Billeder i .doc-filer vises ikke i AW
Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 26-06-03 12:13

Hej.

Jeg har et problem med at se indeholdte billeder i Word-dokumenter som
jeg har modtaget via Mail.
Når jeg åbner .doc-filen i AppleWorks (6) ses teksten, men altså ikke de
indsatte fotos.
Hvad kan jeg gøre?

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Fra : Villy Erichsen

Dato : 26-06-03 13:19

In article <1fx5vyt.1xac50767w3amN%henrikrfjernes@mail.dk>, Henrik
Rasmussen <henrikrfjernes@mail.dk> wrote:

> [...]
> jeg har modtaget via Mail.
> Når jeg åbner .doc-filen i AppleWorks (6) ses teksten, men altså ikke de
Prøv at arkivere mailen - det resulterer i i et tekstdokument +
billedfiler - medmindre der er tale om et obskurt PC format i
billederne.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen - omsider på OS X

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 26-06-03 20:27

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Prøv at arkivere mailen - det resulterer i i et tekstdokument +
> billedfiler - medmindre der er tale om et obskurt PC format i
> billederne.

Her resulterer det i et .rtfd-dokument. Hvis jeg prøver at åbne det i AW
opstår der en "uventet fejl #-1409"
Så der er nok tale om et "obskurt PC format".

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-06-03 15:21

Hej Henrik

Henrik Rasmussen wrote:

> Jeg har et problem med at se indeholdte billeder i Word-dokumenter som
> jeg har modtaget via Mail.
> Når jeg åbner .doc-filen i AppleWorks (6) ses teksten, men altså ikke de
> indsatte fotos.

Hvis der er brugt Words egen billededitor, så er det årsagen til, at du
ikke kan se billederne. Word har en underlig måde at lagre insatte bilelder
på. Formaterne skal være PCX, PIC, JPG, TIFF eller EPs, så burde der ikke
være problemer.

Ingen AWKS version kan konvertere og vise billeder lavet med Word Picture
Editor.

> Hvad kan jeg gøre?

- Bede afsenderne om at bruge et ordentlig format som fx. JPG eller EPS...
Jeg har ofte selv haft samme problem, når jeg har fået færdige artikler til
de foreningsblade, jeg har lavet...

mvh. Erik richard

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 26-06-03 20:44

> Hvis der er brugt Words egen billededitor, så er det årsagen til, at du
> ikke kan se billederne.

Ok. Jeg prøver at spørge afsenderen hvilket filformat der er tale om.

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-06-03 23:59

Henrik Rasmussen <henrikrfjernes@mail.dk> wrote:

> Ok. Jeg prøver at spørge afsenderen hvilket filformat der er tale om.

Det er også min erfaring, at man nogle gange kan se billederne i .doc
filer med Apple Works, mens det andre gange ikke virker. Så ERS har nok
ret. Jeg har ikke selv kunnet gennemskue hvorfor.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-06-03 01:32

Hej Henrik

Svjh. er det en eller anden mærkelig mellemting mellem PFLT+PCX og en regulær
PC PaintBrush (PCX) format. - Det er ihvertfald umulig at konvertere og endnu
værre at redigere i - selv i Word.. - Formatet er lige så umulig at
arbejde med på en Mac som en Ami WordPro fil er det, - og der findes ingen
regulære convertere til det - ikke engang fra MLP. - Jeg mener at kunne huske,
at jeg engang har set det beskrevet som en 'Interlaced Picture File' (IPF), -
altså et format hvor billedata er indlejret i selve textdokumentet som textuel
kode.

Jeg prøvede engang at åbne en sådan fil med texEdit+ og billedfelterne var
udelukkende firkanter med nogle få kodetegn i begyndelse og slutning. Jeg
kopierede det over i ClarisWorks 5 og gemte det som PFLT og prøvede så igen at
åbne det og fik blot en sort firkant....

mvh. Erik Richard