Safari- velkommen til japan
Fra : Kaj Christiansen

Dato : 26-06-03 10:11

Jeg har efter at have hentet den nye safari et par gange oplevet, at de
sites jeg besøger kommer med japanske tegn. Nu er jeg ikke nogen
sproghaj til japansk, så de er temmeilg uforståelige for mig.
Et af stederne har jeg spurgt, og fået det svar, at de bruger "language
preferences" i browseren til at bestemme, hvilken version
(engelsk/japansk) du ser, og med dansk sender safari "da-dk, ja " der
skulle betyde dansk-japansk, så med dansk ser du altså japansk; mon ikke
der er nogen der vil sponsere et geografikursus til Apple?
Nu "løser" jeg problemet ved at skifte browser når problemerne opstår
(hurra for debug-menuen), men det burde ikke være nødvendigt.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-06-03 15:10

Hej Kaj

Godt nok véd jeg ikke meget om Safari endnu, men du skal have sat dit
'default language' et sted... - I min Mozilla 1.0 kom jeg til at sætte den
til russisk, så hver gang, der var mulighed for at bruge russisk, så viste
den russisk... Sæt 'default' til dansk og 'Prefered' til engelsk, så
vil den altid vælge engelsk, hvor der ikke er mulighed for at bruge fx.
dansk...

mvh. Erik Richard

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 26-06-03 15:26

> [...]
> den russisk... Sæt 'default' til dansk og 'Prefered' til engelsk, så
> vil den altid vælge engelsk, hvor der ikke er mulighed for at bruge fx.

For Safari stiller du det i OS X's systeminddstillinger, og her står der
kun dansk og engelsk i den nævnte orden. Alle de andre sprog har jeg
smidt ud af listen.
I øvrigt er det en reproducerbar fejl, folkene bag det ene website
prøvede med samme opsætning, og fik samme resultat. De har sendt en
bug-rapport til Apple.
Et workaround er at sætte engeslk som prefered, men det ændrer så hele
systemet - det gider jeg ikke.

mvh.
Kaj.
--