/ Forside / Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Alternativ behandling
#NavnPoint
vaxen 1770
Nordsted1 1430
refi 1349
miritdk 1157
dova 1020
Teil 882
ans 740
katekismus 696
jomfruane 580
10  MuGG3K 570
aloe vera erfaring
Fra : mus


Dato : 01-07-03 23:39

Hej

Jeg vil gerne høre om nogle erfaringer - gode som dårlige - med Aloe Vera
produkter.

Vi overvejer at prøve det der Aloe Vera, både indvortes og udvortes.

Vores hund døjer med noget betændelse mellem poterne - så han skal også
prøve et par cremer.
Hos mig er det nok mest energien og hos min kæreste noget eksem lign. udslæt
i ansigtet. Men måske er der jo andre effekter vi ikke har tænkt på

Ved effekt, hvor lang tid gik der så?

Er der gode råd anbefalinger I kan give videre.
Evt anbefaling af mærker(men ønsker ikke at blive kontaktet af forhandlere).

Mvh
LN



 
 
René Løweneck (02-07-2003)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 02-07-03 12:07

Hej LN !

"mus" <spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:3f020c77$0$24706$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg vil gerne høre om nogle erfaringer - gode som dårlige - med Aloe Vera
> produkter.

Prøv at kigge på denne side : http://www.loweneck.dk/default.asp?PG=320 Og
tryk på 3 link fra oven.

> Vi overvejer at prøve det der Aloe Vera, både indvortes og udvortes.

Held og lykke med det !


--
Med venlig hilsen

René Løweneck
www.lowesite.dk
LøweSite CMS - Enkel, funktionel og brugervenlig styring af din
hjemmeside, - til en fornuftig pris !



Ukendt (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-07-03 16:41

mus wrote:
> Hej
>
> Jeg vil gerne høre om nogle erfaringer - gode som dårlige - med Aloe
> Vera produkter.
>
> Vi overvejer at prøve det der Aloe Vera, både indvortes og udvortes.
>
> Vores hund døjer med noget betændelse mellem poterne - så han skal
> også prøve et par cremer.
> Hos mig er det nok mest energien og hos min kæreste noget eksem lign.
> udslæt i ansigtet. Men måske er der jo andre effekter vi ikke har
> tænkt på
>
> Ved effekt, hvor lang tid gik der så?
>
> Er der gode råd anbefalinger I kan give videre.
> Evt anbefaling af mærker(men ønsker ikke at blive kontaktet af
> forhandlere).
>
> Mvh
> LN

Vores erfaring er at den bedste virkning (udvortes) er at have en aloe
vera-plante, skære et stykke af et "blad" og smøre den tyktflydende saft på.
Hvis man har brændt sig, virker det helt fantastisk, mens creme ikke har
nogen særlig virkning.


--
Vh
Viggo
* ret snabela til @ ved evt. email *


arc@na (15-07-2003)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 15-07-03 15:13

"Viggo" <viggo.bollersnabelapost2.tele.dk> wrote in
news:3f044e82$0$83039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Vores erfaring er at den bedste virkning (udvortes) er at have en aloe
> vera-plante, skære et stykke af et "blad" og smøre den tyktflydende
> saft på. Hvis man har brændt sig, virker det helt fantastisk, mens
> creme ikke har nogen særlig virkning.

HUSK ALTID at køle et brandsår ned med masser af koldt vand INDEN der
kommes aloë på. Man må først bruge aloe, når forbrændingen er smertefri!!!

--
Med venlig hilsen
arc@na

Timo Jensen (04-07-2003)
Kommentar
Fra : Timo Jensen


Dato : 04-07-03 16:57

"mus" <spoi@sol.dk> wrote in message
news:3f020c77$0$24706$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg vil gerne høre om nogle erfaringer - gode som dårlige - med Aloe Vera
> produkter.
Jeg har meget gode erfaringer med Aloe Vera. Jeg blev sidste år ramt af en
masse infektioner i lungerne. Mit forbrug af Astma-medicin (som giver plads
i lungerne), var ekstremt højt. Jeg fik muligheden for at købe Aloe Vera
gennem mit eget firma, og besluttede at prøve. På en uge forsvandt mit behov
for medicin mod anfald (fra 20 doser daglig, til 0 doser).

