Leasing af computerudstyr
Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 29-06-03 09:17

Hej med jer

Er der nogle af jer, som har prøvet at lease computerudstyr?

--
med venlig hilsen Birgitte

Fra : Christian Bech

Dato : 29-06-03 10:28

birgitte@behrendt.dk ([2900] Birgitte Behrendt) skrev:

>Hej med jer
>
>Er der nogle af jer, som har prøvet at lease computerudstyr?

Jeg har ikke, men det skal da ikke jindre mig i at blande mig

Hvem tilbyder egentlig det med Mac-udstyr?
--
Christian

Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 29-06-03 10:32

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Jeg har ikke, men det skal da ikke jindre mig i at blande mig
>
> Hvem tilbyder egentlig det med Mac-udstyr?

Det gør Macxpres blandt andet, men også Computerstore. Kender du noget
til det, her tænker jeg på fordele og ulemper?

--
med venlig hilsen Birgitte

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 29-06-03 11:48

[2900] Birgitte Behrendt <birgitte@behrendt.dk> wrote:

> Det gør Macxpres blandt andet, men også Computerstore. Kender du noget
> til det, her tænker jeg på fordele og ulemper?

Du behøver ikke at lease dér, hvor du køber. Du kan også lease andre
steder. Prøv f.eks. alfinans.dk.

Fordelen er vel at din likviditet kommer til at følges med
afskrivningerne -- i stedet for at man som ved kontantkøb skal lægges
alle pengene på en gang, mens afskrivningerne er fordelt over et par år.

/hc

/hc

Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 29-06-03 13:49

Hans Christian Hansen <nntp@hansen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> afskrivningerne -- i stedet for at man som ved kontantkøb skal lægges
> alle pengene på en gang, mens afskrivningerne er fordelt over et par år.

Tak for linket. Ja, min revisor har også sagt at fordelen er at jeg ikke
skal have en masse penge op af lommen på én gang, men får det fordelt
over 2 år.

Det som jeg bare tænker på, er om der er nogle ulemper ved leasing, som
jeg har overset?

--
med venlig hilsen Birgitte

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 29-06-03 14:53

[2900] Birgitte Behrendt <birgitte@behrendt.dk> wrote:

> Det som jeg bare tænker på, er om der er nogle ulemper ved leasing, som
> jeg har overset?

Det skal selvfølgelig være forsikret. Ellers står du i en
tyverisituation således at du skal erstatte leasingfirmaet grejet. Men
det plejer leasingfirmaerne at have styr og have inkluderet i ydelsen.

Jeg kan ikke rigtig se, at der skulle være yderligere problemstillinger.
Leasing er jo en finansiel ydelse -- så det bør alene være et spm om man
foretrækker den afviklingsprofil (inkl. renter og meromkostninger) frem
for kontant handel.

Et alternativ kunne jo også være nogle af de afdrags- og rentefri lån,
som en del af detailhandlen på det seneste har reklameret med ("betal om
6 mdr").

/hc