automatisk start af cd ?
Fra : qazwsx669ingenspam@h~

Dato : 06-07-03 19:39

Hvordan gør man det på en Mac, og hvordan gør man,
når en cd skal kunne starte auto på både pc og Mac ?
Jeg godt få cd'en til at starte på pc.
Hvilke filer skal ligge i roden på cd'en for at den starter auto.
Der skal startes en html i en undermappe.

På pc skriver man fx:

[autorun]
open=shellout undermappe\index.html
icon=mit.ico

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-07-03 23:28

<qazwsx669ingenspam@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Jeg godt få cd'en til at starte på pc.
> Hvilke filer skal ligge i roden på cd'en for at den starter auto.
> Der skal startes en html i en undermappe.

Jeg har ikke en løsning på dit problem, men generelt er autostart CD'er
noget fyfy. De fleste kan ikke lide at en cd de smidder i ligepludseligt
laver en masse ting af sig selv.

/thomas

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 23-07-03 23:21

Hejsa

Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:

> [...]
[snip]

Er der ikke en funktionalitet i Toast 4.2, der kan starte - i alle fald
- et program automatisk. Det mener jeg da.

/Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Jens

Dato : 24-07-03 00:05

> [...]

> Jeg godt få cd'en til at starte på pc.
> Hvilke filer skal ligge i roden på cd'en for at den starter auto.
> Der skal startes en html i en undermappe.

På Mac'en (under OS X) bestemmes i systemindstillinger -> CD'er &
DVD'er, hvordan maskinen skal forholde sig ved isætning af forskellige
medier. Mig bekendt er der ingen mulighed for at bestemme maskinens
opførsel ved brænding af mediet.

/Jens

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Søren Theilgaard

Dato : 24-07-03 12:43

Der er en mulighed for at gøre dette på en Mac, ved at bruge autostart
faciliteten i QuickTime. Det var muligt under Mac OS 9, men vist ikke
under Mac OS X.

Generelt vil jeg fraråde at gøre dette for Mac-brugere. De er ikke
vandt til det.

På Mac er vi meget bedre vandt til at blive præsenteret med et flot
mappe-layout, ofte med et baggrundsbillede, og kun med få ikoner.

MVH
Søren Theilgaard

In article <vrqggvcbb862dhck1ckuqu08jfc074cu2q@4ax.com>,

--