Raven Shield LAN problemer.
Fra : sniper_Nolight

Dato : 17-07-03 10:09

Hej med jer.
Min nevø er på besøg og har medbragt sin nye Mycom pc:
Celeron 2,2
512 mb pc 2700
Geforce 4 440mx
onboard 5.1 lyd
onboard netkort

Min er:
Athlon XP 2400+
512 mb ram
geforce 3 ti 200
sb live 5.1

Jeg har Raven Shield - laver en iso af cd 2 og installerer det samme spil på
hans og lader cd 2 sidde i hans maskine... hvergang vi går ind i et spil
skal han have koden og det starter osse op - vi er kun os 2, MEN, og det er
det egentlige problem, hans maskine hakker som var det en gammel pc med år
på bagen?! Min kører finno - vi har sat alle detaljer ned og opløsning er
800x600, men det hjælper ikke.
Vi har prøvet andre spil som alle kører fint, bla ut 2003 som flyder fint i
1024x768 hvilket gør det hele endu mere mystisk - vi har ikke slået eax til
i spillet. nogen bud?

--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : sniper_Nolight

Dato : 17-07-03 10:50

forresten han kører win 98 se (har sagt han skal få opgraderet)
og jeg kører xp pro (uk)
har læst mange spil godt kan lide xp med sp1, kan det være det?

Fra : Moses

Dato : 18-07-03 10:36

Hvilken Directx køører han med? skift til Directx 9.0a muligvis?
Slå antialiasing fra og triple buffering fra i grafik-options.
Eller prøv at slå EAX /3D lyd fra i spillet
Eventuelt seneste nye drivere til grafikkortet.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-07-03 11:39

> Hvilken Directx køører han med? skift til Directx 9.0a muligvis?

ja 9.0a

> Slå antialiasing fra og triple buffering fra i grafik-options.
> Eller prøv at slå EAX /3D lyd fra i spillet

er gjort

> Eventuelt seneste nye drivere til grafikkortet.

er installeret

det er lidt af et mysterium.

Fra : Moses

Dato : 18-07-03 11:58

Du har ret. Lidt af et mysterium.

Hakker den kun når det er over netværk eller også når det er single?

Hvad hvis du installerer fra originalen på hans maskine og kun bruger
originalCD en?.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-07-03 22:51

vi har installeret win xp og opdateret drivere og nu kører det helt fint...
så åbenbart noget w98 relateret.
Ved sgu heller ikke hvad han plusli skulle rode med det gamle lort for