Strømforsyning, hvem vil hjælpe?
Fra : Jørgen Christensen

Dato : 26-06-03 14:36

Jeg har problemer med en strømforsyning til et Imation Super Disk externt
USB-diskettedrev til Macintosh. Strømforsyningen LMFEA028E giver ingen
spænding ud.
En modstand, der sidder direkte ved 220 volts indgangen, måler uendelig ohm.
Den er mærket rød-rød-guld-guld-guld. Er der en af jer, som gider måle
værdien, da jeg er i tvivl, om det er en afbrudt modstand eller det i stedet
er en kondensator eller en selvinduktion. Dækslet er lige til at vippe af.
Farvekoderne virker mærkelige ifølge alle de tabeller, som jeg har fundet.
Skulle nogen have et diagram, vil jeg blive meget glad.

Med venlig hilsen Jørgen

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-06-03 23:59

Jørgen Christensen <jchrist@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> vippe af. Farvekoderne virker mærkelige ifølge alle de tabeller, som jeg
> har fundet. Skulle nogen have et diagram, vil jeg blive meget glad.

Hvad med at købe en ny? Det er jo en ganske almindelig en. Man kan få
strømforsyninger med variabel spænding og forskellige stik. Så kan det
også bruges til andre ting i fremtiden.
Ellers ligger det vist lidt over mit niveau at hjælpe dig. Jeg
ville ellers gerne, men jeg har ikke lige et Fluke-meter liggende.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 27-06-03 10:22

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) skrev:

> [...]
> Ellers ligger det vist lidt over mit niveau at hjælpe dig. Jeg
>ville ellers gerne, men jeg har ikke lige et Fluke-meter liggende.

Det har jeg heller ikke og er der andre, der har et Superdiskdrev?
--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-06-03 10:53

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Det har jeg heller ikke og er der andre, der har et Superdiskdrev?

Min svigerinde!
--
Henrik Münster
Esbjerg