Netscape Communicator 4.8?
Fra : Jørgen Angel

Dato : 08-07-03 09:03

Med Netscape Communicator 4.7.4 har jeg oftere og oftere problemer med
at se websider. Så bruger jeg Explorer 5 (hvor skriften til gengæld ofte
bliver så lille at den ikke kan læses).
Så nu vil jeg opgradere Netscape Communicator 4.7.4. Jeg bruger
maildelen i Communicator så at hoppe på NS Navigator dur vel ikke. Så
vidt jeg kan se kræver v.7 desuden OSX og jeg kører med 9.2.2 på en G3
MiniTower.

Det var så baggrunden. Mine spørgsmål:
Er NS Com. 4.8 det bedste valg for mig?
Er der noget der taler i mod (fungerer den ordentligt osv.)?

Med venlig hilsen

Jørgen Angel

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-07-03 13:25

Hej Jørgen

Jørgen Angel wrote:

> [...]
> maildelen i Communicator så at hoppe på NS Navigator dur vel ikke. Så
> vidt jeg kan se kræver v.7 desuden OSX og jeg kører med 9.2.2 på en G3

Ja, desværre er der en del sider, der ikke vises altfor godt med Netscape
4.7/4.8, men i bund og grund er det ikke NC's skyld. Det er derimod en alt
for dårlig konstruktuion af div. sites, - ofte lavet af personer, der
kalder sig "web designere", men uden at have den basale kendskab til simpel
HTML programmering, - og i 999 ud af 1000 tilfælde vil du se, at det
tillige er brugt enten FrontPage elelr sågar MSWord til at lave div. sites
med.

> Det var så baggrunden. Mine spørgsmål:
> Er NS Com. 4.8 det bedste valg for mig?

Hvis du vil have et kombi-program til både mail og web, så er der efter min
mening helt klart to muligheder.
1: Netscape Communicator 4.8/128bits. Den er stabil og ret hurtig, og har
langt højere klassificeringer end andre kombi-programmer.
2: Mozilla 1.2.1 - som ligner NC 4.8 en hel del, men er bedre i webdelen.
Den 4er en smule langsommere end NC 4.8 og har heller ikke alle
sikkerhedscertifikaterne, så hvis du er afhængig af sådanne, bør du bruge
NC 4.8 til mail og så vælge fx. Opera 5.0 som browser.

> Er der noget der taler i mod (fungerer den ordentligt osv.)?

Jeg har kun været på nogle ganske få sites, hvor jeg ikke har kunnet bruge
NC 4.8/128, og det er som regel også sites, som jeg ikke er interesseret i
at bruge. Når det gælder mail, så er NC 4.8 ret og slet suveræn, - og det
synes jeg også, den er til news, - men hvad news angår, så er der nok delte
meninger om det....

Alternativt kunne du jo vælge en seperat løsning med en mailklient til mail
alene og en ren browser til web.

Jeg går ud fra, du bruger alm. POP3 og ikke IMAP til mail... I så fald
kunne Nisus Email være en god mailklient. Den er hurtig og kan sættes ret
så avanceret op til fx. direkte 'postsortering' allerede i download.
Desuden kan du bruge både 'QuickMessage' - mail direkte i eget vindue i NE,
men du kan også bruge din standard tekstbehandlingsprogram til at skrive
mails med, - og blot ved at tilføje de normale header funktioner som 'To',
'From', Date', 'Subject' osv... kan du sende en mail blot med en
tastkommando, - eller ved at trække den til postkassesymbolet. - Du kan
læse mere om den her: <http://www.nisus.com/Products/NisusEmail/>. Download
link til Classic Version 1.6.1:
<http://www.nisus.com/free/index.php?product=NisusEmail>. Desuden findes
den i en Carbon version til OS X, så den dag, du går på X, downloader du
blot X-ver. og installerer den og indtaster dit reg.nr. fra den klassiske
ver., så behøver du end ikke lave nye indstillinger. De gamle indstillinger
føres automatisk med over. NE håndterer endda ret store vedhæftede filer. -
Den største, jeg har sendt er på 15mb i pakket (.sit) tilstand... - Og du
kan vælge at sætte din tekstbehandlingsprogram til at åbne og læse din post
som standard. Dette betyder bl.a. også, at du kan sende formatteret tekst
med forskellig skrifttype og styles i samme mail og det vil blive læst og
set korrekt hos modtageren... Nisus Email kan arbejde sammen med alle
tekstbehandlingsprogrammer samt en hel del notepads, som Palm og NPD
(NotePadDeluxe), NEWNotepad II og NEWNotepad Pro...

