Problemer efter sidste sikkerhedsopdaterin~
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 18-07-03 17:22

Hejsa,

Efter den sidste sikkerhedsopdatering af OS X kan jeg ikke længere åbne
Systemindstillinger fra æble-menuen.

Er der nogen der kender en kur til det? Det åbner fint, hvis man starter
selve programmet.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 18-07-03 21:34

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Efter den sidste sikkerhedsopdatering af OS X kan jeg ikke længere åbne
> Systemindstillinger fra æble-menuen.
>
> Er der nogen der kender en kur til det? Det åbner fint, hvis man starter
> selve programmet.

Her troede jeg at det var mig, der havde rodet med et eller andet, men
jeg har fuldstændigt samme problem.

Endvidere kan jeg ikke mere oprette et disk image ved at trække en mappe
over på Disk Copy. Den fejler med et "invalid argument" og loggen giver
"Disk Copy[754] Unknown class specified: drop-folder".

Ikke festligt.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 18-07-03 22:41

Thomas Tvegaard <ttvegaard@yahoo.dk> wrote:

> Her troede jeg at det var mig, der havde rodet med et eller andet, men
> jeg har fuldstændigt samme problem.

Hmm.. har du fået en ny "kat"?

> [...]
> over på Disk Copy. Den fejler med et "invalid argument" og loggen giver
> "Disk Copy[754] Unknown class specified: drop-folder".

Jeg har lige tjekket og det problem har jeg ikke. Heldigvis da...

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 18-07-03 23:50

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Hmm.. har du fået en ny "kat"?

Ups. Jeg har lige sat en ekstra disk i - der lå en kopi af den plettede
"kat" - har dog for nylig kigget på den ny i embeds medfør. Problemet
forsvandt da jeg slettede disken.

Men desværre ikke mit Disk Copy problem. Det er dog et brugerproblem. Så
må jeg finde synderen - og det er ikke com.apple.diskcopy.plist.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 18-07-03 21:46

> [...]

> Systemindstillinger fra æble-menuen.
>
> Er der nogen der kender en kur til det? Det åbner fint, hvis man starter

Jeg har ingen problemer her.

Prøv evt. at smide henvisningen ud af docken, og opret en ny henvisning.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 18-07-03 22:41

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Jeg har ingen problemer her.
>
> Prøv evt. at smide henvisningen ud af docken, og opret en ny henvisning.

Det er fra æble-menuen jeg har problemet...

Jeg har forlængst smidt henvisningen ud af docken, da den ikke skal
ligge der og flyde. Som jeg skrev kan jeg sagtens åbne
Systemindstillinger programmet, men det er bare via æble-menuen at der
intet sker.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 18-07-03 23:01

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Som jeg skrev kan jeg sagtens åbne
> Systemindstillinger programmet, men det er bare via æble-menuen at der
> intet sker.

Undskyld, jeg skal åbenbart til at læse inden jeg svarer
Jeg har heller ikke problemer med at åbne fra æble-menuen, så det må
være et eller andet der gi'r problemer.

mvh.
Kaj.
--