|
| Katana der er blevet sløv i optrækket Fra : Ole Jeppesen |
Dato : 10-07-03 23:02 |
|
Hej NG.
Min katana har efterhånden kørt 6-8000 km. Den er langsomt, men sikkert
blevet klart sløvere gennem årene. Før kunne den rykke fra de fleste biler i
starten af krydset, men den tid er forbi.
Skift af ruller og rem har ikke afhjulpet dette, ej heller rensning af
udstødningsvejen.
Men så var det jeg tænkte det måske kunne skyldes slitage af
membranpladerne, som aldrig er blevet skiftet. Jeg kan huske engang jeg
havde skidtet fra hinanden, at der var en tydelig spalte på 1-2 mm. For at
afhjælpe dette vendte jeg blot pladen om!
Er der nogen her i NG som har erfaring med hvor stor en betydning
membranpladerne har for ydelsen og evt, hvor ofte sådanne plader bør
skiftes?
mvh
Ole
| |
Holger Danske (11-07-2003)
| Kommentar Fra : Holger Danske |
Dato : 11-07-03 09:58 |
|
Ole Jeppesen wrote:
> Hej NG.
>
> Min katana har efterhånden kørt 6-8000 km. Den er langsomt, men
> sikkert blevet klart sløvere gennem årene. Før kunne den rykke fra de
> fleste biler i starten af krydset, men den tid er forbi.
>
> Skift af ruller og rem har ikke afhjulpet dette, ej heller rensning af
> udstødningsvejen.
>
> Men så var det jeg tænkte det måske kunne skyldes slitage af
> membranpladerne, som aldrig er blevet skiftet. Jeg kan huske engang
> jeg havde skidtet fra hinanden, at der var en tydelig spalte på 1-2
> mm. For at afhjælpe dette vendte jeg blot pladen om!
>
> Er der nogen her i NG som har erfaring med hvor stor en betydning
> membranpladerne har for ydelsen og evt, hvor ofte sådanne plader bør
> skiftes?
>
> mvh
>
Hej Ole !
ja det du lavede med membranerne var ikke det smarteste du kunne have gjort
!
Membranerne skal være en anelse åbne ind med skullehuset, på min yamaha er
det vidst 0.8 mm de skal være åbne.
Så mit råd til dig er, køb nye membraner, også lad være med at vende dem
igen, så virker de altså ikke efter hensigten som jo er at når der suges ned
i krumtaphuset, så er membranerne åbne så benzinen fra karb. kan strømme
frit ned, og når så benzinen skulles op i cylindreren, så lukker membranerne
sig, så benzinen ikke ryger tilbage til karburatoren. Så du kan nok se at
det er nye membraner der skal til !!
--
H.D. (sig) -- Kun døde fisk flyder med strømmen --
Kom ikke -- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
her !! -- Cum insantientibus fuere necesse est --
| |
Martin Petersen (11-07-2003)
| Kommentar Fra : Martin Petersen |
Dato : 11-07-03 13:45 |
|
Ole Jeppesen (nospam_jeppesen@post.cybercity.dk) skrev følgende:
> Hej NG.
>
> Min katana har efterhånden kørt 6-8000 km. Den er langsomt, men
> sikkert blevet klart sløvere gennem årene. Før kunne den rykke fra de
> fleste biler i starten af krydset, men den tid er forbi.
>
> Skift af ruller og rem har ikke afhjulpet dette, ej heller rensning af
> udstødningsvejen.
>
Luftfilter?
>
> mvh
>
> Ole
--
Martin Petersen
Fjern "FJERN" ved privat svar...
| |
Ole Jeppesen (13-07-2003)
| Kommentar Fra : Ole Jeppesen |
Dato : 13-07-03 22:59 |
|
Nej, luftfilterret er det ikke. Det har jeg haft helt frakoblet for at
tjekke det.
Men den med membranpladerne har jeg aldrig hørt før - dem vil jeg skifte som
det første.
Tak for tippet!
mvh
Ole
| |
|
|