USB Bluetooth Mac + Bluetooth Mobil tlf. p~
Fra : Torben Hansen

Dato : 15-07-03 13:19

Hej der,

og det skulle være så nemt - eller det troede jeg i hvert fald.

Jeg købte før jeg skulle på ferie en Sony Ericsson T68i og en Sandberg
USB Bluetooth Adapter med henblik på at gå online via min Ibook.

Jeg forventede en del problemer i form af at bruge telefonen som modem
osv. Men så langt er jeg aldrig kommet.

Så snart jeg sætter USB Bluetooth Adapteren i, får jeg Bluetooth menu i
toppen af skærmen, og en Bluetooth ikon i "System instillinger".
Telefonen kan finde min computer, det er lykkedes mig at parre dem - og
hvad skal så ske?

De vil slet ikke kommunikere, Isync kan ikke se telefonen, Bluetooth
Setup Assistent har "ghosted" alle de ting man "normalt" skal kunne
klikke af, såsom "brug telefon som modem", synkroniser adressebog med
Isync osv.

Hvad kan være galt?

Jeg har rodet rundt i en uendelighed snart, men de VIL bare ikke
kommunikere med hinanden, selvom de godt kan finde ud af de hver især
eksisterer.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-07-03 20:57

Torben Hansen <tsh@gameon.dk> wrote:

> Jeg har rodet rundt i en uendelighed snart, men de VIL bare ikke
> kommunikere med hinanden, selvom de godt kan finde ud af de hver især
> eksisterer.

Hvis der er parret skulle telefonen kunne ses i fanebladet Enheder i
Bluetooth indstillinger. Er den der? Under enhedstjenester står der en
en masse muligheder; hvad skriver din der?

Prøv at starte iSync og se om telefonen dukker op der. Gør den ikke det,
så prøve at vælge "Tilføj enhed" i Arkiv-menuen. Den burde finde
telefonen, hvis den er parret.

Det funker fint her med 10.2.6 og jeg havde ingen problemer fra starten
af.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Torben Hansen

Dato : 16-07-03 13:34

Hej,

Jeg kan godt få den til at dukke op i enheder, men i enhedstjenester er
der ingenting, og det er det sammen den siger i Bluetooth setup'en - når
jeg når dertil.

Telefonen dukker heller ikke op i Isync. Det selvom telefonen er parret,
er gjort søgbar og hele mulivitten.

Jeg er blank, og jeg har kun tilbage at forsøge mig med en ny Bluetooth
adapter.. crap...

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-07-03 15:52

> [...]

> jeg når dertil.
>
> Telefonen dukker heller ikke op i Isync. Det selvom telefonen er parret,

Hmm... hvis du har nyeste version af OS X, iSync og Bluetooth softwaren
(tre forskellige pakker), så ville jeg prøve at slette alle
indstillinger der har med disse ting at gøre om se om det ikke virker.

Alternativt kan du slette de kvitteringer i Softwareopdatings-mappen,
som har med iSync og Bluetooth at gøre. Så vil de dukke op i
Softwareopdatering igen og så kan du installere dem igen. Måske det kan
gøre det...

> Jeg er blank, og jeg har kun tilbage at forsøge mig med en ny Bluetooth
> adapter.. crap...

Det er selvfølgelig en mulighed, men når den kan finde telefonen så tror
jeg ikke det er det, medmindre andre har haft problemer med en Sandberg
adapter. Efter min filosofi, så enten virker det eller også virker det
slet ikke.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-07-03 18:03

Torben Hansen <tsh@gameon.dk> wrote:

> Telefonen kan finde min computer, det er lykkedes mig at parre dem - og
> hvad skal så ske?

Pas på, jeg tror det kan gi' problemer, hvis du lader telefonen finde
computeren. I stedet for skal du få computeren til at finde telefonen.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-07-03 19:41

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Pas på, jeg tror det kan gi' problemer, hvis du lader telefonen finde
> computeren. I stedet for skal du få computeren til at finde telefonen.

Computeren skal ganske rigtigt finde telefonen for at det virker, men
det skader ikke at det også virker den anden vej. Sådan er mit sat op og
det virker fint.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-07-03 22:42

Torben Hansen <tsh@gameon.dk> wrote:

> Jeg købte før jeg skulle på ferie en Sony Ericsson T68i og en Sandberg
> USB Bluetooth Adapter med henblik på at gå online via min Ibook.

Husk at hent de gode scripts til din mobil på Ross Barkmans side
<http://www.taniwha.org.uk/> Også selvom det ikke er via GPRS, idet Ross
også har skrevet et script så man kan benytte t68i's highspeed modem.