normale standart (Airport kommer f.eks. ikke med USB
interface) og da jeg ringede til dem for en måned siden havde de ikke
drivere til mac. Det er rigtigt at Mobilix er billigere (man sparer
telefonabonnementet) men det er for et produkt jeg ikke kan bruge.

Og jeg har intet imod hverken Mobilix eller TDK. Jeg har arbejdet begge
steder og været kunde begge steder. Men min erfaring siger mig, at mine
forbindelser bliver bedre håndteret hos TDK. Er der nogen der har prøvet
Mobilix newsserver? Eller endnu værre: at tale med Mobilix om deres
newsserver?

Anders

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-04-01 14:29

Anders Jakobsen <newton@os.dk> wrote:

> [...]
> forbindelser bliver bedre håndteret hos TDK. Er der nogen der har prøvet
> Mobilix newsserver? Eller endnu værre: at tale med Mobilix om deres

Nu er det længe siden jeg har checket priser hos de forskellige
udbydere, men hos CC:

gratis oprettelse
384/128 = kr. 395,- pr. måned
kan de ikke levere inden 30 arbejdsdage = 1. måned gratis
routeren en Cisco 677 bliver stillet rådighed gratis

Jeg ved ikke om TDC er billigere/bedre end det ?!

--
Ciao Jesper

Fra : Anders Jakobsen

Dato : 02-04-01 15:20

in article 1er8tjp.lii4vdedv6iN%jesper@gylling.net, Jesper Haaber Gylling at
jesper@gylling.net wrote on 4/2/01 15:28:

> [...]
> routeren en Cisco 677 bliver stillet rådighed gratis
>
> Jeg ved ikke om TDC er billigere/bedre end det ?!

Det er ikke det produkt jeg skrev om. Min sammenligning gik på det mest
brugte af ADSL produkterne, nemlig 512/128. Gratis router ja. Leveres inden
30 dage ikke sikker (mangel på modems da jeg skulle have), men situationen
meget bedre nu. Gratis oprettelse: Hmm der står godt nok 600 kr. eks. moms
på deres hjemmeside, men hvis du ringer til dem er det ret sandsynligt at de
"helt tilfældigt" er gratis for øjeblikket.

Alle ADSL udbyderne har forskellige produkter, når det kommer til hastighed.
Hvis man absolut vil have 384 down, ja så skal man gå til CC, for de har det
produkt. Hvis man vil have 1024 eller 2048 down, så er TDK billigere ift. CC
nemlig 650kr/950kr. i forhold til 795kr/995kr. TDK er altså ikke dyrerer,
når man ser på det brede billede. De sælger ikke den mindste pose kaffe, er
lidt dyrere på den mellemste og billigere på den store. Og leveringstiden er
lidt længere. Og stadig er Pro@acces så lidt mac-uvenlig som det kan være.
Når du starter op første gang, beder du simpelthen TCP/IP om at konfigurere
ved hjælp af DHCP og alt er klart. Jeg forstår ikke hvor problemet er. At
jeg brugte det normale ethernet kabel i stedet for crossover kablet, der
medfulgte, er jo bare min tanketorsk.

Men prisen er jo ikke det samme som kvaliteten. Den smule som jeg kender til
TDK internetafdeling indefra og især deres teknikere, og især sammenlignet
med Mobilix, siger mig at jeg er i sikre(re) hænder hos dem. Og jeg har da
heller ikke haft problemer med noget som helst siden jeg åbnede min
powerbook den dag jeg fik forbindelsen.

Anders

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-04-01 15:46

> [...]

> med Mobilix, siger mig at jeg er i sikre(re) hænder hos dem. Og jeg har da
> heller ikke haft problemer med noget som helst siden jeg åbnede min

Det er da godt at du er glad for din linie, sådan skal det også være.
Jeg bestilte til min søster lige inden jul, hun fik leveret midt januar,
konfigurerede via DHCP og i løbet af 3 minutter efter en genstart af
browseren var hun oppe at køre. Det har virket lige siden. Leveret af
CC.

Jeg har i øvrigt ikke noget at gøre med CC, men jeg vil til enhver tid
prøve at undgå TDC, da jeg ikke bryder mig om monopoler.

Imidlertid skal det dog retfærdigvis siger at vi selv bruger en
netexpress fra TDC, men det var kun fordi CC og WOL ikke kunne levere på
vores adresse. Det har i øvrigt også virket fint.

--
Ciao Jesper

Fra : Christian Bech

Dato : 04-04-01 17:25

> Jeg har i øvrigt ikke noget at gøre med CC, men jeg vil til enhver tid
> prøve at undgå TDC, da jeg ikke bryder mig om monopoler.

Øhhh, det, at der er et alternativ, er faktisk en meget god indikation
på, at TDC ikke er et monopol.

--
Christian

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-04-01 16:49

In article <B6EE3218.56CF%newton@os.dk>, Anders Jakobsen <newton@os.dk>
wrote:

> Netexpress (som er billigere end f.eks CC) dur
> rigtigt nok ikke til mac,

Der er router med til NetExpress nu, så den funker helt fint på Mac'en
også.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Reynard Fox

Dato : 02-04-01 17:11

wrote:

> Jeg har Pro@acess 512/128 og jeg ved ikke hvor mac-uvenlig den er.
*snip*
> Prisen er 525 kr om måneden det er rigtigt nok 5% dyrere end Cybercity,
> men
> det gør ikke TDK "for dyr". Så er de 500 kr hos CC også "for dyr".

