Reklamedræber?
Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 03-07-03 12:34

Hej

Findes der nogle gode internetreklamedræbere som fungere med OS X? I de
gode gamle dage før X var der en velfungerende en som hed WebFree. Jeg
forsøgte mig med PithHelmet, men den var ikke helt super.

Jonas

Fra : Lars Brink

Dato : 03-07-03 12:37

Hvis du tænker på en pop-up-dræber er den indbygget i Safari

Lars

Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 03-07-03 12:47

Jeg tænkte nu mere på bannerreklamer

Jonas

Fra : Jørgen Angel

Dato : 03-07-03 13:10

Jonas Wellendorf <j-willen@online.no> wrote:

> Jeg tænkte nu mere på bannerreklamer

Mener du et banner der "indbygget" i siden?
Hvordan kan et program se forskel på en reklame GIF el. JPEG og en der
har direkte relation til sitet?
Jørgen

Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 03-07-03 13:40

> Hvordan kan et program se forskel på en reklame GIF el. JPEG og en der
> har direkte relation til sitet?

Jeg ved ikke præcis hvordan det fungerer. Men PithHelmet-programmet
fjerner bannerreklamer fra en webside og efterlader hvide felter. WebFree
som fungerede med OS9, fjernede reklamerne på en måde så der heller ikke
var nogle hvide felter tilbage.

JOnas

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-07-03 17:57

> [...]
> som fungerede med OS9, fjernede reklamerne på en måde så der heller ikke

PithHelmet lukker også for det meste pænt efter sig. Den kan ikke
kollapse hele det øverste område på MacUpdate, men det ville også være
at forlange for meget.
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Christian Bech

Dato : 03-07-03 14:03

On Thu, 3 Jul 2003 14:09:46 +0200, angelFJERN@inet.uni2.dk (Jørgen
Angel) skrev:

>Mener du et banner der "indbygget" i siden?
>Hvordan kan et program se forskel på en reklame GIF el. JPEG og en der
>har direkte relation til sitet?

Så vidt jeg ved, dræber de ting der kommer fra servere, som ikke
rummer andet end bannere. Den jeg havde i tidernes morgen havde
blokeret 25 sites og det tog mange bannere. REsten af siden hentes
andetsteds og kunne derfor stadig ses.

Fra : Jørgen Angel

Dato : 03-07-03 14:16

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> rummer andet end bannere. Den jeg havde i tidernes morgen havde
> blokeret 25 sites og det tog mange bannere. REsten af siden hentes

Nu forstår jeg det - tror jeg.
Jørgen

Fra : Christian Bech

Dato : 03-07-03 19:56

On Thu, 3 Jul 2003 15:16:02 +0200, angelFJERN@inet.uni2.dk (Jørgen
Angel) skrev:

>Nu forstår jeg det - tror jeg.

Ellers har Jonas Voss givet en noget mere præcis forklaring.

Fra : Jesper

Dato : 03-07-03 19:20

Jørgen Angel <angelFJERN@inet.uni2.dk> wrote:

> Mener du et banner der "indbygget" i siden?
> Hvordan kan et program se forskel på en reklame GIF el. JPEG og en der
> har direkte relation til sitet?
> Jørgen

bannerreklamer har ganske bestemte mål, på det marked sælges også
annoncepladsen til disse mål, f.eks. 460 x 59
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Jonas Voss

Dato : 03-07-03 14:41

Jonas Wellendorf wrote:

> Findes der nogle gode internetreklamedræbere som fungere med OS X? I de
> gode gamle dage før X var der en velfungerende en som hed WebFree. Jeg
> forsøgte mig med PithHelmet, men den var ikke helt super.

Der er flere muligheder:

1.   Den Voldsomme:
   Installer en hostfil på din computer der indeholder adresser på
   'alle' kendte reklameservere, og effektivt sender dem til 0.0.0.0
   <http://www.macwrite.com/criticalmass/mac-os-x-hosts-regrouped.php>

2.   Den Blide, og mindre effektive:

   Anvend et stylesheet der blokerer for visning af bannerreklamer,
   men stadig henter dem. Jeg anvender selv denne:
   <http://floppymoose.com/>
   Så kan man sætte Safari til at anvende den.

Jeg bruger begge dele, og et sted midt i mellem de to løsninger ville
være fedt. Mens host-filen blokerer for get2net.dk-hjemmesider (det
kan dog rettes), tillader CSS mange ting at smutte igennem, bl.a.
flash-ting.

Fordelen ved hostfilen er, at billederne ikke engang hentes til din
computer, så udover at blive reklamefri loader siderne også hurtigere.

"This must be a Thursday,' said Arthur to himself, sinking low over
his beer. 'I never could get the hang of Thursdays."

Fra : Jesper

Dato : 03-07-03 17:41

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
> Installer en hostfil på din computer der indeholder adresser på
> 'alle' kendte reklameservere, og effektivt sender dem til 0.0.0.0

Jeg kan ikke få hostfil til at virke i OS X

> [...]
> men stadig henter dem. Jeg anvender selv denne:
> <http://floppymoose.com/>
> Så kan man sætte Safari til at anvende den.

3. Firewallen

Jeg bruger Integos NetBarrier X til at blokere reklamesites,
f.eks. alle doubleclick.net's blokke, derudover er det muligt at
blokere reklamer i Mozilla, her bruger jeg også et par add-ons:
adblock og bannerblind.

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Jonas Voss

Dato : 03-07-03 21:44

Jesper wrote:

> Jeg kan ikke få hostfil til at virke i OS X

Hvilke problemer har du?

- In /dev/null no one can hear you scream -

Fra : Jesper

Dato : 03-07-03 23:13

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Hvilke problemer har du?

Meget enkelt: Hostfil funktionen kan jeg overhovdet ikke få til at virke
i X
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Jonas Voss

Dato : 04-07-03 03:29

Jesper wrote:

> Meget enkelt: Hostfil funktionen kan jeg overhovdet ikke få til at virke
> i X

Kunne du være lidt mere specifik?

   "The ability to enslave a planet is insignificant
   next to the power of the Macintosh" -- Darth Vader

Fra : Jesper

Dato : 04-07-03 14:42

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Kunne du være lidt mere specifik?

Jamen i X findes funktionen Hostfil slet ikke som valgmulighed i System
Preferences -> Network (Svarer til TCP/IP i OS 9). Der kan laves noget
fidelihut for at få Lookupd til at anderkende en Hostsfil, jeg har bare
aldrig kunne overbevise Lookupd om det!
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Jonas Voss

Dato : 04-07-03 16:17

Jesper wrote:

> [...]
> Preferences -> Network (Svarer til TCP/IP i OS 9). Der kan laves noget
> fidelihut for at få Lookupd til at anderkende en Hostsfil, jeg har bare

Har du læst den artikel jeg linkede til?

Jeg har brugt hostiler under 10.1.5 - 10.2.6 ved at anvende den
fremgangsmåde beskrevet i artiklen. Der har aldrig været nogle
problemer.

Måske lige bortset fra, at hostfilen også blokerede akamais servere,
der står for næsten alle billeder, og alt streamet indhold på Apples
website. (:

   The sooner you fall behind,
   the more time you'll have to catch up. -- Steven Wright

Fra : Jesper

Dato : 04-07-03 16:28

> [...]

> Måske lige bortset fra, at hostfilen også blokerede akamais servere,
> der står for næsten alle billeder, og alt streamet indhold på Apples

Ja! Møgbesværligt og så kan jeg ikke få det til at virke!
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-07-03 17:57

> [...]

> gode gamle dage før X var der en velfungerende en som hed WebFree. Jeg
> forsøgte mig med PithHelmet, men den var ikke helt super.

PithHelmet er superb!
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på