iMail og mailserver
Fra : Storm

Dato : 04-07-03 11:07

Kan iMail kun sættes op til indgående post via en pop3.mail.dk server?
Der er noget med en spærret port?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Jonas Voss

Dato : 04-07-03 11:13

Storm wrote:

> Kan iMail kun sættes op til indgående post via en pop3.mail.dk server?
> Der er noget med en spærret port?

Mail kan også IMAP, det vælger du når du opretter en ny konto.

   "Calm down. It's only ones and zeros."

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 04-07-03 11:16

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Kan iMail kun sættes op til indgående post via en pop3.mail.dk server?
> Der er noget med en spærret port?

Måske kun mig, der bliver lidt forvirret, men med iMail mener du
Mail.app - ikke.
Mail kan sættes til både POP og IMAP, du vælger selv i opsætningen.

Når du snakker spærret port, er vi så ovre i opsætning af mailservere
eller!
TDC kører med en speciel opsætning for at undgøre at mailservere
(mis)bruges som relay - er det det, du rænker på?

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Storm

Dato : 06-07-03 21:01

> Måske kun mig, der bliver lidt forvirret,

- Nej det er ikke kun dig der er forvirret, jeg er det også.

> men med iMail mener du Mail.app - ikke.

Jo, det er det jeg mener, hvorfor hedder det nu ikke iMail...

> Mail kan sættes til både POP og IMAP, du vælger selv i opsætningen.

Ok - men iMap kræver jeg har en konto? Jeg har set hvad det indeholder,
og det lyder egentlig godt, men mit behov lige nu svarer ikke til
prisen.

> Når du snakker spærret port, er vi så ovre i opsætning af mailservere
> eller!

Joo, eller - det er i Mail - Preferences - Accounts jeg sidder og fedter
med at sætte noget op. Under Advanced kan man klikke port 110 til eller
fra. Jeg mener at jeg har hørt at det kan være et problem.

> TDC kører med en speciel opsætning for at undgøre at mailservere
> (mis)bruges som relay - er det det, du rænker på?

Jeg tænker på, at selv om jeg på arbejde ikke må modtage mail via
pop3.mail.dk Mail Server, er situationen måske en anden hvis jeg kun
kobler op via min hjemme udbyder TDC.

Som du kan høre ved jeg ikke rigtigt hvad jeg snakker om. Foreløbelig
lægger jeg lige eksperimenterne på is og får en snak med
"retningslinie-sætteren".

Tak så langt

--
Venlig hilsen Nina Storm