Som stand-alone browser vil jeg helt klart vælge Opera 5.0 - ikke 6.x, -
den er ikke god på klassisk OS. Opera 5 er hurtig og den kan klare stort
set alt. Du kan sætte den til at 'fortolke' sig selv som værende enten
Netscape 4.x, MSIE eller sig selv. - Svjh. kan ver. 6.x også tolke som
Netscape 6 og 7... Har du webmailadresser, så er Opera ret god til at
håndtere det, - faktisk bedre ned både Netscape 4.x, Mozilla og Netscape
6/7.

mvh. Erik Richard

Fra : Jørgen Angel

Dato : 08-07-03 14:56

> Netscape Communicator 4.8/128bits. Den er stabil og ret hurtig

Tak for den lange forklaring.

Er browserdelen i 4.8 bedre end 4.7.4? Betyder det i browsersammenhæng
noget om det er 128 bit eller ej?

Hvordan kan jeg se om det er 128bit-versionen jeg har downloadet?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-07-03 01:13

Hej Jørgen

Jørgen Angel wrote:

> Tak for den lange forklaring.
>
> Er browserdelen i 4.8 bedre end 4.7.4? Betyder det i browsersammenhæng
> noget om det er 128 bit eller ej?

Browserdelen er noget bedre, men ikke mindst en del hurtigere, men ellers
er der ikke den helt store forskel, - bortset fra, at div. security
certificates er de nyeste versioner.

128bits er mere sikkert ved nethandler end std. 56bits udgaven.

> Hvordan kan jeg se om det er 128bit-versionen jeg har downloadet?

128bits versionen har altid 'US' i linknavnet. 56bits versionen 'EX'.
Hvis du fx. søger på versiontracker.com og klikker på download til
Netscape Communicator 4.8, så vil downloadmanageren detekte, hvilken
version, du har nu. Er det std. 56bits, så vil den automatisk downloade
56bits versionen, og du vil under downloadningen se, at navnet indeholder
'EX' i linket. - Her er link til 128bits versionen:
<http://ftp.netscape.com/pub/communicator/english/4.8/mac/complete_install/Comm4.8_Complete_US.bin>.

I øvrigt glemte jeg, at det er en god idé at opdatere den medfølgende MRJ
plugin til den nyeste ver. 1.0b5 og ikke den 1.0b2, som følger med NC
4.8. og selve MRJ til systemet bør også opdateres til 2.2.6.

Link til MRJ 2.2.6
<http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Updates/English-North_American/Macintosh/System/Java/MRJ2.2.6.smi.bin>.

Link til MRJ Plugin - godt spørgsmål, kan kun umiddelbart finde 1.0b2, så
jeg sender dig lige 1.0b5 off-list.

mvh. Erik Richard

Fra : nobody

Dato : 09-07-03 01:31

In article <3F0AB831.70D89581@mail1.stofanet.dk>,

> [...]
> HTML programmering, - og i 999 ud af 1000 tilfælde vil du se, at det
> tillige er brugt enten FrontPage elelr sågar MSWord til at lave div. sites

Og det er du sikker på? Er det aldrig fordi der er brugt CSS, CCS2, xml
eller scripts som blot ikke kan håndteres korrekt af Netscape 4.x? Tør
jeg mon spørge om du selv er webprogramør, siden du kan udtale dig så
skråsikkert? Jeg tror jeg kunne finde adskillige sites der validerer
fint, men som ikke kan vises korrekt af netscape 4.x.

Med mindre man har en mac, der ikke kan trække en moderne browser som
Mozilla (gecko), IE +5 (tazman), Safari (khtml) eller til nøds Opera, er
der ingen grund til at holde sig til Netscape 4.x eller for den sags
skyld iCab, da disse har alvorlige problemer, med at vise det meste af
den html der genereres i dag korrekt.

