/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
hvilke specialhunde?
Fra : Battlefield´s


Dato : 02-07-03 11:23

Hej
I forbindelse med den tragiske hændelse i Ringsted i week-enden, blev der
sagt at man måtte bruge spcialtrænede hunde før man kunne finde Mias lig
begravet.
Nu spekulerer jeg så på hvad det er for en træning disse hunde har? Er det
redningshunde eller findes der specialister indefor politihunde til netop
den slags arbejde?
Nogen der ved det?
Hilsen Vibeke


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.493 / Virus Database: 292 - Release Date: 25-06-2003



 
 
modersvilje (02-07-2003)
Kommentar
Fra : modersvilje


Dato : 02-07-03 12:02

Hvis du har set fjernsyn om jordskælvsramte byer - har du set nogle
hunde, der finder mennesker i ruinerne - hvad enten de er levende eller
døde, disse hunde er trænede spicielt til sporarbejde og de bedste er
udvalgt blandt hundredevis af gode sporhunde, derefter er de fleste
"uddannede" af politihundeskoler/klubber, prøv at kontakte disse, de vil
fortælle dig om træningsformer og frem for alt tålmodighed.

"Battlefield´s" skrev d. 02-07-03 11:23 dette indlæg :
> Hej
> I forbindelse med den tragiske hændelse i Ringsted i week-enden, blev
der
> sagt at man måtte bruge spcialtrænede hunde før man kunne finde Mias
lig
> begravet.
> Nu spekulerer jeg så på hvad det er for en træning disse hunde har? Er
det
> redningshunde eller findes der specialister indefor politihunde til
netop
> den slags arbejde?
> Nogen der ved det?
> Hilsen Vibeke
>
>
> ---
> Outgoing mail is certified Virus Free.
> Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
> Version: 6.0.493 / Virus Database: 292 - Release Date: 25-06-2003
>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Winther (02-07-2003)
Kommentar
Fra : Winther


Dato : 02-07-03 12:10


"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3f02b342$0$7057$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hej
> I forbindelse med den tragiske hændelse i Ringsted i week-enden, blev der
> sagt at man måtte bruge spcialtrænede hunde før man kunne finde Mias lig
> begravet.
> Nu spekulerer jeg så på hvad det er for en træning disse hunde har? Er det
> redningshunde eller findes der specialister indefor politihunde til netop
> den slags arbejde?
> Nogen der ved det?
> Hilsen Vibeke
>
>
> ---
> Outgoing mail is certified Virus Free.
> Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
> Version: 6.0.493 / Virus Database: 292 - Release Date: 25-06-2003
>
De bedste af hundene kan påvise nedgravede genstande der har ligget i mange
døgn. Der bliver også trænet hunde, som påviser liglugt.

Vh. Winther



Battlefield´s (02-07-2003)
Kommentar
Fra : Battlefield´s


Dato : 02-07-03 12:29


"Winther" <falk-petersen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3f02bd63$0$13162$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f02b342$0$7057$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > Hej
> > I forbindelse med den tragiske hændelse i Ringsted i week-enden, blev
der
> > sagt at man måtte bruge spcialtrænede hunde før man kunne finde Mias lig
> > begravet.
> > Nu spekulerer jeg så på hvad det er for en træning disse hunde har? Er
det
> > redningshunde eller findes der specialister indefor politihunde til
netop
> > den slags arbejde?
> > Nogen der ved det?
> > Hilsen Vibeke
> >
> >
> > ---
> > Outgoing mail is certified Virus Free.
> > Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
> > Version: 6.0.493 / Virus Database: 292 - Release Date: 25-06-2003
> >
> De bedste af hundene kan påvise nedgravede genstande der har ligget i
mange
> døgn. Der bliver også trænet hunde, som påviser liglugt.
>
> Vh. Winther
>
Hej Winther
Tak for svaret, men hvilke hunde er der tale om? Er det redningshunde?
Hilsen Vibeke, der nu ikke har tænkt sig at træne det med mine hunde, men
blot finder det interessant at finde ud af hvad hunde kan bruges til.


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.493 / Virus Database: 292 - Release Date: 25-06-2003



Mars (02-07-2003)
Kommentar
Fra : Mars


Dato : 02-07-03 22:13

Det drejer sig om politi hunde i såkaldte gruppe 1 hunde som skal op til
nogle meget skrappe prøver. ud af de ca 4-500 politihunde herhjemme er der
vist ikke mere end 30-35 gruppe 1 hunde.
jeg har lige været til etr foredrag med en lokal landbetjent som har en
gruppe 1 hund han fortalte bla at en anden hund fandt et lig der havde været
gravet ned i et par måneder, det er lidt imponerende.