> Hos mig er det nok mest energien og hos min kæreste noget eksem lign.
udslæt
> i ansigtet. Men måske er der jo andre effekter vi ikke har tænkt på
Udover virkningen på lungerne, fik jeg meget mere energi. Så meget at mine
kolleger bemærkede det.
Min søster har brugt det på sin 2-årige søn der havde eksem i hovedet
(cremer fra apoteket virkede ikke). På en uge var eksemen væk.
Min mor har fået masser af energi, og meget bedre velvære.

> Ved effekt, hvor lang tid gik der så?
I mit eget tilfælde 1 uge.
Min mor 2 uger, og min søsters søn 1 uge.
Men det er meget forskelligt hvor lang tid der går, hvis der kommer en
virkning.

> Er der gode råd anbefalinger I kan give videre.
Find en velsmagende Aloe Vera drikke gel, ellers bliver du hurtigt træt af
produktet.

> Evt anbefaling af mærker(men ønsker ikke at blive kontaktet af
forhandlere).
Hm, kunne godt anbefale et mærke (som jeg selv sælger), men hvis du vil vide
det, må du skrive til mig (procella@post1.tele.dk)

Timo



Jan Mejer Rasmussen (04-07-2003)
Kommentar
Fra : Jan Mejer Rasmussen


Dato : 04-07-03 19:48

Hej

Til eksem har ejg gode erfaringer med produkter fra www.frejanatur.dk, især
morgenfrue-salven!

Jeg bruger osse tit aloe vera udvortes, til hudproblemer, mm
>
>



Padmé Amidala (17-09-2003)
Kommentar
Fra : Padmé Amidala


Dato : 17-09-03 22:09


"Jan Mejer Rasmussen" <jamera@ofir.dk> wrote in message
news:3f05cbd8$0$76104$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> Til eksem har ejg gode erfaringer med produkter fra www.frejanatur.dk,
især
> morgenfrue-salven!
>
> Jeg bruger osse tit aloe vera udvortes, til hudproblemer, mm
> >
> >
>

Jeg kan se at der er morgenfrue i de fleste af deres cremer.. Hvilken en er
det du har erfaring med?

VH
Padmé



ticka (04-07-2003)
Kommentar
Fra : ticka


Dato : 04-07-03 22:26

Hejsa!
Det vigtigste ved brug af Aloe Vera Produkter er at kigge på
varedeklarationen, før du betaler for noget. På langt størstedelen af de
produkter, der står på hylderne i detailhandlen er vand (aqua) det
første, der er nævnt i listen over indholdsstoffer. Den rene Aloe Vera,
som der reklameres med dukker først op nede omkring midten af
ingredienslisten.
Hvis du skal bevare den positive virkning, som aloe vera planten er så
kendt for at have, så skal der være en meget stor procentdel ren aloe
vera gel i varen.
med andre ord: Vælg KUN produkter, hvor Aloe Vera står FØRST på
ingredienslisten. Hvis varen skal have en virkning, skal den være
baseret på Aloe Vera og ikke vand.
venlig hilsen
Heidi

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Jan Mejer Rasmussen (05-07-2003)
Kommentar
Fra : Jan Mejer Rasmussen


