Fiske net- fangstnet
Fra : Kell Petersen

Dato : 11-07-03 10:37

Er der nogen som ved , om det har betydning , hvilken farve selve nettet er
i ,,
mine fisk er godt nok , en del hurtigere end mig..
hvis man måske kunne få en net af fiskesnøre, ville det ikke kunne hjælpe
lidt ..
Mit store net er med Hvid pose , og jeg tror at de kan se det
ser fisk i farver eller mærker de vibrationerne i vandet , når nettet kommer
farende

--

Best Regards
Og med venlig Hilsen

Fra : Carsten Gall

Dato : 11-07-03 10:49

Kell Petersen <shiv@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f0e8543$0$32447$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> Mit store net er med Hvid pose , og jeg tror at de kan se det
> ser fisk i farver eller mærker de vibrationerne i vandet , når nettet

Hvorfor bruger du et hvidt net?? Maskerne er langt finere i hvide
net, end i grønne, og derved bliver vandmodstanden
meget størrere med et hvidt net, frem for et grønt.

Carsten

Fra : Aardvark

Dato : 11-07-03 11:29

"Carsten Gall" <cgall(dette fjernes)@(X)vip.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> net, end i grønne, og derved bliver vandmodstanden
> meget størrere med et hvidt net, frem for et grønt.

Også min erfaring, havde et stort hvidt net, som jeg brugte til at fange
mine Turbo Malawi'er med, men måtte resignere (det er jo Tour de France
tid) og købe et mere grov masket grønt, samme størrelse.
Farven tror jeg er ligegyldigt, fisk kan jo se ud af akvariet, og kan se
du er ved at lave noget skummelt ved dem hehe

/Brian

Fra : Kell Petersen

Dato : 14-07-03 09:22

Okay , Jeg fik en masse svar!!

Jeg skiftede til et grønt net med bambus stang, den bøjer heller ikke når
man trækker igennem vandet.
Cichlide-Centeret demonstrerede hvor nemt det var , max 3-4 sek var han om
at fange en fisk udpeget af mig .-)) nogen kan bare det pis....

Nu læste jeg også lidt om fiskefælde, hvad er det ?
Jeg skal/skulle ikke fange en specifik fisk , men så mange af mine unger,
som muligt.
og da jeg har ret mange sten i min balje , lyder det som en god ide ...da
jeg ikke bare kan drøne rundt med et net , uden at det hænger fast i en
masse sten

Fortæl fortæl................

--

Best Regards
Og med venlig Hilsen

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 14-07-03 09:50

Kell Petersen wrote:
> Nu læste jeg også lidt om fiskefælde, hvad er det ?
> Jeg skal/skulle ikke fange en specifik fisk , men så mange af mine
> unger, som muligt.

Du kan lave en ruse ud af en sodavandsflaske. Skær flasken over oppe i
toppen, dog der hvor flasken har nået maksimal tykkelse, ved "drikketuden
om, og du har en ruse. det er lettest med billig-cola, da flasken har ens
diameter i modsætning til Coca Cola.

> og da jeg har ret mange sten i min balje , lyder det som en god ide
> ...da jeg ikke bare kan drøne rundt med et net , uden at det hænger
> fast i en masse sten

Jeg har gode erfaringer med at "styre" fiskene ind i et "1 liter mål",
fiskene opdager først deres fejl når ´de bliver løftet ud af akvariet.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-07-03 11:00

"Carsten Gall" <cgall(dette fjernes)@(X)vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse >

> Hvorfor bruger du et hvidt net?? Maskerne er langt finere i hvide
> net, end i grønne, og derved bliver vandmodstanden
> meget størrere med et hvidt net, frem for et grønt.
>

> Carsten

Jan Lyndorf advokerede engang kraftigt de hvide net da de ikke giver samme
risiko for
skællæsioner som de grovere grønne (af langt stivere tråde).

--
Mvh,
Ole

Fra : thomas schreiber

Dato : 11-07-03 15:42

> [...]
> Mvh,
> Ole
> Slet det, du ikke kommenterer og skriv dit indlæg under det citerede.

Ved ikke hvad hvem har sagt, men jeg anbefaler bestemt det fineste net
muligt, da det ikke ødelægger slimlaget så meget som de grovere net gør.

Hvis man stadig ikke kan fange sine fisk, er fiskefælden jo opfundet

/ts

Fra : Aardvark

Dato : 11-07-03 18:43

"thomas schreiber" <blabla@blabla.com> wrote in

> [...]
> gør.
>
> Hvis man stadig ikke kan fange sine fisk, er fiskefælden jo opfundet

Oh ja...sæt du en fiskefælde op i et 2 meter langt 660 liter akvarie,
for at fange 2 specifikke fisk ud af fx.30-40 stykker...

Man behøver jo ikke yde vold mod fisken, bare fordi man vil fange den..

/Brian

Fra : thomas schreiber

Dato : 11-07-03 18:46

> [...]
> for at fange 2 specifikke fisk ud af fx.30-40 stykker...
>
> Man behøver jo ikke yde vold mod fisken, bare fordi man vil fange den..

Det er nu ikke noget problem. Du venter bare med at lukke fælden til de fisk
du vil fange er svømemt i.

/ts