Aprillia Area 51 - Tunet for meget...
Fra : Bjarne J

Dato : 26-06-03 00:27

Jeg har lige købet en Area 51.

Den er, efter min mening, tunet lidt voldsomt meget. (117km/t ifølge
displayet). 98km/t reelt.

Her under er alle km/t det som der står i displayet.
Der er monteret en 70cc cylinder og en evolution tun udstødning.

Det er meget behageligt at køre på den, bortset fra et den ikke render så
langt på literen (16,5km/l)
Og så lille ting at den larmer som en Crosser, og køre vist nok også som en.
Den køre stile og roligt op til 30km/t og så tager fanden ved den, på meget
kort tid køre den 90km/t Det er faktisk ret sjovt.

Men jeg er bange for at politiet skal høre den, for når jeg kommer kørende
normalt (90km/t), vender folk sig, og kigger på mig selvom de går i den
modsatte retning. Hvilket siger mig at den larmer meget.

Nu kunne jeg godt tænke mig at lave den lovlig igen.
Eller bare få den til at sige som en almindelig scooter...

Jeg har ingen reservede med til scooteren.

Så alt skal købes, hvorhenne køber man ny cylinder og udstødning, og kan det
betale sig? måske skulle jeg bare bytte med en, som ikke har så mange kvaler
med at køre så stærkt som jeg har.

Mvh.

Bjarne

Fra : benjamin18

Dato : 26-06-03 10:07

vi kan bytte scooter så for du min cpi hussar der lyder som en scooter +
3000 kr...

http://www.kandu.dk/

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 26-06-03 23:30

> Og så lille ting at den larmer som en Crosser, og køre vist nok også
> som en. Den køre stile og roligt op til 30km/t og så tager fanden ved
> den, på meget kort tid køre den 90km/t Det er faktisk ret sjovt.
-----------------BlahBlahBlah-----------------
Da jeg havde min benelli der kørte små 100kmt. sagde den ikke mere end en
normal scooter.
Jeg havde bare standart luftfilter på, så lød den som en symaskine!
Du har garanteret et af de der skod "power" luftfiltre på, prøv at starte
med at skifte det til standart og se om det ikke hjælper...
-Hvilket det helt sikkert gør..

--
Med venlig hilsen:

--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--

Fra : m.o.b.

Dato : 27-06-03 17:10

> [...]
> Du har garanteret et af de der skod "power" luftfiltre på, prøv at starte
> med at skifte det til standart og se om det ikke hjælper...

Det er nok potten der larmer, hvad end om der er powerfilter på eller ej...

Fra : H-J M

Dato : 27-06-03 14:23

"Bjarne J" <zompf911@worldonline.dk(remove 911)> skrev i en meddelelse

> Nu kunne jeg godt tænke mig at lave den lovlig igen.
> Eller bare få den til at sige som en almindelig scooter...

Hvordan ser din udst. ud? Ligner den sådan en pølse der laver et knæk og har
en pølse mere på og så kommer røgen ud? Hvis det er det så overvej at købe
en Malossi Wild Lion eller
Top Performances Powered.. De larmer ik så meget på samme tid med at de yder
godt til en 70cc cylinder.
Hvordan ser dit luftfilter ud? Altså der hvor den suger luft ind. I den ende
af karben... Er det sådan en kasse der sidder ovenpå variatoren eller et
lille filter hvor man kan se skummet?
Hvis det er det så anskaf dig en original filter kasse og put på. Samtidig
med kan du putte en Malossi Red Sponge i. Det giver den luft som motoren
skal have. Og samtidig skal du måske dyse 1-3 numre ned i dyse.
Når du smider en anden udst. på der har et andet arbejdsområde (Lave RPMs..)
så skal du nok også lege med ruller.. Smid evt. dem på som følger med din
udst.
Wild Lion og TP Powered er ligedan ydende.. så det er kun udseendet du skal
vælge på..

Håber det var lidt behjælpeligt på hvordan du kan dæmpe larmen uden at tage
for meget lyd..

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : m.o.b.

