Produceres der stadig printere med seriel-~
Fra : Richard Nees

Dato : 05-12-00 14:28

Produceres der stadig printere med seriel-interface, altså præ-USB ?
Jeg skal nemlig købe en ny printer til min mors gamle PowerMac og jeg har
ikke haft held med at finde en.
Kan I give et tip?

/Richard Nees

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-12-00 14:33

In article <F36X5.17595$zs.452258@twister.sunsite.auc.dk>, "Richard
Nees" <nospam@nospam.absolutelynospam> wrote:

> Produceres der stadig printere med seriel-interface, altså præ-USB ?
> Jeg skal nemlig købe en ny printer til min mors gamle PowerMac og jeg har
> ikke haft held med at finde en.
> Kan I give et tip?

Prøv og hør Teledanmark butikken om de har flere Epson 740 (hvis ikke,
så har vi fået købt de sidste)

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Emil Jelstrup

Dato : 05-12-00 15:28

Martin Edlich wrote:

> Prøv og hør Teledanmark butikken om de har flere Epson 740 (hvis ikke,
> så har vi fået købt de sidste)
>
> --
> MVH
> Martin Edlich

Ellers kan der jo installeres USB-kort i PowerMac'er med PCI.

--
//Emil Jelstrup

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 05-12-00 19:48

Emil Jelstrup <emj@postkasse.net> wrote:

> Ellers kan der jo installeres USB-kort i PowerMac'er med PCI.

Hvorfor det? Den er jo i forvejen forsynet med et ethernetkort, og
ordentlige printere er naturligvis i dag også forsynet med ethernetkort.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Jan Jonasen

Dato : 05-12-00 20:46

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Hvorfor det? Den er jo i forvejen forsynet med et ethernetkort, og
> ordentlige printere er naturligvis i dag også forsynet med ethernetkort.

Der er prisen til forskel, og den er sandelig ikke så lille endda.
--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Ny signatur søges.

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 06-12-00 16:42

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Ny signatur søges.

Dette er en signatur virus. Sæt den i din .sig og hjælp den med at
sprede sig!

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-12-00 21:05

In article <1el6mxn.hc39yp1aqn28jN%serse@diku.dk>, PerRonne@mac.com
wrote:

> Hvorfor det? Den er jo i forvejen forsynet med et ethernetkort, og
> ordentlige printere er naturligvis i dag også forsynet med ethernetkort.

Det eneste fornuftige må jo være at købe en A3 farve laserprinter -
selvfølgelig med en duplexenhed så man kan printe sine manualer ud.

Prøv lige at find det stik der står "realitetssans" på, og sæt det i
igen, spørger man om en serielprinter har man angivet prisniveauet og
her er printere med ethernet ikke iblandt.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 06-12-00 07:39

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Prøv lige at find det stik der står "realitetssans" på, og sæt det i
> igen, spørger man om en serielprinter har man angivet prisniveauet og
> her er printere med ethernet ikke iblandt.

Tja, min første Mac-printer var en HP DeskWriter C, som var forsynet med
en PhoneNet-indgang. Altså en netprinter svarende til teknologien
tilbage i 90erne. Man kunne dog også forbinde den direkte til én Mac med
et serielt kabel.

Min seneste printer er en sort-hvid postscript A4-printer. HP 4050N med
ethernetport og dupleksenhed. Kombineret med en HP DeskWriter 560C som
er sluttet til ethernettet gennem en PhoneNet/EtherNet bro. Og som man
kan skrive ud fra fra såvel Mac som Win.

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-12-00 11:14

In article <1el7jac.4qyalmdf4wqoN%serse@diku.dk>, PerRonne@mac.com
wrote:

> [...]
> en PhoneNet-indgang. Altså en netprinter svarende til teknologien
> tilbage i 90erne. Man kunne dog også forbinde den direkte til én Mac med

Og den kostede noget der lignede 5000Kr den gang SVJH. Men udover den
lille anekdote om dit gamle og nye udstyr, hvad har det så med sagen at
gøre?

