Opvaskemaskine vasker ikke rent
Fra : netman77

Dato : 02-04-01 10:33

I forbindelse med at vi har fået nyt køkken, er der også investeret i en ny opvaskemaskine. En Blomberg, der skulle kunne alt muligt. Det kan den også, undtagen vaske opvasken rent.

Mi 10 år gamle maskine havde ingen problemer. Den støjede og brugte meget vand, men vaske ,det kunne den.

Jeg har indstillet saltdoseringen efter vandets hårdhedsgrad, som jeg både selv har målt og fået oplyst til 13 hos vandværket. Jeg har også fået indstillet dosering af afspændingsmiddel, så der ikke er dråber på opvasken, men problemet er vores the-krus.

Vi er 2 voksne, drikker kun the ( ja også rødvin,men der er ingen problemer) . Vi kan ikke fylde en maskine på en dag. Det tager snarere 2½ dag. Det havde den gamle som sagt ingen problemer med.Men den nye kan ikke. Jeg har prøvet at sætte den til at skylle, 1 gang om dagen, men det hjælper heller ikke, og er også noget spild af vand.

Jeg bruger Mille tabs fra Netto, er der nogen der har erfaring med, at visse midler ikke duer til alle maskiner?

på forhånd tak Jette

http://www.kandu.dk/

Fra : Hauge

Dato : 02-04-01 11:07

Hejsa

"netman77" <netman77.news@kandu.dk> wrote in message
> Jeg bruger Mille tabs fra Netto, er der nogen der har erfaring med,
> at visse midler ikke duer til alle maskiner?

Jeg bruger selv Una tabs fra Aldi, og har aldrig problemer af den type du
har, og jeg bor alene og tager ca. en uge for at fylde min maskine op.
Drikker dog ikke the (adr), men der er næsten aldrig noget der stadig er
beskidt, selv fastgroet havregrød og lign.

Placerer du tingene så der ikke er noget der dækker for de andre ting?
Sikker på at der ikke er noget der stritter op, og blokkerer for at spuleren
kan køre rundt?
Er filtret i bunden helt rent?

Og vi er enige om at de gamle maskiner var en del bedre, da deres
vandpumpemotor til spulning var en del kraftigere end de nye er. Min den
gamle 600W hvor den nye kun er 200W, altså 3 gange svagere motor på den nye,
ok tingene vælter dog heller ikke i den nye maskine det kunne de finde på i
den gamle.

Mvh Hauge

Fra : coppi

Dato : 10-08-01 21:49

Hej.
Jeg har de samme problemer , ikke med en blomberg ,men en Bauknecht .
Hvis mit pulver fr aLinds kemiske fabrikker slipper op og jeg køber et andet
er det galt.
Det klarer til gengæld alt og er rimelig i pris hvis du kan bruge store
portioner.
Desuden har de alt mulig andet i rengøring og husholdning.
Hvis du er interresseret skal jeg gerne finde tlf nr. til dig.

coppi