Krybdyrs Newsgroup?!?!
Fra : Risle.dk

Dato : 04-07-03 09:34

Hejsa Derude

Ville høre om nogen af jer ved om der er en speciel gruppe for folk med
krybdyr? Jeg har selv en Leopard Land skildpadde *S* Og vil meget gerne i
kontakt med nogle andre der har samme interesse, landskildpadder i hvert
fald! *S*

Men jeg har kun kunne finde denne news.group, som sikkert er forkert? Da det
hele jo går op i "fisk" *hehe* Nå den var plat - men hvis nogen kender en
anden news.group, om Krypdyr, så må i meget gerne skrive pr. e-mail - da jeg
ikke tjekker denne gruppe særligt tit!

Mvh.

Henriette - aka Risle-Pigen

Risle HP: www.risle.dk
Kim HP: www.hoffmannart.dk
ICQ: 31091612
@: Risle@Risle.dk
Læs mine digte:
http://www.digte.dk/digte/forfatter.asp?forfatter=1658

Fra : thomas schreiber

Dato : 04-07-03 09:47

Der er kun dk,fritid.dyr men det er alle dyr der bliver snakket om i denne
gruppe.

Hvad med om du meldte dig ind i nordisk herpitologisk forening?

/ts

Fra : Linux

Dato : 04-07-03 11:43

hej.Risle-Pigen.

Bliv du bare her hvis du gerne vil.
Der er en del der har krybdyr eller har haft ,og din skildpadde er vel i et
akvarie ikk
og alt det , alt.dk.dyr beskeftigere sig med er kun spørgsmålet om en han
kanin skal kastreres eller ej... pga. at den vil pare hunkaniner....!!!!
ja .... det er en hankanin det er det de gør
ti hi hi
men fra min side skal du da være velkommen

mvh Linux.

Fra : thomas schreiber

Dato : 04-07-03 15:52

> Bliv du bare her hvis du gerne vil.
> Der er en del der har krybdyr eller har haft ,og din skildpadde er vel i
et
> akvarie ikk
>
> mvh Linux.

Med stor chance for at lyde som en politimand, vil jeg på det kraftigste
afvise det du siger. Denne gruppe omhandler fisk akvarier og teknik, og IKKE
krybdyr. Diskussion af krybdyr og alt andet der har med herpetologi at gøre
er malplaceret i dennne gruppe og er helt off topic. Det er til gene for dem
der ikke interesserer sig for krybdyr at skulle sortere mellem div. offtopic
indlæg.

mvh
Thomas

Fra : Per W.

Dato : 05-07-03 10:05

"thomas schreiber" <this-is-not-@-valid-mail-add.com> skrev i melding
> [...]
dem
> der ikke interesserer sig for krybdyr at skulle sortere mellem div.

Så hvis man har ett akvarie med sumpskillpadder så er man ikke velkommen
her? Det er det værste sprøjt jeg noen gang har hørt. Har spurt om en god
del her angående både teknikk og div. andre spørsmål rundt skilpadder og har
alltid fått fornuftige svar. Har alldri blitt irettesatt av en luring som
deg. Det er jo helt innlysende at det kan forekomme spørsmål om filtrering
og andre tekniske ting da man også bruker dette i ett akvarie som inneholder
skillpadder og fisk. Så hvis dette hadde vært en gruppe for bare fisk så
burde den kanskje hatt navn som akvarium.fisk?? Og uansett så er det så lite
trafikk her at dere burde bare være glad til for slike spørsmål.

/Per W.

Fra : thomas schreiber

Dato : 05-07-03 10:09

> [...]
lite
> trafikk her at dere burde bare være glad til for slike spørsmål.

Nu er det jo nok begrænset hvor meget filtrering der er på et terrarie med
en landskildpadde. Filtrering af et akvarie er også lidt mere relevant end
fodring af slanger eller avl af edderkopper.

/ts

Fra : Linux

Dato : 05-07-03 11:17

Hej igen Thomas.
jeg har lige været ved at se de gamle inlæg igenem .Og som Per.W. Også
skriver
så har folk altid fået hjælp hvis de har spurt.

Og vi må se i øjenene at der er nogle gråsoner i den her gruppe såsom
dynspringere. havslanger. skilpadder og krokodiller
De fire dyrarter er alle nogle der lever i akvarier.

citat: Det er til gene for dem
> der ikke interesserer sig for krybdyr at skulle sortere mellem div.
offtopic
> indlæg.

jo sikkert men.. jeg interessere mig ikke for malawi ceklider og deres
latinske navne. for mig offtopic.
Men det ved jeg at der er mange andre der gør.
Og de bruger temlig meget tid, på finde ud af så meget som mugeligt , om
disse bestemte fisk..