Dato : 05-07-03 19:46


"ticka" <ticka.news@kandu.dk> wrote in message
news:3f05f195$0$48901$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hejsa!
> Det vigtigste ved brug af Aloe Vera Produkter er at kigge på
> varedeklarationen, før du betaler for noget. På langt størstedelen af de
> produkter, der står på hylderne i detailhandlen er vand (aqua) det
> første, der er nævnt i listen over indholdsstoffer. Den rene Aloe Vera,
> som der reklameres med dukker først op nede omkring midten af
> ingredienslisten.
> Hvis du skal bevare den positive virkning, som aloe vera planten er så
> kendt for at have, så skal der være en meget stor procentdel ren aloe
> vera gel i varen.
> med andre ord: Vælg KUN produkter, hvor Aloe Vera står FØRST på
> ingredienslisten. Hvis varen skal have en virkning, skal den være
> baseret på Aloe Vera og ikke vand.
> venlig hilsen
> Heidi
>
> --Jeg vil nu lige bemærke, at selv om der er mest vand i et produkt synes
jeg det er at overdrive at sige at produktet ingen virkning har.
Selvfølgelig virker det bedre jo mere Aloe Vera der er i, men så koster det
også mere........

ik?
>



Timo Jensen (09-07-2003)
Kommentar
Fra : Timo Jensen


Dato : 09-07-03 17:32

"Jan Mejer Rasmussen" <jamera@ofir.dk> wrote in message
news:3f071ce7$0$76084$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > --Jeg vil nu lige bemærke, at selv om der er mest vand i et produkt
synes
> jeg det er at overdrive at sige at produktet ingen virkning har.
> Selvfølgelig virker det bedre jo mere Aloe Vera der er i, men så koster
det
> også mere........
Jeg fandt på et tidspunkt et link til en forskninginstitution i USA, der
slog ffast at mindre end 40% i kosmetisk Aloe vera, ikke har nævneværdig
effekt. Så helt lige meget er det ikke.

Det hører iøvrigt med til beskrivelsen af varedklarationen, at de
ingredienser der er nævnt først, er dem der er størst andel af, og det sidst
nævnte er det der er mindst af.

Timo



ticka (04-07-2003)
Kommentar
Fra : ticka


Dato : 04-07-03 22:33

...og jeg glemte helt at anbefale mærket! Forever Living Products. Kan
kun købes via forhandlere og på internettet.
Heidi

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Timo Jensen (09-07-2003)
Kommentar
Fra : Timo Jensen


Dato : 09-07-03 17:36

"ticka" <ticka.news@kandu.dk> wrote in message
news:3f05f31f$0$48912$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> ..og jeg glemte helt at anbefale mærket! Forever Living Products. Kan
> kun købes via forhandlere og på internettet.
I den forbindelse, så husk at bede om dokumentation for bl.a. Aloin-indhold
i varen. Desværre ligger amerikanernes grænseværdi ca. 500 gange over den
europæiske. Jf. Aloe Science Council er Aloin meget svær at måle, og
koncentrationerne i bl.a. FLP Aloe Vera ligger omkring de 50 ppm. EU's
grænseværdi er 0,1 PPM.

Europæisk fremstillet Aloe Vera er underlagt europæisk kontrol (bør være),
hvilket er garanti for forbrugeren.

Timo



arc@na (15-07-2003)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 15-07-03 15:16

"Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> wrote in
news:3f0c4429$0$97263$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

>> ..og jeg glemte helt at anbefale mærket! Forever Living Products. Kan
>> kun købes via forhandlere og på internettet.

Må man reklamere for bestemte mærker her i gruppen?

> I den forbindelse, så husk at bede om dokumentation for bl.a.
> Aloin-indhold i varen. Desværre ligger amerikanernes grænseværdi ca.
> 500 gange over den europæiske. Jf. Aloe Science Council er Aloin meget
> svær at måle, og koncentrationerne i bl.a. FLP Aloe Vera ligger
> omkring de 50 ppm. EU's grænseværdi er 0,1 PPM.

Aloin er et afførende glykosid, som kun findes i den grønne "skræl".
Gélen skulle helst slet ikke indeholde aloin, men derimod langkædede
polysaccharider, som gør helingsprocessen hurtigere.

