Cd skuffe åbner ikke
Fra : Tommy Bernholm

Dato : 29-06-03 21:44

Hej

Mon der er nogen der kan hjælpe?

Mit cd drev på min dual G4 MDD vil ikke åbne, samtidig opleves maskinen som
ustabil efter vågeblus (10.2.6). Jeg har ikke tilsluttet noget (Usbeller
firewire) fornyeligt som kan forklare fænomenet, men kun kørt de software
opdates som Apple frigiver.

Såvidt jeg husker kan man via terminalen skrive en kommando for at få
skuffen ud. Er der nogen der kan hjælpe her ?

Desuden hvis jeg ville zappe og kigge i maskinens rom, hvordan gør jeg det ?

Jeg regner med at kører repair efter at jeg har fået tilgang til cd drevet
igen. Andre forslag ?

MVH

Tommy

Fra : Storm

Dato : 01-07-03 08:34

Tommy Bernholm <bernholm@adslhome.dk> wrote:

> Andre forslag ?

Jeg kender ikke en kommandolinie der åbner cd-drevet, og jeg ved ikke
hvordan man kigger i maskinens rom men hvis du holder musen nede
under genstart skulle skuffen altid åbnes.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Tommy Bernholm

Dato : 01-07-03 19:19

On 01/07/03 9:34, in article 1fxesuf.kszraztnpcicN%Ninzen@ofir.dk, "Storm"
<Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Jeg kender ikke en kommandolinie der åbner cd-drevet, og jeg ved ikke
> hvordan man kigger i maskinens rom men hvis du holder musen nede
> under genstart skulle skuffen altid åbnes.

Hej Nina

Tak for svaret.

Jeg har løst problemet som viste sig at være en cd der sad fast. Jeg pillede
drevet ud og kørte skuffen ud manuelt. Drevet har virket fint siden.

MVH

Tommy