god mad til Føllings syge
Fra : Frausing

Dato : 01-04-01 10:37

Hej er der en der kan hjælpe.
Jeg skal have et par venner på besøg hvor pigen har Føllings syge.
Personer med Føllings syge må ikke må få mælk, kød, æg, fisk, og andre
almindelige proteinholdige fødemidler.

Men er der nogle der har en rigtig god ide til noget aftensmad og eller
dessert som vi kan få det gør ikke noget at det tager lang tid at lave.

På forhånd mange tak

Heinrich

Fra : Jens Olsen

Dato : 01-04-01 11:20

"Frausing" <frausing@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
eller
| dessert som vi kan få det gør ikke noget at det tager lang tid at

Her skulle der være noget at hente.
Nok mest på de tre første sider.

| http://www.pku.de/index.html

http://www.ess.sunysb.edu/tracy/recipes.html

http://www.pkuil.org/RecipieIndex.htm

http://depts.washington.edu/pku/recipes/

M.v.h.
jens olsen

Fra : Ole Michael Clemmens~

Dato : 01-04-01 19:05

Hejsa Heinrich.-
Prøv også www.kennedy.dk Kennedy er behandlings sted for PKU i Danmark og
jeg mener der er en i opskrift samling samt nogle links.-
Du kan også ringe til dem på tlf.: 43 26 01 00.-

Ha en god dag/aften.-

Replyadress: omc@image.dk

Med venlig hilsen / Best regards
Ole Michael Clemmensen

Fra : Peter Westh

Dato : 02-04-01 16:02

Jeg ville umiddelbart anbefale dig at konsultere Erwin Lauterbachs bog
"Vegetarisk saisonkøkken". Der er mange utroligt lækre retter uden nogen
høj-protein ingredienser, og det er også meget fint i det, velegnet til
selskabelighed. De fleste "diætopskrifter" er ikke noget man ville servere
for sin hund.

MVH

Peter

Fra : Peter Westh

Dato : 03-04-01 13:02

Så vidt jeg kan forstå kan de ikke tåle hvedebrød, men derimod godt mindre
proteinholdige kornsorter som f.eks. majs. Ristet polenta ville i givet fald
være det ideelle tilbehør.