OT(Windows?)
Fra : Morten Lind

Dato : 01-07-03 11:17

Ja, ja - undskylder mange gange........)

Men i denne gruppe findes jo den bredeste ekspertise, så hvor skulle jeg
ellers spørge?

I mit sekretærarbejde for en forening har de købt en ny PC med XPhome -
(Det er altid noget, så kan jeg vælge mit log-inbillede som var det på
Mac´en - både plasticand og isblomst m.m. er fra Apple) - men jeg
installerede så Mozilla på dyret, og nu siger Mozilla, at der ikke
findes runtime for java - og så véd jeg ikke, om det er noget, XP skal
klare eller hvor finder jeg dét?

Undskyld - bare glem det - google fandt det for mig....det ville s´gu´
også være for pinligt, men så fik jeg da nævnt det med
brugerikonerne)))

Go´ regnvejrssommer
M.

--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-07-03 11:43

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> I mit sekretærarbejde for en forening har de købt en ny PC med XPhome -
> (Det er altid noget, så kan jeg vælge mit log-inbillede som var det på
> Mac´en - både plasticand og isblomst m.m. er fra Apple) -

Jeg tror de ikonbilleder er "købe billeder". Bl.a. anden har jeg også
set på en demo cd for billedcd'er som bruges på tidskrifter m.fl.

> men jeg
> installerede så Mozilla på dyret, og nu siger Mozilla, at der ikke
> findes runtime for java - og så véd jeg ikke, om det er noget, XP skal
> klare eller hvor finder jeg dét?

På PC kan jeg også anbefale Firebird
<http://www.mozilla.org/projects/firebird>. Men det er jo en ren
browser, så hvis du bruger Mozillas mailklient er Firebird måske ikke
nok?!

Ku' den forening ikke lige ha' ventet en måned og så ha' givet sin
elskede sekretær en G5. Så ville arbejdet li'som gå lidt mere tjept

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Morten Lind

Dato : 01-07-03 11:59

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> [...]
>
> Ku' den forening ikke lige ha' ventet en måned og så ha' givet sin
> elskede sekretær en G5. Så ville arbejdet li'som gå lidt mere tjept

Hej Martin))))

Nå ja, det er da en mulighed, at det er købebilleder, i så fald er de
gamle, for den plasticand, den gule, har været med siden man kunne
oprette brugerbilleder i Mac OS (8, måske?)

Foreningen er ikke på nettet endnu, og jeg havde lige fået tilladelse
til den billigste ADSL, da kassereren påstår, at hans regnskabsprogram
ikke må være koblet op konstant - han bruger noget WinCast???????

Så det bliver nok noget ISDN, medmindre jeg kan overtale ham til at
bruge en gammel IBM eller Olivetti, som jeg selv har stående - så ku´
han nøjes med at køre det program på en lille 286´er(hvis det
kan).....og så ku´ vi andre få ADSL))))))

Det vil han nok ikke))))

Men derfor installerer jeg fra coverCDs.

Ja, jeg havde også gerne set en G5 på det lille hyggelige kontor fra
1953)))).....men jeg har vænnet dem til, at det meste arbejde foregår
på min G4 hjemme og bliver så distribueret gennem CD fra deres
PC))))))

Hej fra
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Jens

Dato : 01-07-03 16:24

> [...]

> til den billigste ADSL, da kassereren påstår, at hans regnskabsprogram
> ikke må være koblet op konstant - han bruger noget WinCast???????

Hvad vil han opnå ved at maskinen ikke er på konstant?

/Jens
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Morten Lind

Dato : 02-07-03 08:56

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> Hvad vil han opnå ved at maskinen ikke er på konstant?
>
> /Jens

Jeg véd det ikke endnu, Jens - men skal nok finde ud af det....Lige
umiddelbart kunne jeg forestille mig, at det måske var myndighederne,
der krævede den slags, af sikkerhedshensyn, men på den anden side lyder
det lidt underligt, da man jo selv véd, hvilket regnskab, man
aflægger?????
M.

Fra : Jens

Dato : 02-07-03 11:27

Morten Lind <mortenlind@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> der krævede den slags, af sikkerhedshensyn, men på den anden side lyder
> det lidt underligt, da man jo selv véd, hvilket regnskab, man

Min første tanke var: Sikkerhed. Men det giver ikke reelt mening - med
mindre man vil basere sin sikkerhed på, at "de onde" ikke kan finde én,
når man betjener sig af skiftende ip-adresser. Det er efter min
opfattelse et svagt argument.

Hvis man har noget på sin maskine, som resten af verden ikke må se på/
pille i, skal man lade være med at forbinde maskinen til nettet -
punktum!

Man må acceptere en vis risiko for at bruge sin maskine på nettet.

/Jens
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 09-07-03 23:43

> [...]

> gamle, for den plasticand, den gule, har været med siden man kunne
> oprette brugerbilleder i Mac OS (8, måske?)

Det ER et 'stock photo' der er brugt i mange andre sammenhænge, men jeg
synes LowEndMac.com sagde det bedst, da de skrev:

> The duck, we note, was facing the other way, which pretty much
> sums up Microsoft's interpretation of the whole "innovation" thing.

Mojn, Thomas

--
George W's team of handlers, has him so well trained,
they're thinking of entering him in the Westminster

Fra : Morten Lind

Dato : 01-07-03 12:20

> [...]

> Ku' den forening ikke lige ha' ventet en måned og så ha' givet sin
> elskede sekretær en G5. Så ville arbejdet li'som gå lidt mere tjept

Nå ja, jeg installerede forresten også OpenOffice.....jeg véd jo
ikke, hvordan man starter det dér dobbeltv)))))))))))
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 01-07-03 14:55

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> nu siger Mozilla, at der ikke
> findes runtime for java - og så véd jeg ikke, om det er noget, XP skal
> klare eller hvor finder jeg dét?
Tror, du skal hente noget jre4_0 på java.sun.com
prøv det prøv det

Jens

Fra : Jesper

Dato : 10-07-03 19:33

> [...]

> installerede så Mozilla på dyret, og nu siger Mozilla, at der ikke
> findes runtime for java - og så véd jeg ikke, om det er noget, XP skal

Den kan ikke finde Runtime for Java fordi Java ikke er præinstalleret i
XP, hent Java for Windows på http://java.sun.com/

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Morten Lind

Dato : 11-07-03 07:25

Jesper <none@invalid.invalid> wrote:

> Den kan ikke finde Runtime for Java fordi Java ikke er præinstalleret i
> XP, hent Java for Windows på http://java.sun.com/

Tak, Jesper.....)
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)