glemte at opdatere firmware
Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 30-06-03 11:51

Hej

Jeg glemte at opdatere firmwaren (argh) før jeg installerede OS X (10.1.5)
på en gammel iMac (Rev. C). Nu kan maskinen ikke boote automatisk op når
jeg tænder den. I stedet får jeg følgende fejlmelding:

bootr, unknown word
Failed to boot

Maskinen booter op i OS X når jeg skriver Œboot¹, men hvis jeg skal
opdatere firmwaren må jeg geninstallere OS 8.5, og jeg kan ikke starte
maskinen fra en cd. Har jeg taget livet af min iMac?

Gode forslag itl problemløsning modtages med taknemmelighed.

Jonas Wellendorf

Fra : Dan Henriksen

Dato : 30-06-03 12:20

Hej,

Jeg tænker at du kan starte op samtidig med at du holder "alt" nede, så vil
du blive spurt om du vil starte i 9 eller X, hvis du ellers har installeret
9... Hvis du har 9 på, så opdatere du firmwaren der fra.

Dan

Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 30-06-03 12:50

In article <BB25E98F.2C8FA%dan@1way2print.net>, Dan Henriksen
<dan@1way2print.net> wrote:

> [...]
> du blive spurt om du vil starte i 9 eller X, hvis du ellers har installeret
> 9... Hvis du har 9 på, så opdatere du firmwaren der fra.

Jeg nåede desværre ikke at installere OS9.

Jonas

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-06-03 13:50

Jonas Wellendorf <j-willen@online.no> wrote:

> Jeg nåede desværre ikke at installere OS9.

Så er der ikke andet for at du må installere OS 9 og dernæst opgradere
firmwaren, slette OS 9 og derefter installaere OS X.

Jeg har prøvet det et par gange, når man ikke lige har tænkt sig om.

Har du iChat account ?

macnerd1965

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 30-06-03 14:07

In article <1fxdfsu.8eo24uw5hmixN%jesper@gylling.net>, jesper@gylling.net
([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Så er der ikke andet for at du må installere OS 9 og dernæst opgradere
> firmwaren, slette OS 9 og derefter installaere OS X.

Ok, jeg skal prøve det i aften når jeg er kommet hjem.

> Har du iChat account ?

Nej, men jeg skal vende tilbage hertil og fortælle hvordand et gik.

Jonas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 30-06-03 15:29

> Så er der ikke andet for at du må installere OS 9 og dernæst opgradere
> firmwaren, slette OS 9 og derefter installaere OS X.

Hvis maskinen ikke vil boote fra cd kan det da blive svært!?

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 01-07-03 06:43

In article <1fxdk1g.1l0s2yj1uxliauN%spam_spam_spam@talent.dk>,
spam_spam_spam@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> Hvis maskinen ikke vil boote fra cd kan det da blive svært!?

Det blev det også. Jeg forsøgte at vælge en OS 9-cd som startdisk, og så
bootede den fra cd¹en alligevel, men jeg kunne ikke installere 9
(fejlmelding om at firmwaren var for gammel).
Jeg satte dernæst en cd med OS 8.5 i og valgte den som startdisk, men da
maskinen genstartede blev skærmen først hvid, dernæst gul og sort.

Så gode råd modtages stadig med taknemmelighed

Jonas

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 01-07-03 07:24

> [...]

> maskinen genstartede blev skærmen først hvid, dernæst gul og sort.
>
> Så gode råd modtages stadig med taknemmelighed

Hvor står Mac'en ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 01-07-03 07:38

In article <1fxesns.ijq0p2234ig8N%jesper@gylling.net>, jesper@gylling.net
([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Hvor står Mac'en ?

Den står hjemme, men jeg vil tage den med ud på mit arbejde i morgen og se
om jeg kan lokke den lokale troldmand til at se på den.

Jonas

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 01-07-03 08:18

> Den står hjemme, men jeg vil tage den med ud på mit arbejde i morgen og se
> om jeg kan lokke den lokale troldmand til at se på den.

Det var nnu sådan mere ment; Aarhus, Rønne, Tønder ????????????????????

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 01-07-03 08:46

In article <1fxev5k.1bj6n409jvkqcN%jesper@gylling.net>, jesper@gylling.net

> Det var nnu sådan mere ment; Aarhus, Rønne, Tønder ????????????????????

Nåh okay,

Den er med mig i mit selvvalgte bergensiske eksil.

Jonas