Farvel til Navigator (Chimera)
Fra : Storm

Dato : 29-06-03 20:20

I lang tid nu har Navigator (Chimera) været min foretrukne browser hvor
alle mine mange link ligger (forholdsvis) strukturet overskueligt og
lige ved hånden. Men jeg kan se at der ikke er kommet nye updates fra
ChimeraKnight siden først i marts i år, hvor de ellers kom ret jævnligt.
Explorer vil der ikke blive udviklet mere på til Maccen kan jeg forstå,
og nu er Safari kommet i en rigtig version. Så det er vel her jeg skal
indrette mig.
Da Safari kom på banen var der her en del diskussion om hvordan man
smart kunne samkøre sine links med andre browsere.
Var der ikke et hold-styr-på-links-på-tværs-program?
Eller hvordan foreslår I at man indretter sig med sin foretrukne
browser?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 29-06-03 20:32

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Men jeg kan se at der ikke er kommet nye updates fra
> ChimeraKnight siden først i marts i år,

Er der ikke kommet nye Nightly Builds?

En alternativ browser som ligger tæt på Chimera er Mozilla 1.5. Den er
hurtig og kan vise flere sidder korrekt end Safari. Dine bookmarks vil
også kunne hentes direkte over. (Bookmarks i Chimera, Mozilla og andre
afarter ligger i øvrigt som et html dokument i din browsers profiles
mappe. Mine bookmarks i Mozilla ligger eksempelvis her
/Users/martin/Library/Mozilla/Profiles/default/lq305yro.slt/bookmarks.ht
ml)

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Storm

Dato : 29-06-03 21:21

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Er der ikke kommet nye Nightly Builds?

Næ, jeg får ihvertfald besked om at jeg har den nyeste fra marts i år.

> En alternativ browser som ligger tæt på Chimera er Mozilla 1.5. Den er
> hurtig og kan vise flere sidder korrekt end Safari.

Fortsætter udviklingen af Mozilla ufortrødent? - Det er nu ikke fordi
jeg har noget imod at bruge Safari. Det har bare ikke været her alle
mine bookmarks ligger.

> [...]
> browsers profiles mappe. Mine bookmarks i Mozilla ligger eksempelvis her
> /Users/martin/Library/Mozilla/Profiles/default/lq305yro.slt/bookmarks.ht

Nå jeg må vist læse lidt op på det. IE kunne updatere links på tværs med
henvisninger, men jeg husker noget med at fordi Safari ikke gemmer sine
favorites som html kan det ikke lade sig gøre med Safari og andre IE.
Jeg kan eksportere fra IE og hive over i Safari, men jeg kan ikke finde
ud af at få Chimeras over i Safari.
Jeg kan huske noget med at der findes en mulighed for et program der
holder styr, opdaterer og samordner, favorit links fra de forskellige
browsere man bruger.
Jeg kan nok finde det frem ved lidt søgearbejde.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 29-06-03 22:15

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Næ, jeg får ihvertfald besked om at jeg har den nyeste fra marts i år.

Okay! Jeg har selv droppet Chimera efter at Safari kom, som jeg så
droppede efter at Mozilla kom så godt med. (Og fordi jeg synes at det er
rart at der er andre end Apple der producere browsere.)

> Fortsætter udviklingen af Mozilla ufortrødent?

Ja!

> [...]
> browsere man bruger.
> Jeg kan nok finde det frem ved lidt søgearbejde.

Prøv at læs flg. på Mediamac om Safari Enhancer
http://www.mediamac.dk/index.php?page=news:show,id=8961

Det er vist bl.a. noget med at hente bookmarks fra andre browsere.

Jeg har valgt at have min bookmarks.html side som min startside. Det ku'
du vel også gøre med Safari; la' den bruge din gl. Chimera bookmark.html
side som startside. Efterhånden som du bruger dine bookmarks kan du
bookmarke dem rigtigt i Safari.

Fra : Storm

Dato : 30-06-03 22:28

Chimeras er da xml dokument og kan ikke umiddelbart åbnes i min browser,
eller tager jeg fejl?

> Prøv at læs flg. på Mediamac om Safari Enhancer
> http://www.mediamac.dk/index.php?page=news:show,id=8961

Jeg prøvede - men siden kunne ikke læses med Safari - nå ok - det er nok
noget font-tjams - det fikser jeg.

> [...]
> du vel også gøre med Safari; la' den bruge din gl. Chimera bookmark.html
> side som startside. Efterhånden som du bruger dine bookmarks kan du

Ja, det er en god ide, jeg kan bare ikke få det til at virke med de
bookmarks der ligger i
'///Users/ninastorm/Library/Application%20Support/Chimera/Profiles/defau
lt/k5ufcx67.slt/bookmarks.xml'

Jeg har ellers siddet og forsøgt mig med det stunt der er foreslået her,
om man kunne sige file open i et javascript og hive det ind i Safaris
bookmarks? Det er ikke lykkedes mig - det ville jo heller ikke være en
side der dynamisk blev opdateret, kun en kilde at hente fra.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-07-03 01:31

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Chimeras er da xml dokument og kan ikke umiddelbart åbnes i min browser,
> eller tager jeg fejl?

Nej det er desværre rigtigt. Jeg havde glemt at Caminos/Chimeras
bookmarks var i xml, (men geopfriskede det lige med en frisk
installation af Camino).

Så er den enste mulighed nok et 3. parts import/eksport program.