> [...]
> sikkerhedscertifikaterne, så hvis du er afhængig af sådanne, bør du bruge
> NC 4.8 til mail og så vælge fx. Opera 5.0 som browser.

?? Har Opera da de certifikater som du hævder mangler i Mozilla? Er det
ikke det website man authentificerer sig over for, som er ansvarlig for
at stille de nødvendige SSL certifikater til rådighed, såfremt de ikke
distribueres i de relevantae browsere? (Man kan installere et certifikat
med et få klik) Hvis ikke de gør det, kan de ikke være videre seriøse i
forhold til deres brugere eller tage sikkerheden alvorligt idet mange
bruger bare vil athentificere uden certifikatet.

Siden du anbefaler Netscape 4 til mail, går jeg ud fra at det er fordi
dine mailservere anvender SSL? Jeg kan se, at du er stofa kunde og
tillige bruger en email adresse, der hostes af stofa. Mig bekendt bruges
der ikke SSL over hverken pop3, smtp eller imap på stofas mailservere.
Har du ikke misforstået noget mht. hvad der er sikkert og hvad der ikke
er sikkert?

Med mindre den server (stofas, ikke modtagerens mailserver) din mail
klient snakker med bruger SSL, gøres der ikke brug af de
sikkerhedscertifikater som jeg kan se du i adskillige poster gennem
årene i denne gruppe, har angivet som årsagen til at du fortrækker til
Netscape som din mailklient.

At du og modtageren anvender en SSL certificeret emailklient betyder
intet for sikkerheden i jeres kommunikation, med mindre både din smtp
(den smtp du sender til) og modtagerens mailserevere (den smtp der
modtager fra din smtp, samt den pop3/imap han modtager fra) bruger SSL.
Hvis det skulle være tilfældet, vil det kun være meget få mennesker du
kan kommunikere med via mail.

Hvis du er bekymret for at andre læser med på din korrespondance bør du
istedet begynde at kryptere indholdet med eks PGP.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 10-07-03 07:14

> [...]
> HTML programmering, - og i 999 ud af 1000 tilfælde vil du se, at det
> tillige er brugt enten FrontPage elelr sågar MSWord til at lave div. sites

En hel masse sludder om Netscape og web kodning.

Netscape kan ikke vise css (cascading style sheets) korrekt, og da flere
sites benytter denne form for kodning, vil Netscape komme til kort.

Der findes ingen OS 9 browsere som er perfekte, men da en browser ikke
fylder meget på computeren, er det en god ide at have fx. Internet
Explorer, Mozilla og en eller anden version af Netscape. Så er Jørgen
dækket fint ind til surf.

Hvad Jørgen bruger til mail er ligegyldigt - det er et spørgsmål om
temperament og hvor besværligt det er at skifte program.

Jeg brugte selv maildelen i Netscape 4.8, da jeg havde over 600 i min
adressebog og alene besværet med at skifte til Eudora afholdt mig fra
det.

Desuden har jeg fundet en smart måde at flytte alt fra Netscape over i
OS X mail programmet Mail.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jørgen Angel

Dato : 10-07-03 07:32

> Hvad Jørgen bruger til mail er ligegyldigt - det er et spørgsmål om
> temperament og hvor besværligt det er at skifte program.

Spot on, Jesper!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-07-03 14:19

Hej Jesper

"[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:

> En hel masse sludder om Netscape og web kodning.

?? - og du véd jo selvfølgelig bedre? - vel gør du ej!

> Netscape kan ikke vise css (cascading style sheets) korrekt, og da flere
> sites benytter denne form for kodning, vil Netscape komme til kort.

Det har overhovedet ingen betydning, hvis der er brugt _KORREKT_ HTML kodning. -
Hvis der er brugt korrekt kodning, så vil siden bare vises på en lidt anderledes
måde, - men alt vil stadig være dér og være brugbar!