--
Med venlig hilsen
arc@na

Timo Jensen (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Timo Jensen


Dato : 25-07-03 05:34

"arc@na" <this.is@n.invalid.email.org> wrote in message
news:3f140c9e$0$83055$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> wrote in
> news:3f0c4429$0$97263$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
>
> >> ..og jeg glemte helt at anbefale mærket! Forever Living Products. Kan
> >> kun købes via forhandlere og på internettet.
>
> Må man reklamere for bestemte mærker her i gruppen?
Spørg dem der gør det. Ovenstående var et citat, ikke et udsagn, fra min
side.

> > I den forbindelse, så husk at bede om dokumentation for bl.a.
> > Aloin-indhold i varen. Desværre ligger amerikanernes grænseværdi ca.
> > 500 gange over den europæiske. Jf. Aloe Science Council er Aloin meget
> > svær at måle, og koncentrationerne i bl.a. FLP Aloe Vera ligger
> > omkring de 50 ppm. EU's grænseværdi er 0,1 PPM.
>
> Aloin er et afførende glykosid, som kun findes i den grønne "skræl".
> Gélen skulle helst slet ikke indeholde aloin, men derimod langkædede
> polysaccharider, som gør helingsprocessen hurtigere.
Det er fuldstændig rigtig. Og der er meget prestige i at være i stand til at
fremstille produkterne så rene som muligt.
Men da der er tale om naturprodukter, og ikke et "naturidentisk", så vil der
formentlig altid være et minimum af uønskede stoffer.
Pointen er at nogle lande har andre grænseværdier end andre, og det er
derfor ikke nok at produktet er certificeret. Det er afgørende *hvor* det er
certificeret.

Timo



jensop (25-07-2003)
Kommentar
Fra : jensop


Dato : 25-07-03 09:38

Da den eneste "certificering" af aloe vera produkter i hele verden laves af
"IASC" - "International Aloe Science Council" er det eneste sted i verden
USA hvor man kan få dette gjort.
IASC er den eneste anerkendte aktør på det felt, men hvis du kender andre,
så må du da gerne dele med os andre....

--
/Jens Ole Pedersen

"Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3f20b334$0$97203$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "arc@na" <this.is@n.invalid.email.org> wrote in message
> news:3f140c9e$0$83055$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > "Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> wrote in
> > news:3f0c4429$0$97263$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
> >
> > >> ..og jeg glemte helt at anbefale mærket! Forever Living Products. Kan
> > >> kun købes via forhandlere og på internettet.
> >
> > Må man reklamere for bestemte mærker her i gruppen?
> Spørg dem der gør det. Ovenstående var et citat, ikke et udsagn, fra min
> side.
>
> > > I den forbindelse, så husk at bede om dokumentation for bl.a.
> > > Aloin-indhold i varen. Desværre ligger amerikanernes grænseværdi ca.
> > > 500 gange over den europæiske. Jf. Aloe Science Council er Aloin meget
> > > svær at måle, og koncentrationerne i bl.a. FLP Aloe Vera ligger
> > > omkring de 50 ppm. EU's grænseværdi er 0,1 PPM.
> >
> > Aloin er et afførende glykosid, som kun findes i den grønne "skræl".
> > Gélen skulle helst slet ikke indeholde aloin, men derimod langkædede
> > polysaccharider, som gør helingsprocessen hurtigere.
> Det er fuldstændig rigtig. Og der er meget prestige i at være i stand til
at
> fremstille produkterne så rene som muligt.
> Men da der er tale om naturprodukter, og ikke et "naturidentisk", så vil
der
> formentlig altid være et minimum af uønskede stoffer.
> Pointen er at nogle lande har andre grænseværdier end andre, og det er
> derfor ikke nok at produktet er certificeret. Det er afgørende *hvor* det
er
> certificeret.
>
> Timo
>
>



arc@na (25-07-2003)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 25-07-03 14:49

"jensop" <jop@veracura.com> wrote in
news:3f20ec90$0$13154$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Da den eneste "certificering" af aloe vera produkter i hele verden
> laves af "IASC" - "International Aloe Science Council" er det eneste
> sted i verden USA hvor man kan få dette gjort.
> IASC er den eneste anerkendte aktør på det felt, men hvis du kender
> andre, så må du da gerne dele med os andre....

Man kan altid - mod betaling - få en råvare testet på Farmaceutisk
Højskole, Institut for Farmakognosi.

--
Med venlig hilsen
arc@na

Timo Jensen (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Timo Jensen


Dato : 25-07-03 23:27

"arc@na" <this.is@n.invalid.email.org> wrote in message
news:3f213560$0$83040$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Man kan altid - mod betaling - få en råvare testet på Farmaceutisk
> Højskole, Institut for Farmakognosi.
Levnedsmiddelstyrelsen formidler også gerne test foretaget.
Da LR havde vitaminer valgte man at lade dem teste i DK, hvilket forsinkede
lanceringen her med ca. 18 mdr. altimens de var godkendt i de øvrige 24
lande LR opererer i.

At få testet sine produkter af en uvildig instans er et spørgsmål om vilje
og mod.

Timo



arc@na (26-07-2003)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 26-07-03 02:12

"Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> wrote in
news:3f21aead$0$97182$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> At få testet sine produkter af en uvildig instans er et spørgsmål om
> vilje og mod.

Jeg gjorde det faktisk for en fyr engang, som havde importeret en container
ginseng fra Kina. ))

(PS: Den overholdt standarderne!)

--
Med venlig hilsen
arc@na

Timo Jensen (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Timo Jensen


Dato : 25-07-03 23:25

"jensop" <jop@veracura.com> wrote in message
news:3f20ec90$0$13154$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Da den eneste "certificering" af aloe vera produkter i hele verden laves
af
> "IASC" - "International Aloe Science Council" er det eneste sted i verden
> USA hvor man kan få dette gjort.
> IASC er den eneste anerkendte aktør på det felt, men hvis du kender andre,
> så må du da gerne dele med os andre....
Da IASC er stiftet af, og drives af, FLP, kan man næppe kalde det en uvildig
certificering.

I Tyskland findes et institut der svarer til Steins Kemiske Laboratorier i
DK. De hedder Fresenius (www.fresenius.com).
Fresenius har godkendt LR's Aloe Vera drikkegel. Ca. 2% af alle produkter
der testes hos Fresenius, slipper gennem nåleøjet og må bære seglet fra dem.
Fresenius har oplyst at "nogle af EU's hidtil førende Aloe Vera
leverandører" har forsøgt at få godkendt deres produkter, men uden held.
Derudover er alle Aloe Vera produkter til hudpleje certificeret af et
uafhængigt testinstitut, og har fået bedømmelsen "Sehr Gut" i dermatologiske
og allergen-tests.

Iøvrigt er det ret genialt af FLP at have en finger med i spillet i IASC,
idet IASC forlanger oplysninger om produktionsmetoder, patenter mm, og
således ligger inde med god viden om konkurrenter. Genialt.

Iøvrigt har jeg en mail fra IASC hvor man erklærer at "der er umulig at måle
så lave værdier" på spørgsmålet om EU's grænseværdier for f.eks. Aloin.
Sjovt nok kan Fresenius måle det. På den anden side har de også MANGE års
erfaring at trække på, og de har ikke nogen interesse i at godkende
produkter der ikke lever op til kravene.

Timo



jensop (28-07-2003)
Kommentar
Fra : jensop


Dato : 28-07-03 09:29

Hej

Ja, Jeg ER klar over at man kan få det testet mange mange steder - Men
"Certificeringen" som du 'Timo' nævnte bliver kun gjort af IASC, og mærket
"Sehr Gut", som jeg HAR set på forskellige produkter ser lidt plat ud, og
optræder ofte kun på produkter der allerede bærer IASC mærket.
At FLP har en finger med i IASC ved jeg ikke, men jeg ved, at de på baggrund
af et patent accepteret af IASC for længe siden, idag laver deres "RENE"
produkter, og påstår at det er de eneste rigtige fordi andre ikke kan
fremvise den samme profil som FLP-produkterne.
....men det er svært at komme så langt ned i kvallitet som FLP - Deres
"formel" og patent giver kunderne en aloe vera med en meget lavere
indholdsprocent af aktivstoffer. Formlen og patent ville IKKE kunne optages
af IASC idag.

