Dele printer på PC (XP) med Mac (OSX), hvo~
Fra : Trine K. Petersen

Dato : 26-06-03 13:00

Jeg vil gerne have hjælp til at dele en printer der er tilsluttet via USB på
min PC med Windows XP Home (dk) med min eMac med OSX. OSX er den sidste nye
opdatering.

Jeg har delte mapper og partitioner på PC'en, som sagtens kan åbnes på
eMac'en (æble+k). Men hvordan tilslutter jeg den delte printer?

Vær grundige i forklaringen, da jeg er newbie

Spørg løs, hvis der er noget jeg har glemt i farten.

Hilsen Trine

Fra : eh

Dato : 27-06-03 08:05

"Trine K. Petersen" <misskat@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Vær grundige i forklaringen, da jeg er newbie
>
> Spørg løs, hvis der er noget jeg har glemt i farten.

Indtil jeg fik OS X ku' jeg bare skifte printer-stikket fra PC til Mac og
tilbage. Nu ser det ud til, at Epson ikke har lavet en driver til Colour
680 - så nu må jeg finde ud af noget andet.
mvh
Erling

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-06-03 08:22

eh <erling.korsoer@mail.dk> wrote:

> Indtil jeg fik OS X ku' jeg bare skifte printer-stikket fra PC til Mac og
> tilbage. Nu ser det ud til, at Epson ikke har lavet en driver til Colour
> 680 - så nu må jeg finde ud af noget andet.

Er der virkelig ikke en driver indbygget i OS X? Prøv at sætte den til
og lade OS X finde den.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erling Hansen

Dato : 27-06-03 08:26

> Er der virkelig ikke en driver indbygget i OS X? Prøv at sætte den til
> og lade OS X finde den.

Det gjorde jeg. Hulk, den kom op og sagde: No known driver. Og Epsons
hjemmeside vil heller ikke give mig noget. I øjeblikket ikke tilgængelig
- så vidt jeg husker. Det var godt nok på den danske afdeling. Skulle
måske prøve US.

--
Med venlig hilsen Erling Hansen

http://www.erlinghansen.dk/

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-06-03 08:41

Erling Hansen <erling.korsoer@mail.dk> wrote:

> [...]
> hjemmeside vil heller ikke give mig noget. I øjeblikket ikke tilgængelig
> - så vidt jeg husker. Det var godt nok på den danske afdeling. Skulle

Du havde tændt printeren?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-06-03 08:50

> Du havde tændt printeren?

Jeg kan heller ikke lige finde en driver. Du har ledt efter driver hos
OS X på denne måde:
<http://www.epson.co.uk/support/download/osx_notice/index.htm>?

Ellers skriver Epson, at man kan printe ud i Classic miljøet. Men det er
jo noget bøvl.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Trine K. Petersen

Dato : 27-06-03 09:39

> [...]
> <http://www.epson.co.uk/support/download/osx_notice/index.htm>?
>
> Ellers skriver Epson, at man kan printe ud i Classic miljøet. Men det er

Det er min tråd, hvofor skriver du ikke din egen?

Kan Mac virkelig ikke finde ud af at håndtere en netværksprinter, som er
delt på PC'en?? Kan det passe, at man skal have printeren tilsluttet til
Mac'en for at kunne skrive ud derfra? Det vil da blive en masse
bytte-bytte-rundt, og er da beværligt i længden, for mig i hvertfald, da de
ikke står i nærheden af hinanden.

Trine

Fra : Christian Bech

Dato : 27-06-03 10:26

"Trine K. Petersen" <misskat@FJERNtdcadsl.dk> skrev:

>Det er min tråd, hvofor skriver du ikke din egen?

Har du en kvittering
--
Christian

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 27-06-03 22:49

Trine K. Petersen <misskat@FJERNtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Mac'en for at kunne skrive ud derfra? Det vil da blive en masse
> bytte-bytte-rundt, og er da beværligt i længden, for mig i hvertfald, da de

Trom

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 27-06-03 22:49

> [...]

> tilbage. Nu ser det ud til, at Epson ikke har lavet en driver til Colour
> 680 - så nu må jeg finde ud af noget andet.

Øh? Snakker vi Epson Stylus Color 680? Den bruger jeg da regelmæssigt
under OS X. Og der er en driver, i hvert fald i 10.2

/hc

Fra : Erling Hansen

Dato : 28-06-03 22:24

Hans Christian Hansen <nntp@hansen.tdcadsl.dk> wrote:

> Øh? Snakker vi Epson Stylus Color 680? Den bruger jeg da regelmæssigt
> under OS X. Og der er en driver, i hvert fald i 10.2
>
> /hc

jeg må prøve en gang til - måske gav jeg op for hurtigt???

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 29-06-03 14:10

Erling Hansen <erling.korsoer@mail.dk> wrote:

> jeg må prøve en gang til - måske gav jeg op for hurtigt???

Ellers er den understøttet af Gimp-print
http://gimp-print.sourceforge.net/MacOSX.php3

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-06-03 10:09

> [...]

> Vær grundige i forklaringen, da jeg er newbie
>
> Spørg løs, hvis der er noget jeg har glemt i farten.

Er det en netværksprinter? Har du gjort den tilgængelig på netværket?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Trine K. Petersen

Dato : 27-06-03 13:47

> Er det en netværksprinter? Har du gjort den tilgængelig på netværket?

Ja den er delt, sharename = HP1115
Hvad gør jeg så??

Trine