> [...]
> fylder meget på computeren, er det en god ide at have fx. Internet
> Explorer, Mozilla og en eller anden version af Netscape. Så er Jørgen

Ikke fylder meget? - Prøv lige at checke dine browsere på OS 9.x, så vil du
opdage, at både NC 4.8 og MSIE faktisk fylder temmelig meget - +30-40mb pr stk..
- Og du glemmer som sædvanlig sikkerhedsklassificeringerne...

> Hvad Jørgen bruger til mail er ligegyldigt - det er et spørgsmål om
> temperament og hvor besværligt det er at skifte program.

Nej, det er det ikke nødvendigvis. Nogle stand-alone mailklienter kan ikke
håndtere kryptering, andre kun alm. 56bits, andre 128bits, og atter andre kan
ikke have attachments osv.osv..

> [...]
> det.
>
> Desuden har jeg fundet en smart måde at flytte alt fra Netscape over i

Det er muligt du vil sige nu, at jeg er lidt grov, Jesper, men nogle gange, så
minder det, du skriver temmelig meget om, at du på adskillige basale områder
mangler almen viden om div. programmer og deres muligheder. At flytte til/fra
Eudora - eller for den sags skyld også andre mailklienter er nu ikke det store
problem...

Gem blot dine adressebøger som en HTML fil og enten lav en eksport eller en
import funktion, så enkel er det. - det burde selv du kunne finde ud af....

- Og hvad angår 'Mail.Apps' fortræffeligheder, så er det godt nok noget, der kan
diskuteres, - slettede mails, mistede adressebøger, vil ikke downloade / sende,
sender til forkerte adresser, sletter attachments, kan ikke håndtere simpel
krypterede mails osv.osv...... - skal jeg blive ved? - Læs dog de internationale
forums omkring nogle af disse problemer.......

mvh. Erik Richard

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 10-07-03 14:55

> [...]
> - Læs dog de internationale forums omkring nogle af disse problemer.......

GAB Erik ! Du er så dum at høre på at jeg ikke engang gider kommentere
dit ævl.

Blot for en god ordens skyld - korrekt html er css og det har Netscape
særdeles svært ved at håndtere.

Og for 700 gang skulle jeg rewrappe et af dine indlæg.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jonas Voss

Dato : 11-07-03 00:10

In dk.edb.mac, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

[snip...]

> Blot for en god ordens skyld - korrekt html er css

Den bliver du nødt til at uddybe Jesper.

   "Only by counting could humans demonstrate
   their independence of computers."

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 10-07-03 14:56

> - Og hvad angår 'Mail.Apps' fortræffeligheder,
>så er det godt nok noget, der kan
> diskuteres

Rønnebærerne er sure, sagde ræven.

/preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-07-03 15:29

Hejsa Preben...

Ja, men det smager godt i en gang rønnebærgelé sammen med en god
veltilberedt dyreryg...

Og nej, jeg vil ikke bruge MailApp, når jeg går på X. - Der er andre
klienter, der er væsentlig bedre end den!

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Kiil

Dato : 10-07-03 22:50

in article 3F0D783E.A68A74C7@mail1.stofanet.dk, Erik Richard Sørensen at
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote on 10/07/03 16:29:

> Og nej, jeg vil ikke bruge MailApp, når jeg går på X. - Der er andre
> klienter, der er væsentlig bedre end den!

Og det ved du jo fordi du selv har prøvet ik?

--
/peter

Fra : Jonas Voss

Dato : 11-07-03 00:03

In dk.edb.mac, Erik Richard Sørensen wrote:

> Og nej, jeg vil ikke bruge MailApp, når jeg går på X. - Der er andre
> klienter, der er væsentlig bedre end den!

Mail 1.3 er mam. Hvornår går du i øvrigt på X?

"I went mad for a while,' said Ford, 'did me no end of good."

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-07-03 01:03

Hej Jonas

Jonas Voss wrote:

> Mail 1.3 er mam.

Ja, det sig du, - men på flere af de udenlandske lister er der enorme og
frustrerende utilfredshed med MailApp - med de problemer til følge, som
jeg tidl. har nævnt. Jeg har kendskab til flere, der har mistet særdeles
vigtige data på den måde, - og det er nok ikke særlig sjovt for en
forsker, der har sendt et kapitel til en bog til korrekturlæsning og at
den så forsvinder undervejs...