Tja..

--
/Jens Ole Pedersen




Timo Jensen (28-07-2003)
Kommentar
Fra : Timo Jensen


Dato : 28-07-03 16:40

> Ja, Jeg ER klar over at man kan få det testet mange mange steder
Fint nok.

> - Men "Certificeringen" som du 'Timo' nævnte bliver kun gjort af IASC,
Nej. Det passer desværre ikke. Området er for det første ikke reguleret, så
der findes IKKE en vedtagen regel omhvem der må certificere noget som helst,
og under hvilker regler og forhold.
Den certificereing jeg snakker om, er en certificering i henhold til
europæiske regler, som er strammere end de amerikanske (som du henviser til)

> og mærket "Sehr Gut", som jeg HAR set på forskellige produkter
> ser lidt plat ud, og optræder ofte kun på produkter der allerede
> bærer IASC mærket.
Det er muligt det ser plat ud. Jeg har aldrig set det.
På vore produkter er det ikke nævnt. Vi har alle (i LR) en kopi af
certifikatet, og det er nok.
At IASC-certificerede produkter skilter med det, er ikke LR's skyld.

> At FLP har en finger med i IASC ved jeg ikke, men jeg ved, at de på
baggrund
> af et patent accepteret af IASC for længe siden, idag laver deres "RENE"
> produkter, og påstår at det er de eneste rigtige fordi andre ikke kan
> fremvise den samme profil som FLP-produkterne.
Tja, for det første er de metoder ved at være "ret" gamle. For det andet har
LR's advokater og forskere sammen undersøgt de "patenter", og de indeholder
intet som hindrer LR i at lave bedre produkter. Sandsynligivs med ofte
sammenlignelige processer. Jeg ved det ikke for jeg kender ikke produktionen
i detaljer.
At FLP påstår de er de eneste der kan garantere renhed må stå for egen
regning. De hverken kan eller vil dokumentere det.
Kun ved at surfe på nettet faldt jeg over en texansk professor som på sit
institut havde lavet en undersøgelse, der påpegede at FLP's drikkegel
indeholder ca. 64 ppm Aloin (af IASC garanteret ikke over 50ppm).
Grænseværdien i EU er 0,1 ppm. Altså en overskridelse af dette afførende,og
i værste fald dødelige stof, på mellem 640 og 500 gange. Mails til FLp
besvares ikke, og en forhandler der spurgte for mig fik svaret at den værdi
var omfattet af patenterede oplysninger og fabrikshemmeligheder?? Hvorfor?
Hvis de overholder grænseværdien?

> ...men det er svært at komme så langt ned i kvallitet som FLP - Deres
> "formel" og patent giver kunderne en aloe vera med en meget lavere
> indholdsprocent af aktivstoffer. Formlen og patent ville IKKE kunne
optages
> af IASC idag.
Det er muligt. Det er jo bare FLP's held. Og bl.a mange andre, LR's ulykke.

X-post dk.erhverv.direkte-salg hvor ovenstående info er efterlyst et par
gange.

timo



arc@na (28-07-2003)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 28-07-03 17:15

"Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> wrote in
news:3f2543e3$0$97198$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> X-post dk.erhverv.direkte-salg hvor ovenstående info er efterlyst et
> par gange.

Du burde have lavet XFUT til dk.erhverv.direkte-salg og ikke Xposting, da
gruppen ellers vil blive oversmurt med kommercielle Aloë vera-annoncer, som
er ret upopulære i dk.helbred.behandling.alternativ.