MS

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3f02c2b8$0$13024$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Winther" <falk-petersen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f02bd63$0$13162$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> >
> > "Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3f02b342$0$7057$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > > Hej
> > > I forbindelse med den tragiske hændelse i Ringsted i week-enden, blev
> der
> > > sagt at man måtte bruge spcialtrænede hunde før man kunne finde Mias
lig
> > > begravet.
> > > Nu spekulerer jeg så på hvad det er for en træning disse hunde har? Er
> det
> > > redningshunde eller findes der specialister indefor politihunde til
> netop
> > > den slags arbejde?
> > > Nogen der ved det?
> > > Hilsen Vibeke
> > >
> > >
> > > ---
> > > Outgoing mail is certified Virus Free.
> > > Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
> > > Version: 6.0.493 / Virus Database: 292 - Release Date: 25-06-2003
> > >
> > De bedste af hundene kan påvise nedgravede genstande der har ligget i
> mange
> > døgn. Der bliver også trænet hunde, som påviser liglugt.
> >
> > Vh. Winther
> >
> Hej Winther
> Tak for svaret, men hvilke hunde er der tale om? Er det redningshunde?
> Hilsen Vibeke, der nu ikke har tænkt sig at træne det med mine hunde, men
> blot finder det interessant at finde ud af hvad hunde kan bruges til.
>
>
> ---
> Outgoing mail is certified Virus Free.
> Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
> Version: 6.0.493 / Virus Database: 292 - Release Date: 25-06-2003
>
>



Kim Vestergaard Horn~ (02-07-2003)
Kommentar
Fra : Kim Vestergaard Horn~


Dato : 02-07-03 14:18

> Der bliver også trænet hunde, som påviser liglugt.

Hvordan træner man den slags?
/Kim


Jacob (02-07-2003)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 02-07-03 15:05

Ja, hvem har lyst til at være figurant... : o)


"Kim Vestergaard Hornbech" <kvho97@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:3F02DB88.83FB9B3F@hum.auc.dk...
> > Der bliver også trænet hunde, som påviser liglugt.
>
> Hvordan træner man den slags?
> /Kim
>



Winther (02-07-2003)
Kommentar
Fra : Winther


Dato : 02-07-03 17:29


"Kim Vestergaard Hornbech" <kvho97@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:3F02DB88.83FB9B3F@hum.auc.dk...
> > Der bliver også trænet hunde, som påviser liglugt.
>
> Hvordan træner man den slags?
> /Kim

Jeg har en artikel liggende et sted i et nordisk politihundeblad. Vender
tilbage når jeg finder det.

Vh. Winther



Benny Mortensen (02-07-2003)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 02-07-03 15:18


"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3f02b342$0$7057$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hej
> I forbindelse med den tragiske hændelse i Ringsted i week-enden, blev der
> sagt at man måtte bruge spcialtrænede hunde før man kunne finde Mias lig
> begravet.
> Nu spekulerer jeg så på hvad det er for en træning disse hunde har? Er det
> redningshunde eller findes der specialister indefor politihunde til netop
> den slags arbejde?
> Nogen der ved det?
> Hilsen Vibeke
>
>
> ---
> Outgoing mail is certified Virus Free.
> Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
> Version: 6.0.493 / Virus Database: 292 - Release Date: 25-06-2003
>
>
Hej Vibeke

Man bruger ikke redningshunde til sådanne opgaver, da man jo netop ikke
ønsker at redningshunden reagerer på døde mennesker. Det er for sent at
redde dem, og man ønsker heller ikke at bruge værdifuld tid, på at grave lig
ud, så de hunde der anvendes, er specielt trænet til at gå efter liglugten,
som redningshunden helst skulle ignorere. Nogle trænes så ekstra til at gå
efter meget svage spor, enten fordi det er længe siden, eller at liget
ligger meget dybt. Disse hunde har ofte udvalgt sig selv, ved netop at
vise, at de har, skal vi sige det sådan, specielle evner i den retning. Til
gengæld kan de være stort set ubrugelige til alt andet . Men i Mia
sagen, tror jeg ikke vi har fået oplyst, om det var en hund til specielt
svag liglugt, eller en specialtrænet sporhund, til meget svage spor, hvor
hundeføreren selv angiver hvilken fært hunden skal søge efter. I dette
tilfælde, færten af Mia.

M.V.H.....Benny..