Blækprintere nu til dags koster så lidt at det dårligt kan svare sig at
købe nye patroner til dem - medmindre man stiller krav om ethernet.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 06-12-00 18:21

> [...]

> Og den kostede noget der lignede 5000Kr den gang SVJH. Men udover den
> lille anekdote om dit gamle og nye udstyr, hvad har det så med sagen at

Knap 7.300,80 kroner excl. moms, svarende til 9.126,00 incl. moms. Men
dengang kostede en LC med 4 M RAM, 40 M harddisk og 12" RGB-skærm også
15.484 kr. excl. moms.

Printeren, der stadig intet fejlede, blev solgt sidste år til en
skolelærer [der ville sætte den op i sommerhuset sammen med en gammel
LC] for 500 kroner ...

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 06-12-00 16:42

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Hvorfor det? Den er jo i forvejen forsynet med et ethernetkort, og
> ordentlige printere er naturligvis i dag også forsynet med ethernetkort.

*Host host*... jo, hvis man er villig til at betale en rund tusse
ekstra. Desuden er der mange "ordentlige" printere på amrkedet, fx. fra
HP og Lexmark, men de koster altså mindst 20.000, og det er nok ikke de
beløb den gennemsnitlige forbruger har til rådighed!

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-12-00 19:55

Emil Jelstrup wrote:

> Ellers kan der jo installeres USB-kort i PowerMac'er med PCI.

Et meget dårligt råd, USB-kort i en PowerMac'er giver nemlig et utal af konflikter...!

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 06-12-00 16:42

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Et meget dårligt råd, USB-kort i en PowerMac'er giver nemlig et utal af
konflikter...!

Konflikter kender jeg ikke, men jeg ved at dem der har købt USB-kort
oplever ofte utilfredsstillende funktionalitet...

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 07-12-00 18:27

DJ Supreme (aka Peter Perlsø) <root@NOSPAM.com> wrote:

> konflikter...!
>
> Konflikter kender jeg ikke, men jeg ved at dem der har købt USB-kort
> oplever ofte utilfredsstillende funktionalitet...

Niels og Peter, er i ikke kende for generalistiske her? Jeg har et USB
kort i en Beige G3 og har aldrig haft nogle problemer med kortet i form
af konflikter og utilfredsstillende funktionalitet.

Jeg har mus og scanner sat til kortet!

Faktisk virker kortet/musen uden drivere af nogen art upåklageligt i Mac
OS X PB også.

--
Venligst Michael Tysk-Andersen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 07-12-00 22:19

DJ Supreme (aka Peter Perlsø) <root@NOSPAM.com> wrote:

> konflikter...!
>
> Konflikter kender jeg ikke, men jeg ved at dem der har købt USB-kort
> oplever ofte utilfredsstillende funktionalitet...

Hmmm.. så er jeg vist heldig... Jeg har nu haft et XLR8 USB-kort i 1 1/2
år uden bøvl. Jeg har både haft printer, digitalkamera og mus på og det
virker bare.

Maskinen er en PowerCenter Pro.

--
René

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-12-00 19:08

Hej Richard

- Epson 750, hvis der stadig er flere tilbage, prøv evt. OfficelIne i århus,
7021 5350, og spørg efter Klaus Kjærgård. Hvis der er flere, så véd han det

Alternativet kan være en HP ColorJet 950, men der er endnu ikke kommet
dedikeret software til den, men det skulle være undervejs.

mvh. Erik Richard

Richard Nees wrote:

> Produceres der stadig printere med seriel-interface, altså præ-USB ?
> Jeg skal nemlig købe en ny printer til min mors gamle PowerMac og jeg har
> [...]

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 06-12-00 15:52

> [...]

> Produceres der stadig printere med seriel-interface, altså præ-USB ?
> Jeg skal nemlig købe en ny printer til min mors gamle PowerMac og jeg har

Ja: Epson 900 og 900N!

Jeg har gode erfaringer med disse - som både har Seriel/Mac interface,
USB, Parallel, og 900N-udgaven har sågar 100 Mbps Ethernet... WOW!

Så er den hurtig, god kvalitet... støjer lidt, men det går nok. :)