Probs med min nye powerbook 17"
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 09-07-03 09:00

Hej alle

Jeg har haft en powerbook 17" nu i ca. 3 måneder, eller d.v.s. jeg har
samlet haft den i 14 dage, siden har jeg ikke set den, da den er røget frem
og tilbage mellem Apple og forhandleren i DK.

Jeg vil høre om der er andre der har samme problemer med Deres Powerbook, da
Apple påstår at det er et software problem.

Det drejer sig om iMovie. Når jeg vil indtale noget i iMovie, så optager den
ca. 2 sekunder, så går systemet i sort, og jeg kommer ikke videre. Den ber
mig om at optimere harddisken, da den er for langsom.

Forhandleren har sat helt nyt system på, men samme problem opstår, derfor er
jeg og dem sikker på at det er hardwaren den er gal med. Men Apple er sikker
i deres sag, og har bedt mig om at vente til de får lavet en opdatering af
deres software. (det var sku bedre de gav mig en ny, der er vel noget der
hedder garanti).

Nåh, men jeg ville såmænd bare have luft, og så høre om andre har samme
problem.

takker

Bo

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-07-03 11:05

Rabbit_HGC <sofus@post1.tele.dk> wrote:

> Det drejer sig om iMovie. Når jeg vil indtale noget i iMovie, så optager den
> ca. 2 sekunder, så går systemet i sort, og jeg kommer ikke videre. Den ber
> mig om at optimere harddisken, da den er for langsom.

Siden iMovie kom i version 3.0, som var en hel ny "renskrevet" version i
cocoa i forhold til den gl. version 2 i carbon, har der været problemer
med iMovie. Først med sidste nye opdatering har iMovie 3 fået en ydelse
der gør at man kan arbejde med programmet. Med andre ord, det kunne godt
være iMovie der lavede knuder, så først og fremmest skal den opdateres
til nyeste version 3.0.3. (Men det har du sikkert gjort.) Noget andet er
at prøve den gl. iMovie 2.0 og se om den kører uden problemer. Ver. 2.0
var et meget stabilt program, som ydelsesmæssigt var/er meget bedre end
3.0.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 09-07-03 11:11

"Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> writes:
> [...]
>hedder garanti).
>
>Nåh, men jeg ville såmænd bare have luft, og så høre om andre har samme

Jeg kan heller ikke bruge iMovie på OSX, har opdateret til 3.03 og den går
i sort hver eneste gang. Har prøvet alt og opgivet - har derfor
installeret iMovie 2. på system 9.2.2 her er der inge problemer. Så hvis
din PB ellers kører, så må du holde dig til, at det er SoftWarefejl
hilsen Hanne

Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 09-07-03 11:28

Jeg takker for Jeres svar, jeg kigger på det.

Venligst

Bo