Min Cybercity Dsl 960/128 koster 595 kr. per måned... Og for mig var der
intet oprettelsesgebyr, hverken på mine gamle 512/128 & 384/384 liner
eller på min nye 960/128. Og så har de en vældigt fin support, også for
Mac-brugere :)
Den store ventetid var da jeg fik lagt min første linie ind (sidste år i
maj), det tog 5 uger; TDK skulle lige bruge lidt tid på at beregne om
jeg kunne få min opkobling?!
Udskiftningen af mit 1MBit modem til en Cisco 677 router, tog 3 dage
(tak til PostSneglDanmark)...

Mvh
Reynard …:·

--
http://www.hardoff.co.jp/ the place with the name and the fame.

Fra : Anders Jakobsen

Dato : 02-04-01 18:07

in article canis_vulpes-3010D9.18110402042001@news.cybercity.dk, Reynard Fox
at canis_vulpes@hotmail.com wrote on 4/2/01 18:11:

> *snip*
>
> Min Cybercity Dsl 960/128 koster 595 kr. per måned

Endnu en variant, som bare bekræfter at kaffe sælges i forskellige mængder i
forskellige forretninger. Desuden koster dit abonnement ifølge
http://www.cybercity.dk/produkter/dsl/ 695 kr. per måned for nye kunder,
altså 100 kr. mere end du giver.

Anders

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-04-01 16:50

In article <1er8mkl.1paal8519qxtmoN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Men det kan man ikke. TeleDanmark kræver nemlig at der er tilgængeligt
> kobber på ens adresse også selvom man ikke har telefon, da de skal kunne
> levere en telefon til en eventuel nyindflytter.

Hvem i alverden har bildt dig det pladder ind?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-04-01 17:02

> Hvem i alverden har bildt dig det pladder ind?

Det har CC efter at have rådført sig med TDC her til formiddag. Og da
jeg havde bestilt hos CC, så tror jeg ikke at de har nogen som helst
interesse i at lade være med at levere.

--
Ciao Jesper

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-04-01 18:55

In article <1er90pc.vumz091zha9jN%jesper@gylling.net>,
> [...]

> Det har CC efter at have rådført sig med TDC her til formiddag. Og da
> jeg havde bestilt hos CC, så tror jeg ikke at de har nogen som helst

Der er ellers adskillige andre der har fået leveret den løsning. Prøv
hos WOL i stedet for.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-04-01 19:12

> Der er ellers adskillige andre der har fået leveret den løsning. Prøv
> hos WOL i stedet for.

Nu var det ikke med CC gode vilje, men derimod TDC beslutning, så det
ændrer jo ikke på om jeg ringer til WOL.

Det er TDC der VIL have adgang til det rå kobber, så selvom CC i første
omgang foreslog en overdragelse til dem, så kan det ikke lade sig gøre.

--
Ciao Jesper

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-04-01 20:30

In article <1er96mv.1agv8fqy2hmj6N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Nu var det ikke med CC gode vilje, men derimod TDC beslutning, så det
> ændrer jo ikke på om jeg ringer til WOL.

Så lad være med at prøve.

> Det er TDC der VIL have adgang til det rå kobber, så selvom CC i første
> omgang foreslog en overdragelse til dem, så kan det ikke lade sig gøre.

Jaja, og alle de andre der har fået leveret den løsning er fulde af løgn
- de har slet ikke nogen ADSL-forbindelse,

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-04-01 20:43

> Så lad være med at prøve.

Jeg vil naturligvis ringe til dem i morgen. Det ville være super, hvis
de kan levere.

> Jaja, og alle de andre der har fået leveret den løsning er fulde af løgn
> - de har slet ikke nogen ADSL-forbindelse,

Rolig nu Martin - jeg referer blot hvad CC sagde at TDC havde sagt.

--
Ciao Jesper

Fra : Christian Bech

Dato : 04-04-01 17:25

> [...]
>
> Det er TDC der VIL have adgang til det rå kobber, så selvom CC i første
> omgang foreslog en overdragelse til dem, så kan det ikke lade sig gøre.

Prøv med SKAL. TDC har forsyningspligt, hvilket betyder, at hvis de gav
den sidste kobbertråd til dig, så var de tvunget til at skulle ud at
grave flere ledninger ned, hvis der skulle blive bestilt en
telefonlinie. Det er alt for bekosteligt.

Har du checket om Mobilix er klar på din central. Da Mobilix også er
telefonoperatør, tilbyder de den samme løsning med skillefilter som TDC.

--
Christian

Fra : Erik

Dato : 03-04-01 10:58

> Men det kan man ikke. TeleDanmark kræver nemlig at der er tilgængeligt
> kobber på ens adresse også selvom man ikke har telefon, da de skal kunne
> levere en telefon til en eventuel nyindflytter.

Det er jeg med på. Jeg ville bare vide, om jeg kunne få ADSL i min nye
lejlighed uden samtidig oprette et telefonab., som jeg ikke bruger, og
som kun koster penge. Jeg kan forstå på dig og andre, at det nok skulle
kunne lade sig gøre, hvis der er fri kobber i hytten.

Tak for det!

Erik

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-04-01 12:23

In article <1er8j7l.2kfz8y14yl9xcN%bogus1974@hotmail.dk>,
bogus1974@hotmail.dk (Erik) wrote:

> men hos WOL, CC og Tele DK kan de adskilles, og derfor
> burde det vel være muligt.

Ja, hos WOL og CC er det muligt.

--
MVH