Battlefield´s (02-07-2003)
Kommentar
Fra : Battlefield´s


Dato : 02-07-03 15:26


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f02e9f3$0$32441$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f02b342$0$7057$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > Hej
> > I forbindelse med den tragiske hændelse i Ringsted i week-enden, blev
der
> > sagt at man måtte bruge spcialtrænede hunde før man kunne finde Mias lig
> > begravet.
> > Nu spekulerer jeg så på hvad det er for en træning disse hunde har? Er
det
> > redningshunde eller findes der specialister indefor politihunde til
netop
> > den slags arbejde?
> > Nogen der ved det?
> > Hilsen Vibeke
> >
> >
> > ---
> > Outgoing mail is certified Virus Free.
> > Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
> > Version: 6.0.493 / Virus Database: 292 - Release Date: 25-06-2003
> >
> >
> Hej Vibeke
>
> Man bruger ikke redningshunde til sådanne opgaver, da man jo netop ikke
> ønsker at redningshunden reagerer på døde mennesker. Det er for sent at
> redde dem, og man ønsker heller ikke at bruge værdifuld tid, på at grave
lig
> ud, så de hunde der anvendes, er specielt trænet til at gå efter
liglugten,
> som redningshunden helst skulle ignorere. Nogle trænes så ekstra til at

> efter meget svage spor, enten fordi det er længe siden, eller at liget
> ligger meget dybt. Disse hunde har ofte udvalgt sig selv, ved netop at
> vise, at de har, skal vi sige det sådan, specielle evner i den retning.
Til
> gengæld kan de være stort set ubrugelige til alt andet . Men i Mia
> sagen, tror jeg ikke vi har fået oplyst, om det var en hund til specielt
> svag liglugt, eller en specialtrænet sporhund, til meget svage spor, hvor
> hundeføreren selv angiver hvilken fært hunden skal søge efter. I dette
> tilfælde, færten af Mia.
>
> M.V.H.....Benny..
>
Hej
Tak Benny, det var det jeg ledte efter. I radioen sagde de kun, at der måtte
specialtrænede hunde til, ikke hvilken slags det drejede sig om. Er det mon
så politiets egne hunde der kan det der ?
Hilsen Vibeke


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.493 / Virus Database: 292 - Release Date: 25-06-2003



Søren Lausten-Hansen (02-07-2003)
Kommentar
Fra : Søren Lausten-Hansen


Dato : 02-07-03 18:13

>> Men i Mia
>> sagen, tror jeg ikke vi har fået oplyst, om det var en hund til specielt
>> svag liglugt, eller en specialtrænet sporhund, til meget svage spor, hvor
>> hundeføreren selv angiver hvilken fært hunden skal søge efter. I dette
>> tilfælde, færten af Mia.

I TV-avisen blev det sagt at det var hunde som var specialtrænet til
at finde nedgravede genstande.

Mvh
Søren

Ladycatwoman (02-07-2003)
Kommentar
Fra : Ladycatwoman


Dato : 02-07-03 20:09

> Hej
> Tak Benny, det var det jeg ledte efter. I radioen sagde de kun, at der
måtte
> specialtrænede hunde til, ikke hvilken slags det drejede sig om. Er det
mon
> så politiets egne hunde der kan det der ?
> Hilsen Vibeke
>


Det skulle vidst være gruppe 2 hunde, hvad det så er. De havde først brugt
gruppe 1 hunde, og så til sidst gruppe 2, da de som før nævnt skulle være
bedre til at finde nedgravede ting. Måske er der nogen, der kender den
præcise forskel på gruppe 1 og 2 hunde.

Med venlig hilsen Cujos mor.



Ladycatwoman (02-07-2003)
Kommentar
Fra : Ladycatwoman


Dato : 02-07-03 20:26

>
> Det skulle vidst være gruppe 2 hunde, hvad det så er. De havde først brugt
> gruppe 1 hunde, og så til sidst gruppe 2, da de som før nævnt skulle være
> bedre til at finde nedgravede ting. Måske er der nogen, der kender den
> præcise forskel på gruppe 1 og 2 hunde.
>
> Med venlig hilsen Cujos mor.
>
>


Det blev vidst skrevet forkert. Det var omvendt. Gruppe 2 hunde først og så
gruppe 1 hunde. Så skulle det vidst være korrekt.
Lige lidt fra Tv2 s side om Cato politihunden.

"Hvis Qato bliver kåret til politihund, når han er fyldt et år, bliver han
en gruppe 3 hund. Det vil sige, at han er godkendt til at kunne løse
almindelige politiopgaver, som fx indbrud, på patruljerne. En gruppe 3 hund
vil ikke blive tilkaldt til gerningssteder for alvorlige forbrydelser eller
når der skal ledes efter mennesker. Men, ligesom med ikke-kårede hunde
gælder det, at hvis der opstår en opgave på patruljen, kan hunden sagtens
blive sat til at løse den.