Læs mere på <http://www.usenet.dk>

--
Med venlig hilsen
arc@na

Timo Jensen (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Timo Jensen


Dato : 08-08-03 18:03

"Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> wrote in message
news:3f2543e3$0$97198$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > - Men "Certificeringen" som du 'Timo' nævnte bliver kun gjort af IASC,
> Nej. Det passer desværre ikke. Området er for det første ikke reguleret,

> der findes IKKE en vedtagen regel omhvem der må certificere noget som
helst,
> og under hvilker regler og forhold.
> Den certificereing jeg snakker om, er en certificering i henhold til
> europæiske regler, som er strammere end de amerikanske (som du henviser
til)
Og nu må jeg så æde nogle af mine meninger om IASC i mig.
Det er nu besluttet, af markedsføringsmæssige årsager, at LR's Aloe VEra
drikke, fremover vil være stemplet med IASC's stempel.
Det er jeg 100% sikker på¨LR ikke ville gøre, hvis FLP dermed fik adgang til
at se hvordan vi laver en god drikkegel, der smager godt


--
Timo
Gratis sign-up: http://www.ezinfocenter.com/306497/FREE
http://www.my-icc.com/affiliates/t.php?rid=1432




Timo Jensen (28-07-2003)
Kommentar
Fra : Timo Jensen


Dato : 28-07-03 17:25

> Ja, Jeg ER klar over at man kan få det testet mange mange steder
Fint nok.

> - Men "Certificeringen" som du 'Timo' nævnte bliver kun gjort af IASC,
Nej. Det passer desværre ikke. Området er for det første ikke reguleret, så
der findes IKKE en vedtagen regel omhvem der må certificere noget som helst,
og under hvilker regler og forhold.
Den certificereing jeg snakker om, er en certificering i henhold til
europæiske regler, som er strammere end de amerikanske (som du henviser til)

> og mærket "Sehr Gut", som jeg HAR set på forskellige produkter
> ser lidt plat ud, og optræder ofte kun på produkter der allerede
> bærer IASC mærket.
Det er muligt det ser plat ud. Jeg har aldrig set det.
På vore produkter er det ikke nævnt. Vi har alle (i LR) en kopi af
certifikatet, og det er nok.
At IASC-certificerede produkter skilter med det, er ikke LR's skyld.

> At FLP har en finger med i IASC ved jeg ikke, men jeg ved, at de på
baggrund
> af et patent accepteret af IASC for længe siden, idag laver deres "RENE"
> produkter, og påstår at det er de eneste rigtige fordi andre ikke kan
> fremvise den samme profil som FLP-produkterne.
Tja, for det første er de metoder ved at være "ret" gamle. For det andet har
LR's advokater og forskere sammen undersøgt de "patenter", og de indeholder
intet som hindrer LR i at lave bedre produkter. Sandsynligivs med ofte
sammenlignelige processer. Jeg ved det ikke for jeg kender ikke produktionen
i detaljer.
At FLP påstår de er de eneste der kan garantere renhed må stå for egen
regning. De hverken kan eller vil dokumentere det.
Kun ved at surfe på nettet faldt jeg over en texansk professor som på sit
institut havde lavet en undersøgelse, der påpegede at FLP's drikkegel
indeholder ca. 64 ppm Aloin (af IASC garanteret ikke over 50ppm).
Grænseværdien i EU er 0,1 ppm. Altså en overskridelse af dette afførende,og
i værste fald dødelige stof, på mellem 640 og 500 gange. Mails til FLp
besvares ikke, og en forhandler der spurgte for mig fik svaret at den værdi
var omfattet af patenterede oplysninger og fabrikshemmeligheder?? Hvorfor?
Hvis de overholder grænseværdien?

> ...men det er svært at komme så langt ned i kvallitet som FLP - Deres
> "formel" og patent giver kunderne en aloe vera med en meget lavere
> indholdsprocent af aktivstoffer. Formlen og patent ville IKKE kunne
optages
> af IASC idag.
Det er muligt. Det er jo bare FLP's held. Og bl.a mange andre, LR's ulykke.

X-post dk.erhverv.direkte-salg hvor ovenstående info er efterlyst et par
gange.

timo




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177547
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408797
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste