Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
[Analog] Kvalitet af teleconverter?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-06-03 18:51

Forleden browsede jeg den engelske E-bay og faldt over en 2x
teleconverter til Nikon. Jeg anede ikke at jeg manglede sådan en
fætter, men auktionen var tæt på udløb og der var kun budt nogle få
pund, så jeg fyrede et bud af. Og guess what: Jeg fik den! Ialt incl.
porto lidt under 200 kroner, så duer den ikke, ryger den over højre
skulder. Men forinden vil jeg da lige lege lidt med at fordoble en 180
mm til 360

Jeg kunne dog godt tænke mig at høre lidt om erfaringer med kvaliteten
af convertere. På billedet kan jeg se at der står: "Super Paragon MC
Auto Tele Converter 2X for Nikon A1 - Lens made in Japan". Det siger
mig ikke umiddelbart noget. Kan nogen sige mig noget godt eller skidt
om fyren?

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Anders Houmark

Dato : 25-06-03 19:39

Kurt Hansen wrote:
> [...]
> porto lidt under 200 kroner, så duer den ikke, ryger den over højre
> skulder. Men forinden vil jeg da lige lege lidt med at fordoble en 180

Hehe det lyder spændene

> [...]
> Auto Tele Converter 2X for Nikon A1 - Lens made in Japan". Det siger
> mig ikke umiddelbart noget. Kan nogen sige mig noget godt eller skidt

Nu har jeg godt nok ikke noget analogt kamera, men det lyder til at være
meget ens med det digital grej jeg har... Nærmere betegnet så er det en
Kenko 2x tele converter..
Der er lidt billeder af den på følgene side:
http://www.andersh.dk/fotografering/grej.htm ..... Nederst er der et link så
du kan se billeder der er taget med converteren i brug..

I praktisk anvendelse er blandt andet disse billeder tager med tele linsen:
http://www.andersh.dk/billeder/14maj2k3/images/P5141304.jpg
http://www.andersh.dk/billeder/14maj2k3/images/P5141324.jpg
http://www.andersh.dk/billeder/14maj2k3/images/P5141368.jpg

Ikke nogen mesterværker, og billedkvaliteten stiger i hvertfald ikke, men
med lidt redigering kunne de nok blive en del bedre

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk