Hvad fejler denne fisk ?
Fra : Andreas Jensen

Dato : 10-07-03 21:47

Til alle eksperterne

Jeg har (haft) 6 sprøjtekarpelaks (3 hanner / 3 hunner). Nu er 2 hunner døde
efter at have lidt af "krum ryg" og den 3ie hun er ved at lide samme skæbne.
Hannerne er ranke og flotte. Jeg har lagt et - utydeligt - billede i
dk.binaer, men det fremgår tydeligt, at fisken er syg.

Så - hvad er der galt ? Og er det et tilfælde, at det kun er hunnerne der
bliver syge ?

Mine røde neon, Nannacara Anomala og sugemaller i samme akvarium fejler
intet.

Med venlig hilsen
Andreas Jensen

Fra : Carsten Gall

Dato : 10-07-03 22:38

Andreas Jensen <ccc2500_TO_BE_REMOVED@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f0dd0d1$0$24728$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
der
> bliver syge ?
>
> Mine røde neon, Nannacara Anomala og sugemaller i samme akvarium

Som en har svaret dig i dk.binaer, kan det meget vel være en alders
betinget "sygdom"
Fisken kan simpelthen været blevet gammel. At det er hunnerne der
"smutter" først er der som sådan intet
underligt i, hunnen har gennem tiden brugt en masse energi på at
producere æg, og det tærer på krafterne.

Carsten