Fra : Storm

Dato : 01-07-03 08:43

> [...]

> installation af Camino).
>
> Så er den enste mulighed nok et 3. parts import/eksport program.

Hvis jeg straks havde hentet Safari Enchancer som du foreslog havde jeg
straks kunnet løse det for den giver nemlig mulighed for at importere
bookmarks fra Camino/Chimera hvis jeg lige eksportere dem til desktoppen
som html først. Det fungerede fint - jeg kunne så hive mine ordnede
mapper ud i Safari systemet uden problemer.

For en dynamisk opdatering af links på tværs af browsere skal jeg nok
kigge nærmere på URL Manager Pro eller iGo.

Tak herfra

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 01-07-03 09:52

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

Nu har jeg et irriterende font problem i Safari jeg ikke lige kan løse.
F.eks. versiontracker, her ser jeg siderne fint - undtagen den uddybende
kommentar om hvert program - den står ulæseligt i "Helvetica fractions"
- specialtegn hvis jeg tager den og inspicerer i TextEdit.

Mine font valg i Safari preferences er
Standard: Lucida Grande Fixed-width font: Courier
Default Encoding: Western /ISO Latin 1)

Det er de også i Camino/Chimera og her er ingen problemer.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-06-03 20:59

On Sun, 29 Jun 2003 21:20:27 +0200, Storm wrote:

> [...]
> lige ved hånden. Men jeg kan se at der ikke er kommet nye updates fra
> ChimeraKnight siden først i marts i år, hvor de ellers kom ret jævnligt.

Var det ikke lige omkring det tidspunkt den skiftede navn pga en
opdatering?
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 29-06-03 21:05

Martin Edlich wrote:

> Var det ikke lige omkring det tidspunkt den skiftede navn pga en
> opdatering?

Er det ikke den som nu hedder Camino ???
http://www.mozilla.org/projects/camino/

HLM

Fra : Storm

Dato : 29-06-03 21:21

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Er det ikke den som nu hedder Camino ???
> http://www.mozilla.org/projects/camino/

Det kan da meget vel være, det var vel heller ikke længe efter Safari
blev introduceret?
At Chimera simpelthen har skiftet navn er ikke gået op for mig. Jeg har
nu været glad for at bruge den, men hvis Safari er fremtiden så...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 29-06-03 22:22

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> At Chimera simpelthen har skiftet navn er ikke gået op for mig.

Ja nogen gange skal man (dvs. jeg) lige læse det der står. Selv kalder
jeg den fortsat ofte for Chimera, idet Camino bare ikke klinger så sejt.

Men selv om den endnu ikke er død er der ikke sket opdateringer i samme
hast som før Safari.

Fra : Storm

Dato : 29-06-03 21:28

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Er det ikke den som nu hedder Camino ???
> http://www.mozilla.org/projects/camino/

Tak, det er det lige netop:

"What happened to Mozilla's Chimera project?
For copyright reasons beyond our control, we were forced to choose a new
name for the project. "

Det kunne de da godt have sendt en lille notits retur om når man en
sjælden gangen brugte TalkBack fejlrapporten (sådan hed den vist).
Eller når man forsøgte at bruge ChimeraKnight.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-06-03 21:58

On Sun, 29 Jun 2003 22:05:14 +0200, Henry Lerche Madsen wrote:

> Er det ikke den som nu hedder Camino ?

Jo, det var vist det den skftede navn til. Der er svjh også kommet en
CaminoKnight.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 30-06-03 07:03

> Jo, det var vist det den skftede navn til. Der er svjh også kommet en
> CaminoKnight.

Det stemmer: <http://www.macupdate.com/info.php/id/8560>

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Peter Ursin

Dato : 30-06-03 06:27

"Storm" <Ninzen@ofir.dk> wrote in message
> Da Safari kom på banen var der her en del diskussion om hvordan man
> smart kunne samkøre sine links med andre browsere.
> Var der ikke et hold-styr-på-links-på-tværs-program?

Du kan bla. på VersionTracker finde programmet iGo, som er ret genialt mht.
til at importere og eksportere bookmarks mellem forskellige browsere.

mvh
Peter Ursin

Fra : Storm

Dato : 30-06-03 22:28

Peter Ursin <ZorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> "Storm" <Ninzen@ofir.dk> wrote in message
> >
> Du kan bla. på VersionTracker finde programmet iGo, som er ret genialt mht.
> til at importere og eksportere bookmarks mellem forskellige browsere.

Tak - den er hentet - jeg eksperimenterer lidt med at få den til at gøre
det jeg vil have den til - jeg ville f.eks. bruge den til at rense ud i
mine eksisterende bookmarks og så hente resultatet ind i Safari.
Det sidste kniber lidt. Det kan jeg kun gøre for et link ad gangen.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-06-03 23:16

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> mine eksisterende bookmarks og så hente resultatet ind i Safari.
> Det sidste kniber lidt. Det kan jeg kun gøre for et link ad gangen.

Jeg kan anbefale URL Manager Pro, som kan klare det helt perfekt.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Storm

Dato : 01-07-03 08:43

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg kan anbefale URL Manager Pro, som kan klare det helt perfekt.

Den ser lidt mere avanceret ud end iGo - der er ovenikøbet manual og
tutorials. Men faktisk ser det ud til at den har det jeg kigger efter.
Tak for tip.

--
Venlig hilsen Nina Storm