Råd til nybegynder ang. guppy
Fra : Cyberbar

Dato : 26-06-03 08:08

Hejsa NG

1: Er der nogen der kan fortælle, hvor mange unger en guppy føder pr. gang
i snit ?

2: Samt hvor lang tid det kan tage inden alle unger er kommet ud ?

3: Er der noget specielt foder de skal have ?

\\\\////
-(o o)-
-ooO--(_)--Ooo----------
Med venlig hilsen
Nybegynderen
----oooO
----(----)----Oooo
-----\--(------(---)
------\_)------)--/
---------------(_/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-06-03 10:54

Cyberbar wrote:
> 1: Er der nogen der kan fortælle, hvor mange unger en guppy føder
> pr. gang i snit ?

Kan variere meget - men 50 er måske et meget godt gæt......

De kan få op til 10 kuld på en parring med cirka 3 ugers
mellemrum - men hvis der ikke sker ny parring, så bliver
kuldene mindre og mindre.

> 2: Samt hvor lang tid det kan tage inden alle unger er kommet ud ?

Kommer an på hvor mange der vil ud

> 3: Er der noget specielt foder de skal have ?

Nej - de spiser fint almindeligt tør-foder, hvis du knuser det lidt.

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Cyberbar

Dato : 26-06-03 15:09

Takker for de forskellige svar.

Cyberbar

Fra : Cyberbar

Dato : 27-06-03 19:52

Har lige et spørgsmål mere, hvor tit skifter man vand ved så små fisk.
Jeg har dem i en kumme på 30l.

Mvh. Cyberbar

Fra : KatjaStrofen

Dato : 27-06-03 18:57

"Cyberbar" <Cyberbar@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Har lige et spørgsmål mere, hvor tit skifter man vand ved så små fisk.
> Jeg har dem i en kumme på 30l.
>
> Mvh. Cyberbar

I så lille et akvarium, ville jeg nok skifte 5 liter vand 1-2 gange om ugen,
med vægt på 2 *SS*

Katja

Fra : Cyberbar

Dato : 27-06-03 20:04

"> I så lille et akvarium, ville jeg nok skifte 5 liter vand 1-2 gange om
ugen,
> med vægt på 2 *SS*

Jeg havde tænkt på at skifte ca. 10 l. hver anden dag, så det må jo være
fint nok.

Takker for dit svar.

Mvh. Cyberbar

Fra : KatjaStrofen

Dato : 27-06-03 19:38

"Cyberbar" <Cyberbar@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3efc870b$0$13206

> Jeg havde tænkt på at skifte ca. 10 l. hver anden dag, så det må jo være
> fint nok.
>
> Takker for dit svar.
>
> Mvh. Cyberbar
Jeg må nok erkende jeg umiddelbart synes 10 liter på en gang er lige i
overkanten...

det er jo faktisk 1/3 del af vandet.. - dvs mere.. fordi bundlag, dekoration
tager jo også vandplads.. - så hellere 5 liter dagligt.. men hellere hver
anden dag :)

katja

Fra : Cyberbar

Dato : 27-06-03 21:05

> [...]
dekoration
> tager jo også vandplads.. - så hellere 5 liter dagligt.. men hellere hver

Der er ingen ting i mit akvarie, andet en lille pumpe samt et varmelegeme,
og de ca. 30-40 guppy unger, da det kun er et akvarie til yngel.

Fra : /

Dato : 27-06-03 20:39

Husk å luft det nye vannet godt først så du ikke slipper klor over i
akvariet. Et tips kan være å ha en 10 liter bøtte med vann stående med
luftesten i 1 døgn så du evt for avkloret vannet. Det setter sikkert dine
yngel pris på

Tor

Fra : Cyberbar

Dato : 27-06-03 21:16

"/" <lordoven@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> akvariet. Et tips kan være å ha en 10 liter bøtte med vann stående med
> luftesten i 1 døgn så du evt for avkloret vannet. Det setter sikkert dine

Vandet tager jeg fra mit 325 l.
Men det er kun fordi jeg har et større akvarie, ellers er jeg startet med at
have akvarie for et halvt år siden. Så jeg vil kalde mig selv nybegynder
endnu, da der er en masse jeg skal lære endnu.

Cyberbar