Dato : 27-06-03 17:11

> [...]
> udst.
> Wild Lion og TP Powered er ligedan ydende.. så det er kun udseendet du

Evo udstødningen er knæk og larmer en del...

Fra : H-J M

Dato : 27-06-03 19:27

"m.o.b." <money@over.bitches> skrev i en meddelelse

> Evo udstødningen er knæk og larmer en del...

Ved godt hvordan Evo udst. larmer.. men havde ikke lige set udfra hans
indlæg at det var sådan en fætter..

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Bjarne J

Dato : 27-06-03 23:02

"H-J M" <zster87@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan ser din udst. ud?
Det er sådan en Evo udstødning.

> [...]
> Top Performances Powered..
> Hvordan ser dit luftfilter ud? >
> Håber det var lidt behjælpeligt på hvordan du kan dæmpe larmen uden at

Jeg siger ihverfald foreløbig tak for hjælpen.
Men jeg er sådan lidt i tvivl om slut resultatet, for hvis jeg nu køber ny
udstd. og nyt luft filter, og nye dyser, så koster det ved også en del.
Vil maskinen så stadig køre på samme måde, eller mere minde om en orginal
50cc cylinder? og hvad med benzin forbrug, falder det?
For hvis den alligevel minder om en utunet knallert, var det vel bedst at
nærme mig orginal delene...
Jeg kunne også godt tænke mig at prøve at montere nogle af disse ting inden
at jeg købte dem, men det er vel ikke muligt nogle steder ?

Jeg ville jo helst gerne have at :
Jeg kunne bibeholde farten og accelerationen!
Køre længere på literen! (har hørt noget med 28km/l)
Maskinen larmede mindere, (så hvis jeg køre 60km/t siger den som en alm.
scooter)
Og til sidst, hvis jeg bliver stoppet af panserne, må den gerne se så
orginalt ud som muligt og larme så lidt som muligt, så jeg slipper for mere
besvær.

Lidt eksempel på larmen lige nu:
Jeg overhalede en ven på hans 30'er med ca. 90km/t, og da vi taler samme i
næste kryds, siger han "Det er da helt ekstremt så meget den larmer".
Jeg køre på siden af en anden ven (han køre i bil ca. 85kmt), Hans kommentar
er at den larmer så meget at han lige så godt kan slukke for radioen, for
han kan kun høre min scooter alligevel.

Mvh.
Bjarne

Fra : Freeman^

Dato : 27-06-03 23:43

> "H-J M" <zster87@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[Larm larm, og atter larm]

Din scooter vil stadig være vild, dog ikke lige så vild hvis du skifter
potten altså..

Husk at skifte ruller..

Din scooter skulle aldrig være rød og gul vel?

Fra : Casper\(8700\)

Dato : 28-06-03 13:26

sikkert købt af rpr :P på als ;)

hehe

skift potte og luftfilter og du vil stadig have en møjvild scooter

hilsen Casper

Fra : Bjarne J

Dato : 05-07-03 21:26

> Din scooter skulle aldrig være rød og gul vel?

Jo hunden dyt mig!!!

Den er gul og rød.
Og jeg har lige pille et klistermærke fra den bagerste skærm af med teksten
"Jeg lytter også til radio Als"

Men jeg har nu ikke købet den på als, men det er vist nok den samme scooter.
Hvor kunne du gætte det ?

Og er det muligt at "rpr :P på als ;)" Måske ligger inde med de orginale
dele ???
Hvordan komme jeg i kontakt med ham, eller ... hvad hunden gør jeg.

Bjarne.

og forresten, er der nogle vilde histoier om scooteren, så vil jeg da gerne
høre dem, hvis det ikke er for meget forlangt.

Fra : Lars Lyngeled

Dato : 08-07-03 19:54

Hvis www.moped.com er oppe igen er der mulighed for at se flere billeder af
scooteren og dokumentarer til (under mine scootere hedder det vist).
Webmasteren er RpR. Han ved ret meget om tingene. det er desuden et ret
coolt site..

L A R S L Y N G E L E D · D R @ I O . D K