Store Safari-problemer
Fra : fa.dk

Dato : 05-07-03 08:22

Jeg installerede Safari 1.0 i går og stort set intet virker. Standser
midt i startindlæsningen. Har fået åbnet via nyhedsbreve fra Kandu i min
mailbox. Kan så åbne enkelte websider, andre ikke. Google virker enkelte
gange. Fastfryser. Plugin-arkiver, Java og Javascript er valgt, bloker
ekstra vinduer ikke valgt. Jeg kan ikke engang åbne til Apple og melde
fejl, som der står i Safarihjælp.
Geninstallerer man - eller... ?
Har en iMac G4/800.
Er der nogen, der vil hjælpe - i et let forståeligt sprog?
Mvh.
Frank

http://www.kandu.dk/

Fra : Jonas Voss

Dato : 05-07-03 09:35

fa.dk wrote:

> Er der nogen, der vil hjælpe - i et let forståeligt sprog?

Hvilken version af OS X har du?

   "The ability to enslave a planet is insignificant
   next to the power of the Macintosh" -- Darth Vader

Fra : Morten Lind

Dato : 05-07-03 09:46

fa.dk <fa.dk.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
> Geninstallerer man - eller... ?
> Har en iMac G4/800.
> Er der nogen, der vil hjælpe - i et let forståeligt sprog?

Hej Frank

HD>Brugere/Users>Bibliotek/Library>Preferences>com.apple.Safari.plist

Smid den plist ud og reparer dine disktilladelser.

HD>Programmer/Applications>Hjælpeprogrammer/Utilities>Diskværktøj/?>Fane
bladet Førstehjælp/?>Reparer disktilladelser/Repair permissions

Start så Safari igen, og kryds fingre

Hæng mig ikke op på, at det virker, men det skader ikke

God fornøjelse
Morten

--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-07-03 10:23

> [...]

> Geninstallerer man - eller... ?
> Har en iMac G4/800.
> Er der nogen, der vil hjælpe - i et let forståeligt sprog?

Har du PithHelmet installeret, så opdatér.
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Jesper

Dato : 05-07-03 11:17

> [...]

> Geninstallerer man - eller... ?
> Har en iMac G4/800.
> Er der nogen, der vil hjælpe - i et let forståeligt sprog?

Ja, hent seneste nightly build af Mozilla 1.5a og sig godnat til Safari:

http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla/nightly/latest/mozilla-mac-MachO.dmg.
gz

Du kan hente den via terminalen ved at skrive :

curl -O
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla/nightly/latest/mozilla-mac-MachO.dmg.
gz
global village idiots. - Paul Ginsparg.