maile web-adresser i Safari
Fra : Karl Antz

Dato : 27-06-03 13:57

et smart trik som jeg så på macfixit - til fri afbenyttelse

http://www.macfixit.com/

et tip om en button til at sende en webside direkte fra Safari:

Lack of a "Mail" button solution

Jack Kuiper suggests this innovative tip for adding a "Mail To" button
to Safari's main browser window - this small piece of JavaScript. Just
select the following text, and drag it to your bookmark bar, and a new
e-mail message will be created by your default e-mail client when the
bookmark is clicked.

javascript:location.href='mailto:?SUBJECT='+document.title+'&BODY='+esca
pe(location.href)

obs skal skrives i én linie

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 27-06-03 17:30

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> javascript:location.href='mailto:?SUBJECT='+document.title+'&BODY='+esca
> pe(location.href)

Fedest, men hos mig tager den kun "hovedURL'en" og ikke stien/variablen
for den enkelte visning, som jeg er på (kun testet på mediamac men
alligevel...)
--
Poul

Fra : Karl Antz

Dato : 27-06-03 17:53

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> Fedest, men hos mig tager den kun "hovedURL'en" og ikke stien/variablen
> for den enkelte visning, som jeg er på (kun testet på mediamac men
> alligevel...)

har sendt dig en mail med en underside til mediamac
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 27-06-03 20:29

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> har sendt dig en mail med en underside til mediamac

Det var nu macnyt du sendte... men det virkede, og den udvidede version
virker ihvertfald osse med mediamac, så det hele virker!
Fedt hvis man kunne markere tekst, og det kom med som en del af "body"?
--
Poul

Fra : Karl Antz

Dato : 27-06-03 21:01

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> Fedt hvis man kunne markere tekst, og det kom med som en del af "body"?

.... var det ikke noget for AppleScript-hajerne i denne gruppe?
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Karl Antz

Dato : 28-06-03 08:43

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> ... var det ikke noget for AppleScript-hajerne i denne gruppe?

Det originale script fra MacFixIt følger ger:

> A better e-mail button Rich Shrieve offers a better JavaScript e-mail
> button solution than yesterday's code. The revised version adds the web
> page's title to the body of the e-mail and also formats the URL to work
> with a broader span of e-mail clients (some require brackets "" to render
> the link to be clickable):
>
> javascript:location.href='mailto:x@x.com?SUBJECT='+document.title+'&BODY='
> +document.title+'%5Cn%3C'+escape(location.href)+'%3E'

obs skrives i en linie, altså (...)BODY='+document(...)

Er der nogen blandt AppleScript-guruerne her i gruppen, der kunne
modificere dette script så udover titlen og URL'en også den eventuelt
markerede tekst bliver citeret i mailen?

Hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Karl Antz

Dato : 27-06-03 18:52

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> et smart trik som jeg så på macfixit - til fri afbenyttelse

en forbedret version er lige kommet på MacFixIt: