Billedprogram
Fra : Erling Hansen

Dato : 25-06-03 16:17

Hej.
Mens jeg 'venter' på Photoshop - ... er der nogen der kan anbefale
et lille, let billedbehandlingsprogram til OS X? Det skal vel bare kunne
de simple ting: Beskære, rette lidt på kontrast, farve etc. - lidt i
stil med det gamle Photoshop Home Edition man fik gratis med ved køb af
printer etc.

--
Med venlig hilsen Erling Hansen

http://www.erlinghansen.dk/

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 25-06-03 17:17

erling.korsoer@mail.dk (erling hansen) writes:
> [...]
>de simple ting: Beskære, rette lidt på kontrast, farve etc. - lidt i
>stil med det gamle Photoshop Home Edition man fik gratis med ved køb af

GraphicConverter har en hel del billedbehandlingsting, der fungerer ganske
glimrende.
www.mothsoft.dk

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 28-06-03 11:40

> [...]
>de simple ting: Beskære, rette lidt på kontrast, farve etc. - lidt i
>stil med det gamle Photoshop Home Edition man fik gratis med ved køb af

Du kan på Adobe's side downloade PhotoElements. tryout i 30
dage.http://www.adobe.dk/products/tryadobe/main.html#photoshopelements

Der er ingen begrænsninger, du kan gemme og printe fra den. Dog kan du
ikke åbne dine billeder bagefter(når du ikke har progremmet mere efter
udløbstiden), uden at de skal over i andent program. f.eks. PhotoShop.
PhotoElements koster kun 887.kr. man få rigtig meget for pengene. Jeg er
ret imponeret over det i forhold til at PS kostere ca. 7000,-? Men
selvfølgelig er det også bedre, men til alm. brug og for at komme igang,
så er det meget godt. GraphicConverter, som er er mange der anbefaler, er
besværligt at lære og billederne bliver forkerte i farverne . Det har jeg
testet mange gang.

Hilsen Hanne

Fra : Ulrich Oswald

Dato : 03-07-03 11:26

Hanne Hertzog wrote:

> [...]

Hvad med Apples iPhoto? - Jeg bruger det selv til download af billeder fra
digitalcamera samt farve-/kontrastkorrektur.

/Ulrich