/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Katana der er blevet sløv i optrækket
Fra : Ole Jeppesen


Dato : 10-07-03 23:02

Hej NG.

Min katana har efterhånden kørt 6-8000 km. Den er langsomt, men sikkert
blevet klart sløvere gennem årene. Før kunne den rykke fra de fleste biler i
starten af krydset, men den tid er forbi.

Skift af ruller og rem har ikke afhjulpet dette, ej heller rensning af
udstødningsvejen.

Men så var det jeg tænkte det måske kunne skyldes slitage af
membranpladerne, som aldrig er blevet skiftet. Jeg kan huske engang jeg
havde skidtet fra hinanden, at der var en tydelig spalte på 1-2 mm. For at
afhjælpe dette vendte jeg blot pladen om!

Er der nogen her i NG som har erfaring med hvor stor en betydning
membranpladerne har for ydelsen og evt, hvor ofte sådanne plader bør
skiftes?

mvh

Ole



 
 
Holger Danske (11-07-2003)
Kommentar
Fra : Holger Danske


Dato : 11-07-03 09:58

Ole Jeppesen wrote:
> Hej NG.
>
> Min katana har efterhånden kørt 6-8000 km. Den er langsomt, men
> sikkert blevet klart sløvere gennem årene. Før kunne den rykke fra de
> fleste biler i starten af krydset, men den tid er forbi.
>
> Skift af ruller og rem har ikke afhjulpet dette, ej heller rensning af
> udstødningsvejen.
>
> Men så var det jeg tænkte det måske kunne skyldes slitage af
> membranpladerne, som aldrig er blevet skiftet. Jeg kan huske engang
> jeg havde skidtet fra hinanden, at der var en tydelig spalte på 1-2
> mm. For at afhjælpe dette vendte jeg blot pladen om!
>
> Er der nogen her i NG som har erfaring med hvor stor en betydning
> membranpladerne har for ydelsen og evt, hvor ofte sådanne plader bør
> skiftes?
>
> mvh
>

Hej Ole !
ja det du lavede med membranerne var ikke det smarteste du kunne have gjort
!

Membranerne skal være en anelse åbne ind med skullehuset, på min yamaha er
det vidst 0.8 mm de skal være åbne.
Så mit råd til dig er, køb nye membraner, også lad være med at vende dem
igen, så virker de altså ikke efter hensigten som jo er at når der suges ned
i krumtaphuset, så er membranerne åbne så benzinen fra karb. kan strømme
frit ned, og når så benzinen skulles op i cylindreren, så lukker membranerne
sig, så benzinen ikke ryger tilbage til karburatoren. Så du kan nok se at
det er nye membraner der skal til !!

--
H.D. (sig) -- Kun døde fisk flyder med strømmen --
Kom ikke -- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
her !! -- Cum insantientibus fuere necesse est --



Martin Petersen (11-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 11-07-03 13:45

Ole Jeppesen (nospam_jeppesen@post.cybercity.dk) skrev følgende:
> Hej NG.
>
> Min katana har efterhånden kørt 6-8000 km. Den er langsomt, men
> sikkert blevet klart sløvere gennem årene. Før kunne den rykke fra de
> fleste biler i starten af krydset, men den tid er forbi.
>
> Skift af ruller og rem har ikke afhjulpet dette, ej heller rensning af
> udstødningsvejen.
>

Luftfilter?

>
> mvh
>
> Ole

--
Martin Petersen

Fjern "FJERN" ved privat svar...



Ole Jeppesen (13-07-2003)
Kommentar
Fra : Ole Jeppesen


Dato : 13-07-03 22:59

Nej, luftfilterret er det ikke. Det har jeg haft helt frakoblet for at
tjekke det.

Men den med membranpladerne har jeg aldrig hørt før - dem vil jeg skifte som
det første.

Tak for tippet!

mvh

Ole



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177548
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408803
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste