Afprøvning af LaserWriter Select toner
Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 01-07-03 11:46

Hej,

Jeg har netop købt en LaserWriter Select 360 billigt men den laver striber
på alle de sidder der kommer i kontakt med tromlen. Jeg skyder på at det er
tromlen der skal udskiftes, men vil ikke investere i en ny toner uden at
sikre mig at det er toneren der er problemet. Derfor ville jeg høre om der
er en venlig sjæl i gruppen, gerne i nærheden af Århus eller Kolding, der
ville være interesseret I at låne mig deres Select toner til et enkelt
print, så jeg kan konstatere om der er en grund til at udskifte toneren
eller om jeg bør dumpe printeren?

Hvis der er nogen der vil sælge en billig toner til en Select er jeg da også
interesseret i at ofre nogle billige penge for at forsøge selv

På forhånd tak

Anders Baden Nielsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-07-03 23:04

On Tue, 01 Jul 2003 11:46:25 +0100, Anders Baden Nielsen wrote:

> Jeg har netop købt en LaserWriter Select 360 billigt men den laver striber
> på alle de sidder der kommer i kontakt med tromlen.

Øeh, alle siderne kommer da i kontakt med tromlen.

> Jeg skyder på at det er
> tromlen der skal udskiftes, men vil ikke investere i en ny toner uden at
> sikre mig at det er toneren der er problemet.

Hvordan ser striberne ud (retning, placering på papiret)?
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 02-07-03 13:09

On 01/07/03 23:04, in article pan.2003.07.01.22.04.08.999134@mail.edlich.dk,
"Martin Edlich" <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Øeh, alle siderne kommer da i kontakt med tromlen.

Ja, og det er det der er problemet :)

> Hvordan ser striberne ud (retning, placering på papiret)?

De er vandrette og der er ca 95 mm mellem hver linie. Placeringen af
stregerne på papiret varierer, og stregerne dukker også op selvom der køres
tomme sider gennem printeren. Ifølge et forum på fixyourownprinter.com kan
netop dette problem kun løses ved at udskifte toneren. Det skulle være
tromlens visker blad der er ødelagt (lidt ligesom et vinduesviskerblad).

Er det sådan at du skulle have en toner til salgs eller låns?

Med venlig hilsen

Anders Baden Nielsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-07-03 12:51

On Wed, 02 Jul 2003 13:08:53 +0100, Anders Baden Nielsen
<abnFJERNDETHER@on.to> wrote:

>Ja, og det er det der er problemet :)

Jeg misforstod dig nok så.

> [...]
>netop dette problem kun løses ved at udskifte toneren. Det skulle være
>tromlens visker blad der er ødelagt (lidt ligesom et vinduesviskerblad).

Ja, det renser overskydende toner væk fra den lysfølsomme tromle.

>Er det sådan at du skulle have en toner til salgs eller låns?

Ikke til den model desværre.

Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 02-07-03 15:57

On 02/07/03 12:51, in article 0kh5gvcv988vf0kokqgpuiusgpo9gobif4@4ax.com,
"Martin Edlich" <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Jeg misforstod dig nok så.

Jeg lavede vist også en lidt sær formulering der.

> Ja, det renser overskydende toner væk fra den lysfølsomme tromle.

Lige præcis.

> Ikke til den model desværre.

Det var en skam

Med venlig hilsen