Hvert år mønstres hundene - og efter et år skal hunden bestå prøven til
gruppe 2. Så må man anvende hunden til at lede efter mennesker og til at
undersøge gerningssteder.

Hvis gruppe 2 hunden er veltrænet og dygtig, kan hundeføreren forsøge at få
den i gruppe 1. Gruppe 1 hunde i Danmark regnes for at være blandt verdens
bedste. Kun mellem 30 og 40 politihunde har klaret nåleøjet og er i dag i
gruppe 1. Det er gruppe 1 hunde, der anvendes i fx drabs- og voldtægtssager.
Lausts gamle hund, Fighter, var en gruppe 1 hund."

Det hjælper vidst lidt på deffinitionen.

Cujos mor.





Battlefield´s (02-07-2003)
Kommentar
Fra : Battlefield´s


Dato : 02-07-03 20:56


"Ladycatwoman" <ladycatwoman@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f0331a8$0$76119$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > Det skulle vidst være gruppe 2 hunde, hvad det så er. De havde først
brugt
> > gruppe 1 hunde, og så til sidst gruppe 2, da de som før nævnt skulle
være
> > bedre til at finde nedgravede ting. Måske er der nogen, der kender den
> > præcise forskel på gruppe 1 og 2 hunde.
> >
> > Med venlig hilsen Cujos mor.
> >
> >
>
>
> Det blev vidst skrevet forkert. Det var omvendt. Gruppe 2 hunde først og

> gruppe 1 hunde. Så skulle det vidst være korrekt.
> Lige lidt fra Tv2 s side om Cato politihunden.
>
> "Hvis Qato bliver kåret til politihund, når han er fyldt et år, bliver han
> en gruppe 3 hund. Det vil sige, at han er godkendt til at kunne løse
> almindelige politiopgaver, som fx indbrud, på patruljerne. En gruppe 3
hund
> vil ikke blive tilkaldt til gerningssteder for alvorlige forbrydelser
eller
> når der skal ledes efter mennesker. Men, ligesom med ikke-kårede hunde
> gælder det, at hvis der opstår en opgave på patruljen, kan hunden sagtens
> blive sat til at løse den.
>
> Hvert år mønstres hundene - og efter et år skal hunden bestå prøven til
> gruppe 2. Så må man anvende hunden til at lede efter mennesker og til at
> undersøge gerningssteder.
>
> Hvis gruppe 2 hunden er veltrænet og dygtig, kan hundeføreren forsøge at

> den i gruppe 1. Gruppe 1 hunde i Danmark regnes for at være blandt verdens
> bedste. Kun mellem 30 og 40 politihunde har klaret nåleøjet og er i dag i
> gruppe 1. Det er gruppe 1 hunde, der anvendes i fx drabs- og
voldtægtssager.
> Lausts gamle hund, Fighter, var en gruppe 1 hund."
>
> Det hjælper vidst lidt på deffinitionen.
>
> Cujos mor.
>
>
Hej
Ja, tak, det forklarer det
Altså er det særdeles dygtige politihunde, der er blevet brugt.
Hilsen Vibeke



---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.493 / Virus Database: 292 - Release Date: 25-06-2003



Mars (02-07-2003)
Kommentar
Fra : Mars


Dato : 02-07-03 22:15

Det drejer sig om politi hunde i såkaldte gruppe 1 hunde som skal op til
nogle meget skrappe prøver. ud af de ca 4-500 politihunde herhjemme er der
vist ikke mere end 30-35 gruppe 1 hunde.
jeg har lige været til etr foredrag med en lokal landbetjent som har en
gruppe 1 hund han fortalte bla at en anden hund fandt et lig der havde været
gravet ned i et par måneder, det er lidt imponerende.

MS

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f032dd7$0$76090$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hej
> > Tak Benny, det var det jeg ledte efter. I radioen sagde de kun, at der
> måtte
> > specialtrænede hunde til, ikke hvilken slags det drejede sig om. Er det
> mon
> > så politiets egne hunde der kan det der ?
> > Hilsen Vibeke
> >
>
>
> Det skulle vidst være gruppe 2 hunde, hvad det så er. De havde først brugt
> gruppe 1 hunde, og så til sidst gruppe 2, da de som før nævnt skulle være
> bedre til at finde nedgravede ting. Måske er der nogen, der kender den
> præcise forskel på gruppe 1 og 2 hunde.
>
> Med venlig hilsen Cujos mor.
>
>



Betina von Ahnen Thy~ (07-07-2003)
Kommentar
Fra : Betina von Ahnen Thy~


Dato : 07-07-03 08:10

Så vidt jeg forstod blev hundene hentet fra Tyskland!

Hilsen Betina

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@hotmail.com> wrote in message
news:3f032dd7$0$76090$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hej
> > Tak Benny, det var det jeg ledte efter. I radioen sagde de kun, at der
> måtte
> > specialtrænede hunde til, ikke hvilken slags det drejede sig om. Er det
> mon
> > så politiets egne hunde der kan det der ?
> > Hilsen Vibeke
> >
>
>
> Det skulle vidst være gruppe 2 hunde, hvad det så er. De havde først brugt
> gruppe 1 hunde, og så til sidst gruppe 2, da de som før nævnt skulle være
> bedre til at finde nedgravede ting. Måske er der nogen, der kender den
> præcise forskel på gruppe 1 og 2 hunde.
>
> Med venlig hilsen Cujos mor.
>
>



Battlefield´s (07-07-2003)
Kommentar
Fra : Battlefield´s


Dato : 07-07-03 11:38


"Betina von Ahnen Thygesen" <betina@deskstar.dk> skrev i en meddelelse
news:3f091ccc$0$5172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Så vidt jeg forstod blev hundene hentet fra Tyskland!
>
> Hilsen Betina
>
Hej
Ja, de to hunde der nu er sat på sagen er fra Tyskland. Det er, ifølge TV",
hunde der er specialtrænede til at finde lig, noget som vi ikke har
herhjemme.
Men de første hunde var danske specialhunde af en eller anden slags.
Hilsen Vibeke


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.493 / Virus Database: 292 - Release Date: 25-06-2003



Is (07-07-2003)
Kommentar
Fra : Is


Dato : 07-07-03 19:59


> Hej
> Ja, de to hunde der nu er sat på sagen er fra Tyskland. Det er, ifølge
TV",
> hunde der er specialtrænede til at finde lig, noget som vi ikke har
> herhjemme.
> Men de første hunde var danske specialhunde af en eller anden slags.
> Hilsen Vibeke
---
De er specialtrænet til at finde hvor liget har ligget .
I TV har jeg hørt at der hvor en dør afsættes en fært. Hvis liget er
flyttet, så det har ligget andre steder inden det er begravet, er der også
fært.
Det skulle være disse stæder de Tyske specialhunde er trænet til at finde .

--
Venlig hilsen
Erik Isager



Christian B. Andrese~ (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 03-07-03 06:56


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3f02e9f3$0$32441$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f02b342$0$7057$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > Hej
> > I forbindelse med den tragiske hændelse i Ringsted i week-enden, blev
der
> > sagt at man måtte bruge spcialtrænede hunde før man kunne finde Mias lig
> > begravet.
> > Nu spekulerer jeg så på hvad det er for en træning disse hunde har? Er
det
> > redningshunde eller findes der specialister indefor politihunde til
netop
> > den slags arbejde?
> > Nogen der ved det?
> > Hilsen Vibeke
> >
> >
> > ---
> > Outgoing mail is certified Virus Free.
> > Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
> > Version: 6.0.493 / Virus Database: 292 - Release Date: 25-06-2003
> >
> >
> Hej Vibeke
>
> Man bruger ikke redningshunde til sådanne opgaver, da man jo netop ikke
> ønsker at redningshunden reagerer på døde mennesker. Det er for sent at
> redde dem, og man ønsker heller ikke at bruge værdifuld tid, på at grave
lig
> ud, så de hunde der anvendes, er specielt trænet til at gå efter
liglugten,
> som redningshunden helst skulle ignorere. Nogle trænes så ekstra til at

> efter meget svage spor, enten fordi det er længe siden, eller at liget
> ligger meget dybt. Disse hunde har ofte udvalgt sig selv, ved netop at
> vise, at de har, skal vi sige det sådan, specielle evner i den retning.
Til
> gengæld kan de være stort set ubrugelige til alt andet . Men i Mia
> sagen, tror jeg ikke vi har fået oplyst, om det var en hund til specielt
> svag liglugt, eller en specialtrænet sporhund, til meget svage spor, hvor
> hundeføreren selv angiver hvilken fært hunden skal søge efter. I dette
> tilfælde, færten af Mia.

Nu har hun jo ikke så længe i jorden så at lugten er særlig stærk. Jeg tror
mere på at det var alm. sporarbejde, på meget svagt og gammelt spor og
derfor skulle der en specialtrænet og erfaren hund til.


--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.
C gives you enough rope to hang yourself. C++ also gives you the tree object
to tie it to.
With C you can shoot yourself in the leg. With C++ you can reuse the bullet.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409070
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste