iChat server
Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 02-07-03 00:35

Vi var nogle stykker, der havde en længere chat, om muligheden for at
lave en fast chat-kanal.
Nysgerrigheden drev mig til at prøve.
Har installeret en på min webserver, som alle er velkomne til at prøve.
(nu dør den forbindelse sgu nok)

Chatten hedder:
MaChat

og til de uvidendes orientering, forbinder man således:
1. File/Go to Chat (æble G)
2. Skriv navnet "MaChat"
3. Klik "Go"

Det er en god ide, at vælge:
View/Show Chat Participants

inden man skriver ud i den blå luft

Man kan desværre ikke se, hvad der er skrevet, før man entrerede.

Aner ikke om den dør af sig selv (chatten).
God fornøjelse.

PS
Brugeren med navnet "opvarter" er bare serveren himself.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 02-07-03 08:00

> [...]
> God fornøjelse.
>
> PS
> Brugeren med navnet "opvarter" er bare serveren himself.

Kanon Preben. kan du ændre den til MacSnakDK ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 02-07-03 10:03

> Kanon Preben. kan du ændre den til MacSnakDK ?

Har startet en til med navnet "MacSnakDK".

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-07-03 11:27

> Har startet en til med navnet "MacSnakDK".

Så vidt jeg ved, forsvinder chatrummene, når der ikke er nogen i dem.
Til gengæld oprettes de efter behov, når der bare er en, der taster
navnet ind. Det er vel lige så godt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 03-07-03 13:55

> Så vidt jeg ved, forsvinder chatrummene, når der ikke er nogen i dem.

Så meget klogere er vi vist alle sammen blevet.
Ideen var netop at få afprøvet de ting, vi var i tvivl om.

Jeg har jo netop en iChat-klient fast kørende på relay-ordet
"MacSnakDK".

> Til gengæld oprettes de efter behov, når der bare er en, der taster
> navnet ind. Det er vel lige så godt.

Det tilbageværende spørgsmål er lige præcis om det er lige så godt.

Så vidt jeg kan se, er der 2 scenarier:

1.
Min server har en iChat-klient kørende, som deltager i chatten
"MacSnakDK".
Ingen andre som taster "New chat" kan (formoder jeg) bruge ordet
"MacSnakDK".
De kan derimod vælge "Go to Chat" og taste "MacSnakDK".

2.
Ingen kører noget fast, men taster bare "MacSnakDK", når de lyster.
Dermed kan enhver i hele verden i forvejen have startet en relay med et
navn og man aner ikke hva der foregår.

/Preben. Stadig uafklaret.
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-07-03 21:15

> [...]
> "MacSnakDK".
> De kan derimod vælge "Go to Chat" og taste "MacSnakDK".

Men hvis MacSnakDK ikke eksisterer, bliver den så ikke dannet, hvis man
vælger "Gå til MacSnakDK"? Virker det ikke ligesom "Opret ny chat"?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 03-07-03 23:08

> Men hvis MacSnakDK ikke eksisterer, bliver den så ikke dannet, hvis man
> vælger "Gå til MacSnakDK"? Virker det ikke ligesom "Opret ny chat"?

Jeps, sådan forstår jeg det.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen