Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HP 215 software og driver søges
Fra : Ukendt

Dato : 26-06-03 21:48

Hej gutter.
Jeg har lige lavet et impulskøb på et HP 215 1.3Mpix kamera.
Inkl. 2 stk af de der kort og et sæt opladelige 2000 mA batterier og oplader
for 595,- kr. hos El-giganten.

Det var et gammelt et de havde haft liggende og jeg fik det i en ukorent
kasse med diverse kabler, også nogle der slet ikke passede - men sikkert en
masse skrammel til andre kamera'er... Nå... Men der var altså ikke noget
software med...

Det er lykkedes mig at finde en driver, som min Win2K acceptere og der står
at det virker fint. Nu mangler jeg bare noget software til at "downloade"
billederne fra kameraet til min computer...

Så er spørgsmålet:

Er der nogle der ligger inde med noget software der kan downloade billeder
fra et HP 215 PhotoSmart kamera??

Jeg har søgt i diverse nyhedsgrupper på Google uden held. Fandt dog ud af at
der er en masse der har problemer med at finde drivere...

Med Venlig Hilsen
Allan Rasmussen

Fra : Preben

Dato : 26-06-03 22:11

"Allan" <NotAvailble> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> der er en masse der har problemer med at finde drivere...

Prøv på dette link: http://makeashorterlink.com/?Z18B21115

Preben

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-03 07:03

> at

> Prøv på dette link: http://makeashorterlink.com/?Z18B21115

HP levere CD'ere - på det link ryger du lige ind på en side hvor du kan
bestille en skive, og betale for den naturligvis.
Jeg håbede at der var nogle af jer der lå inde med noget software til sådan
et kamera - der gad og zippe og sende...
Måske tage et image af skiven og sende eller lign.

Mvh
Allan

Fra : Anders pedersen

Dato : 27-06-03 07:35

Fri, 27 Jun 2003 08:02:36 +0200, Allan <NotAvailble> skrev:

> [...]
> sådan
> et kamera - der gad og zippe og sende...
> Måske tage et image af skiven og sende eller lign.

Er kameraet unstaleret som billedenhed?
Hvis ja så kan du bruge et vilkensomhelt billedebehandingsprogram der
findes til hente dine billeder ned
Du kunne jo også bruge en kortlæser.

Anders

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-03 14:05

> Er kameraet unstaleret som billedenhed?

Ja - Under Imaging devices
her står der HP 215 Digital Camera - uden noget udråbstegn eller noget - så
det virker altså.

Lige neden under har vi så Logitech QuickCam Web...

> Hvis ja så kan du bruge et vilkensomhelt billedebehandingsprogram der
> findes til hente dine billeder ned

Nej - Jeg kan kun vælge mit webcam... Øv.

> Du kunne jo også bruge en kortlæser.

Så går ideen ligesom af at købe et billigt kamera...
Er der virkelig ikke nogen af jer der ligger inde med noget HP Software??
(snøft!)

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 27-06-03 09:04

> Er der nogle der ligger inde med noget software der kan downloade billeder
> fra et HP 215 PhotoSmart kamera??

Hej Allan.
Jeg har nøjagtig samme problem som dig. Mit "billig"-kamera, et HP 215
har nu ligget i skuffen de sidste 12 mdr. netop pga. af manglen på
software. Råb højt hvis du finder noget...

Mvh
Søren

Fra : Thore Sorensen

Dato : 27-06-03 13:28

On 27 Jun 2003 01:04:07 -0700, jawa350@hotmail.com (Allan Rasmussen)
wrote:

>Hej Allan.
>Jeg har nøjagtig samme problem som dig. Mit "billig"-kamera, et HP 215
>har nu ligget i skuffen de sidste 12 mdr. netop pga. af manglen på
>software. Råb højt hvis du finder noget...

Det software der medfølger til HP er ikke bedre end shareware (IrfanView
eller Paintshop Pro). Køb en kortlæser med CF-slot i (pris 150-250 kr.)
og brug et filhåndteringsprogram (WinCommander e.l.) eller Stifinder til
at overføre billederne til PC'en. Det er også hurtigere end at overføre
via USB-kablet, synes jeg...

Har selv brugt metoden i 3 år... har også en PCMCIA-kortlæser/adaptor
(pris ca 125,-) til en gammel bærbar uden USB. På ferier tømmer jeg
CF-kortet over i den bærbare og sletter det, så det er klar til dagen
efter.....vuptiii! :)

--
Venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952 - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
Croma 2.0 'ie' 1993 - Pluto 1.2 '60SX' 1997 - Adria 'Unica' 502LH 1996

(fjern 'Z'-erne hvis du mailer direkte)

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-03 14:36

> Det software der medfølger til HP er ikke bedre end shareware (IrfanView
> eller Paintshop Pro). Køb en kortlæser med CF-slot i (pris 150-250 kr.)

Mit HP 215 kamera er installeret korrekt i kontrolpanelet. Det må da være
muligt at kunne skaffe sig et stykke software der kan hente billederne ud -
uden at jeg skal investere i kortlæsere m.v.

Eller hvad?

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Thore Sorensen

Dato : 27-06-03 15:44

On Fri, 27 Jun 2003 15:36:22 +0200, "Allan" <NotAvailble> wrote:

>Mit HP 215 kamera er installeret korrekt i kontrolpanelet. Det må da være
>muligt at kunne skaffe sig et stykke software der kan hente billederne ud -
>uden at jeg skal investere i kortlæsere m.v.

Investering og investering... en investering er normalt noget man køber
til lav pris og sælger til høj pris...:) Men jeg mener da en kortlæser
kan du bruge til andre maskiner og til andet formål (datakopiering), så
helt tosset er det vel ikke...
Jeg mente, at når HP (naturligvis ) skal have et par hundrede kroner for
CD' en var det en lille "investering" at give stort set det samme for en
kortlæser....

Desuden var det jo ikke sikkert du kendte den alternative mulighed, så
det var blot til info...

Undskyld hvis du føler dig trådt på...det skal ikke gentage sig...

>Eller hvad?

Det er jo dit valg...

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-03 17:01

> Desuden var det jo ikke sikkert du kendte den alternative mulighed, så
> det var blot til info...

Jo jo! Og jeg takker da mange gange...

> Undskyld hvis du føler dig trådt på...det skal ikke gentage sig...

Det gør jeg skam ikke! Jeg er glad for al den info jeg kan få...
Jeg har forøvrigt lige bestilt en CF-reader til 138,- kr. hos IT-Butikken.

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : CeeCee

Dato : 27-06-03 17:16

Som tidligere HP ansat vil jeg mene at hvis du ringer til HP Danmark og
forklarer dem situationen, så vil de være dig behjælpelige - de vil sende
dig en CD.

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-03 19:07

> Som tidligere HP ansat vil jeg mene at hvis du ringer til HP Danmark og
> forklarer dem situationen, så vil de være dig behjælpelige - de vil sende
> dig en CD.

150,- kr + porto! Og så ville der gå lige omkring en måneds tid!

Bedøm selv HP's service niveau..

Mvh
Allan Rasmussen