> Hvornår går du i øvrigt på X?

Tja, jeg havde regnet med allerede at have 'Kaptajnen' klar med X, men
der er tilstødt nogle problemer, jeg ikke kunne forudse, så der kommer
nok til at gå nogle uger endnu...

Det bliver nemlig nødvendig for mig at få sat et netværk op, før jeg går
på X, da jeg bliver nødt til at kunne køre VNC eller måske Remote
Desktop, - hvilken af dem, véd jeg ikke endnu. - Jeg blliver nødt til at
flytte noget af mit arbejde ind til min forlovede, da hun har det så
dårligt nu, at hun må have mere hjælp end hidtil, - de her nyresygdomme
er noget f*** l***, - så har jeg vist ikke sagt for meget...

mvh. Erik Richard

Fra : Jonas Voss

Dato : 11-07-03 01:27

> Ja, det sig du, - men på flere af de udenlandske lister er der enorme og
> frustrerende utilfredshed med MailApp - med de problemer til følge, som
> jeg tidl. har nævnt.

Jeg er ikke stødt på nogle frustrationer over Mail 1.3. Har du nogle
links til de steder hvor disse frustrationer luftes?

> Tja, jeg havde regnet med allerede at have 'Kaptajnen' klar med X, men
> der er tilstødt nogle problemer, jeg ikke kunne forudse, så der kommer
> nok til at gå nogle uger endnu...

Det var vel nok ærgerligt, det er ellers et herligt system, men det
ved du jo allerede.

"Time is an illusion. Lunchtime doubly so."

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-07-03 01:51

Hej Jonas

Jonas Voss wrote:

> Jeg er ikke stødt på nogle frustrationer over Mail 1.3. Har du nogle
> links til de steder hvor disse frustrationer luftes?

Det har jeg nok, men det er til et par grupper, jeg ikke må offentliggøre, da
det er noget internt, vi har i Nisus Software Inc.

> Det var vel nok ærgerligt, det er ellers et herligt system, men det
> ved du jo allerede.

Jaguaren er da klart det bedste af OS X versionerne til dato, - det indrømmer
jeg da gerne med alt det, jeg indtil nu har læst om det, samt det lidt, jeg
nåede at afprøve med X.1.5 på "El Capitan", inden jeg omformatterede disken.
- Men som det ligger nu, vil det tage lidt for lang tid for mig at sætte mig
ordentlig ind i det, før jeg får netværk + VNC til at fungere....

- Men hvad er egentlig bedst... Remote Desktop Classic (og senere X på "El
Capitan") eller VNC?

'Home netværket' kommer til at bestå af 2x G3 + PM 9600/350 og så hos min
forlovede en PM 8600/G3*250 som 'central'. - Det hele kørt over Stofanet med
ders 1 mbits linie.

Har man lige så fuld adgang til ændringer - samt kopiere frem og tilbage på
Remote Desktop, som man har på vNC?

mvh. Erik Richard

Fra : Jonas Voss

Dato : 11-07-03 02:26

In dk.edb.mac, Erik Richard Sørensen wrote:

> Det har jeg nok, men det er til et par grupper, jeg ikke må offentliggøre, da
> det er noget internt, vi har i Nisus Software Inc.

Som sædvanligt.

Når det er så 'Nisus Software Inc."-hemmeligt synes det sært, at du
spørger mig, om jeg ikke har læst om de mange frustrationer der er
over Mail.

Hvis disse frustrationer kun luftes på de interne, utilgængelige
Nisus-mailinglister, kan jeg ikke rigtig tage dit udsagn seriøst.

Kom med nogle eksempler jeg kan læse.

[...]

> Har man lige så fuld adgang til ændringer - samt kopiere frem og tilbage på
> Remote Desktop, som man har på vNC?

Jeg har ikke prøvet nogle af dem, så der kan jeg ikke være behjælpelig.

Ethernet (n): Device used to catch the elusive etherfish.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-07-03 12:57

Hej Jonas

Jonas Voss wrote:

> Som sædvanligt.
>
> Når det er så 'Nisus Software Inc."-hemmeligt synes det sært, at du
> spørger mig, om jeg ikke har læst om de mange frustrationer der er
> over Mail.

OK Jonas, - jeg var temmelig træt på det tidspunkt, jeg skrev det, efter at have
været på Skejby sygehus det meste af dagen, så der mangler noget, det indrømmer
jeggerne.

> Hvis disse frustrationer kun luftes på de interne, utilgængelige
> Nisus-mailinglister, kan jeg ikke rigtig tage dit udsagn seriøst.

>Om du vil tage dem seriøst eller ikke, det er selvfølgelig op til dig selv, men
når vi i en intern gruppe i firmaet får den slags post, så er det da naturligt, at
vi ikke bringer dem videre. - Du giver da forhåbentlig heller ikke opl. videre,
hvis du får noget internt fra en arbejdsplads....

> Kom med nogle eksempler jeg kan læse.

Det har faktisk også været oppe på et par af comp.sys.mac grupperne i USA, - og så
sent som i forgårs så jeg det også på den tyske comp.sys.mac.misc, -
no.it.mac,diverse har også haft det oppe at vende et par gange for nylig. - Så det
er ikke for at være 'skrap', men det er da altså stadig tilladt også selv at kigge
efter, uden at skal have det hele serveret på et søvlfad...

Jeg bruger det ikke som en undskyldning, at jeg ikke har givet links, men det er
faktisk lidt svært at sidde på et sygehus mange timer om dagen, og så komme hjem
og forsøge at få en forretning til at køre også, - selvom det er om natten. -
Meget af mit arbejde er jo net-baseret, så det gør ikke så meget, men på et
tidspunkt, så går man ret og slet død... - Jeg er desværre ikke 25 mere....

mvh. Erik Richard

Fra : Jonas Voss

Dato : 11-07-03 14:18

> når vi i en intern gruppe i firmaet får den slags post, så er det da naturligt, at
> vi ikke bringer dem videre. - Du giver da forhåbentlig heller ikke opl. videre,
> hvis du får noget internt fra en arbejdsplads....

Nej, men jeg henviser heller ikke til disse oplysninger som
argumentbærende og gældende i offentlige diskussioner med folk der
ikke har kendskab til dem. Det er lidt svært at

> [...]
> er ikke for at være 'skrap', men det er da altså stadig tilladt også selv at kigge
> efter, uden at skal have det hele serveret på et søvlfad...

Du er nu ikke skrap, og jeg forventer heller ikke at få ting serveret
på sølvfade. Jeg kom med en påstand (Mail 1.3 er mam) jeg kan
begrunde, da jeg er så heldig at have Panther i WWDC-versionen. Du
argumenterede for det modsatte og henviste til kilder du ikke kunne
referere til. Det er vel ikke for meget at forlange at man selv bakker
sine argumenter op?

Og jeg har kigget lidt i comp.sys.mac, og kan se at der *er* tråde om
Mails fortrædeligheder. De handler mest om lusset visning af
mailinglister, dårligt opsat junk-mail filter og manglende indeksering
i baggrunden. Så vidt jeg kan se er alle disse ting blevet bedre i
Mail 1.3.

"When I eat a biscuit," said Arthur, "it stays eaten."

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 11-07-03 20:22

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
> argumenterede for det modsatte og henviste til kilder du ikke kunne
> referere til. Det er vel ikke for meget at forlange at man selv bakker

Uuuuuuha - nu er vi ude i noget snavs
Husk at du er under NDA med Panther.

Se selv hvor meget sjov Panther kan give:

<http://www.omnigroup.com/mailman/archive/macosx-admin/2003-June/031098.
html>

Første artikel - det sjove kommer lidt længere nede i tråden...

<http://www.omnigroup.com/mailman/archive/macosx-admin/2003-June/031111.
html>

....og så bliver det rigtigt sjovt:

<http://www.omnigroup.com/mailman/archive/macosx-admin/2003-June/031141.
html>

Men det var måske også et dårligt sted for ham fyren at prale med
Panther :-/

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Jonas Voss

Dato : 11-07-03 21:17

In dk.edb.mac, Thomas Tvegaard wrote:

[snip]

> Men det var måske også et dårligt sted for ham fyren at prale med
> Panther :-/

Ligeså forkert som at jeg praler her (;

"If there's anything more important than my ego,
I want it caught and shot now."

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-07-03 21:08

Jonas Voss <voss@null.dk> writes:

> på sølvfade. Jeg kom med en påstand (Mail 1.3 er mam) jeg kan
> begrunde, da jeg er så heldig at have Panther i WWDC-versionen. Du

Og det er naturligvis til strengt personligt brug?

Det der Xcode ser dæleme fikst ud.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : nobody

Dato : 10-07-03 23:33

In article <3F0D67A8.EF60054B@mail1.stofanet.dk>,

> Nej, det er det ikke nødvendigvis. Nogle stand-alone mailklienter kan ikke
> håndtere kryptering, andre kun alm. 56bits, andre 128bits.

Og du mener stadig du har styr på hvilken form for kryptering det er
netscape understøtter? har du læst:

Fra : Morten Lind

Dato : 09-07-03 07:22

Jørgen Angel <angelFJERN@inet.uni2.dk> wrote:

> [...]
>
> Det var så baggrunden. Mine spørgsmål:
> Er NS Com. 4.8 det bedste valg for mig?
> Er der noget der taler i mod (fungerer den ordentligt osv.)?

Du snupper Netscape 7 - den er fin.
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Jørgen Angel

Dato : 09-07-03 20:48

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Du snupper Netscape 7 - den er fin.
> M.

Den har da vist ikke mail-delen med, vel?

Fra : Morten Lind

Dato : 11-07-03 07:21

Jørgen Angel <angelFJERN@inet.uni2.dk> wrote:

> Den har da vist ikke mail-delen med, vel?

Jo, da - og Composer - og AIM og jeg skal komme efter dig........
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 09-07-03 21:32

angelFJERN@inet.uni2.dk (Jørgen Angel) writes:

> Den har da vist ikke mail-delen med, vel?

Hvorfor ikke? Med en 20 MB download burde der da være plads til lidt
af hvert.

Thomas
P.S. Netscape-4 lugter grimt.
--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Jørgen Angel

Dato : 09-07-03 22:55

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200301@gen-v.net> wrote:

> Hvorfor ikke? Med en 20 MB download burde der da være plads til lidt
> af hvert.

Jeg har forstået det således at kun NS Communicator har en mail del.
Størrelsen på en download-fil er vel ikke i sig selv en indikation af
hvad den indeholder, eller....?

> P.S. Netscape-4 lugter grimt.

Jeg har ikke kunnet få min næse så langt ind i min Mac at jeg har kunnet
lugte de forskellige programmer. Kan du beskrive lugten lidt nærmere?

Jørgen

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 09-07-03 22:58

> [...]

> Jeg har forstået det således at kun NS Communicator har en mail del.
> Størrelsen på en download-fil er vel ikke i sig selv en indikation af

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macos/14861
[..]
Product Description:
Why Switch to Netscape 7.0?
More and more people are interested in choosing their software rather
than just using what comes loaded on their machines. Netscape 7.0
offers you a real choice. You get more done with Netscape 7.0 because
it fits the way you use the Web.

* Bookmark groups for tabbed pages
* AIM with the browser with buddy icons
* Custom labels in mail
* Quick search in mail
* Quick launch

Jeg synes det lyder som om, at der er mail med i købet. Jeg har selv
nødtvunget brugt Netscape-7 (jeg bruger normalt Mozilla) på Solaris,
og her var der i hvert fald mail med.

20 MB er for meget for en webbrowser. Med mindre at der er irc, mail,
news og meget andet med.

> Jeg har ikke kunnet få min næse så langt ind i min Mac at jeg har kunnet
> lugte de forskellige programmer. Kan du beskrive lugten lidt nærmere?

Forældet. Ikke understøttet. Fuld af fejl. Overholder ikke nyere
standarder for CSS mm.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Jørgen Angel

Dato : 11-07-03 11:11

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Jørgen Angel <angelFJERN@inet.uni2.dk> wrote:
>
> Så
> >

> Du snupper Netscape 7 - den er fin.
> M.

Er det forkert når Netscape selv skriver dette:

System Requirements:
Mac
Operating Systems
Mac OS X 10.1.x

Som nævnt bruger jeg 9.2.2

Jørgen

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 11-07-03 15:47

angelFJERN@inet.uni2.dk (Jørgen Angel) writes:

> Er det forkert når Netscape selv skriver dette:

> [...]

Svjh kan du ikke bruge Netscape-7.1 på Mac OS 9, du kan finde
Netscape-7.0 på www.versiontracker.com.

Thomas

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 09-07-03 07:31

> [...]

> Det var så baggrunden. Mine spørgsmål:
> Er NS Com. 4.8 det bedste valg for mig?
> Er der noget der taler i mod (fungerer den ordentligt osv.)?

Jørgen Mozilla er en god browser til OS 9

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Ulrich Oswald

Dato : 10-07-03 00:10

2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Jørgen Mozilla er en god browser til OS 9

Du må vel skrive VAR - nu udvikles den kun til mac OS X - v. 1.5a kører
virkeligt stærkt!

/Ulrich

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 10-07-03 05:57

Ulrich Oswald <Ulrich@telia.com> wrote:

> Du må vel skrive VAR - nu udvikles den kun til mac OS X - v. 1.5a kører
> virkeligt stærkt!

Du kan stadig hente 1.2.1 der er den sidste der kan køre under OS 9 -
jeg mener at 1.3a også kan, men jeg er ikke sikker - på mozilla.org's
sider.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 10-07-03 07:03

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Du kan stadig hente 1.2.1 der er den sidste der kan køre under OS 9 -
> jeg mener at 1.3a også kan, men jeg er ikke sikker - på mozilla.org's
> sider.

Nemlig. Hent den seneste version til OS 9 - den er lidt længere om at
starte, men er bestemt hurtigere end Netscape Communicator 4.8 til surf.

Samtidig validere den sites bedre.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Finn Johannessen

Dato : 10-07-03 07:33

> Nemlig. Hent den seneste version til OS 9 - den er lidt længere om at
> starte, men er bestemt hurtigere end Netscape Communicator 4.8 til surf.
>
> Samtidig validere den sites bedre.

Har I prøvet WaMCom 1.3.1 til OS 9?

<http://wamcom.org/20030624/macos9/>

Den bygger på Mozilla 1.3.1, og fungerer hos mig endnu mere stabilt og
endnu hurtigere end Mozilla 1.3.1.

Venlig hilsen
Finn Johannessen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-07-03 13:59

Hej Jesper

> Nemlig. Hent den seneste version til OS 9 - den er lidt længere om at
> starte, men er bestemt hurtigere end Netscape Communicator 4.8 til surf.

Jeg må bedrøve dig med, at det _IKKE_ er korrekt. Mozilla er væsentlig
langsommere end NC 4.8/128, - hvordan NC 4.8/56EX er, véd jeg ikke, da jeg
ikke har brugt den. I øvrigt kan det nu oplyses, at 56-bits versionerne af
Netcscape Communicator ikke længere opdateres, så der er kun 128-bits udgaven
tilbage.

Hvis du skal sammenligne Mozilla skal det være med Netscape 6.x, og her er
Mozilla ganske rigtig hurtigere og væsentlig bedre.

Mozilla 1.3.x kører ikke godt på OS 8.x (8.6+CarbonLib 1.2) og 9.x. Den er
næsten langsommere end Netscape 6.x...

> Samtidig validere den sites bedre.

Nogle sites ja, men ikke alle. og der vil jo ingen problemer være, hvis de her
såkaldte websmede kunne deres håndværk, - mind your own words Mr.
Gylling..

- Og så er der det sædvanlige problem med både NS 6.x og Mozilla, - ingen af
dem har fuld certifiering som NC 4.8/128!

- Og så blot en opl. om HW+SW. Testet på G3/300AV - OS 8.6DK/US -
9.2.2DK/US;IE, PM 9600/350 - PM 9600/300 med OS 9.1 og 9.2.2 DK/US - alt
testet på en 1mbits Stofa linie....

mvh. Erik Richard