Og da jeg ikke kan svare på dem jaa.... Så er der jo ikke andet at gøre end
at springe dem over.
Der kan godt gå uger hvor der ikke er noget jeg kan svare på eller
gider.....!!
Og en der ved to inlæg ikke har fået svar på nogle af dem skriver somregl
ikke igen.

mvh Linux

Fra : Risle.dk

Dato : 05-07-03 09:38

Vil det sige at jeg IKKE er velkommen i denne gruppe eller ej? Kan ikke helt
hitte ud af det ? Bare i kan blive enige *G* Jeg vil bare prøve at finde en
gruppe hvor jeg kan tale om min skildpadde! Den gruppe der bare hedder
fritid.dyr - lyder lidt kedelig hvis det er ALLE slags dyr der blir snakket
om der? Så synes jeg da Akvarium er bedre - og nej min er i et terarie - og
ikke et akvarium! *S* Men det ligner jo hinanden - mine fisk er dog i et
akvarie - måske jeg skulle lokke min kæreste herind og snakke om dem så, det
er hans fisk nemlig

Nå, løber igen, men find lige ud af om jeg er velkommen her eller ej?

Mvh.

Henriette aka - Risle-Pigen

Fra : larsnc

Dato : 05-07-03 10:42

Som der er en anden der skriver er Nordisk herpetologisk forening, nok det
rigtige sted at henvende sig. De har et godt forum og en masse viden. Du
behøver ikke at være medlem for at bruge deres forum, og så slipper du for
en masse brok fra denne gruppe om at dine indlæg er off topic. Jeg har selv
krybdyr og fisk, og det har undret mig en del at der ikke var en dansk
gruppe om krybdyr og amphibier. Men så fandt jeg NHF, og har siden fået svar
på alle mine spørgsmål. Det er ikke ret dyrt at være medlem, så det kan
anbefales, da deres blad er ret godt .

Fra : Ole Larsen

Dato : 05-07-03 10:47

"Risle.dk" <risle@risle.dk> skrev i en meddelelse

> Nå, løber igen, men find lige ud af om jeg er velkommen her eller ej?
>
> Mvh.
>
> Henriette aka - Risle-Pigen

Det er egentlig ret ligegyldigt hvad vi ( få ) der er på gruppen i disse
dage mener. Vi kan ikke - knips med fingrene -
omgøre fundatsen her og nu.
Det er muligvis heller ikke nødvendigt:
Kopi af fundatsen:
"Fundats:

Udveksling af erfaring/hjælpe folk med problemer inden for akvarie,

hvilket bl.a. er:

Vedl. af salt og ferskvandsakvarier, inventar (steen, rødder osv..),

planter, det tekniske inventar (pumpe, varmelegeme ...), bygning af akv. og

armatur samt div. andre ting, fisks levevilkår (Cichlider, ungfødende

tandkarper .....),sygdom vedr. fisk, skildpadder, samt andre dyr der lever i

akvarier.

Der må ikke købe og sælges, der henvises til dk.marked.privat.dyr"

Bemærk:
skilpadder, samt andre dyr der lever i akvarier

--
Mvh,
Ole(rigtigemailadresseermugglerattiscalipunktumdk)

Fra : H.O.T

Dato : 05-07-03 11:13

Så skal man altså bare komme skildpadden over i akvariet, inde man
spørger???? *s*

Henrik

Fra : Ole Larsen

Dato : 05-07-03 11:40

"H.O.T" <h.rasmussen@telia.com> skrev i en meddelelse
> Så skal man altså bare komme skildpadden over i akvariet, inde man
> spørger???? *s*
>
> Henrik

Præcist !

P.S. Hvorfor tror du det hedder

Aqua.........rium ( Akva.......rium)
og ikke
Terra.........rium ?

Hvor længe mon en landskildpadde overlever i et akva......rium ?

Fundatsen er ret klar på området og hverken du, jeg eller anden kan "give
tilladelse" til at bryde
den, vi kan mene og debattere, men så hører det hjemme på
dk.admin.netikette,hvorfor der
FUTTES dertil

Fra : H.O.T

Dato : 05-07-03 11:45