airport i rev. b imac ?
Fra : Michael Holm

Dato : 24-06-03 18:37

Er det lige til at putte et airport kort i en iMac Rev. B ?

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-06-03 21:42

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> Er det lige til at putte et airport kort i en iMac Rev. B ?

Nej. Det er ret besværligt. Airport var ikke opfundet dengang iMac rev.
B blev lavet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 24-06-03 22:28

> Nej. Det er ret besværligt. Airport var ikke opfundet dengang iMac rev.
> B blev lavet.

æv, var der ikke een herinde der havde gjort det ? Dig ?
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-06-03 06:10

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> æv, var der ikke een herinde der havde gjort det ? Dig ?

Nå jo, men det er ikke et Airport-kort. Man skal sætte en ekstern
modtager til og slutte den til ethernet-porten. Jeg har brugt en Linksys
WET-11 Wireless Ethernet Bridge. Jeg mener, jeg gav ca. 1.100,- hos
Caslon. Men der var en herinde, der havde købt en lidt billigere. Jeg
ved bare ikke hvor.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 25-06-03 16:52

> [...]
> WET-11 Wireless Ethernet Bridge. Jeg mener, jeg gav ca. 1.100,- hos
> Caslon. Men der var en herinde, der havde købt en lidt billigere. Jeg

<www.officeit.dk>
Pris 930,00 kr.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 25-06-03 19:24

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> Er det lige til at putte et airport kort i en iMac Rev. B ?
nej,
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106777

men du kan tilslutte en USB løsning.

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Michael Holm

Dato : 26-06-03 07:08

Sebastian Loeck <thorfinn@forum.dk> wrote:

> nej,
> http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106777
>
> men du kan tilslutte en USB løsning.

det var måske en ide, kan du anbefale nogen usb-wireless-kort ?
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 26-06-03 16:38

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> ...kan du anbefale nogen usb-wireless-kort ?
nej desværre, og det er ikke given at en USB løsning er billigere end en
ethernet-2-wireless bridge, som er platform uafhængig.

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-06-03 19:58

Sebastian Loeck <thorfinn@forum.dk> wrote:

Men...? Der kan jo slet ikke sidde kort i en iMac.

> nej desværre, og det er ikke given at en USB løsning er billigere end en
> ethernet-2-wireless bridge, som er platform uafhængig.

Jeg har altid lært, at i modsætning til pc, så kan Mac ikke køre netværk
over USB. Er der nogen, der kan bekræfte, at det rent faktisk kan lade
sig gøre at få en trådløs USB-løsning til at virke på en Mac?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 26-06-03 20:18

> [...]
> over USB. Er der nogen, der kan bekræfte, at det rent faktisk kan lade
> sig gøre at få en trådløs USB-løsning til at virke på en Mac?

Kommer faktisk i tanke om en der har en campingplads i nordsjælland er
ved at lave trådløs camping og han ville også bruge usb-løsning (han
er også macmand) ved dog ikke om han har fået det op og køre endnu..
vender tilbage når jeg ved mere

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 26-06-03 22:14

> [...]
> ved at lave trådløs camping og han ville også bruge usb-løsning (han
> er også macmand) ved dog ikke om han har fået det op og køre endnu..

Skulle du tænke på Byåsgård Camping og Allan Arlofelt!
<http://www.byaasgaard.dk>

Hvad er det du synes, der er galt med ethernetløsningen?

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Michael Holm

Dato : 27-06-03 08:26

> Skulle du tænke på Byåsgård Camping og Allan Arlofelt!
> <http://www.byaasgaard.dk>
jepper

> Hvad er det du synes, der er galt med ethernetløsningen?

for dyr.. kan få et airportkort for ca. 500 kr, vil helst ikke betale
mere
> /Preben

Michael
http://ki-aikido.homepage.dk
iChat: kiaikido

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-06-03 08:41

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> for dyr.. kan få et airportkort for ca. 500 kr, vil helst ikke betale
> mere

Vi taler da om en iMac G3 233 MHz rev. B fra 1998, gør vi ikke? Det er
ikke sådan, at du kalder iMac G4 for rev. B, vel? De førse iMac havde
ikke plads til nogen kort af nogen slags overhovedet. Så det med at
sammenligne med prisen på et kort, duer ikke. Du skal have en ekstern
enhed, og sådan en kommer i sit eget kabinet med sin egen
strømforsyning. Og det er naturlgvis dyrere end en intern enhed som
f.eks. et kort.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 27-06-03 14:24

> [...]
> enhed, og sådan en kommer i sit eget kabinet med sin egen
> strømforsyning. Og det er naturlgvis dyrere end en intern enhed som
jo jo vi taler om en rev. b, og som du smukt svarede mig, da jeg først
spurgt, kan man ikke ikke få et kort i der, jeg mente bare at jeg gerne
ville havde en næsten lige så billig løsning, som hvis man nu havde
kunnet

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-06-03 15:22

Michael Holm <michael.holmRemove@Removeanthro.ku.dk> wrote:

> [...]
> spurgt, kan man ikke ikke få et kort i der, jeg mente bare at jeg gerne
> ville havde en næsten lige så billig løsning, som hvis man nu havde

OK. Problemet er: 1) Eksterne enheder er dyrere end interne. 2) Trådløse
broer (bridges) er mig bekendt ikke særligt populære. Det er kun få, der
har brug for dem. Har man en jævn pc, kan man bare sætte et PCI-kort i
den. Main-stream ting er altid billigst, da det er billigere at
producere noget i stort antal. Se bare på RAM-priserne. Når en ny type
RAM kommer frem, så er den dyr. Nå så alle pc'er begynder at bruge den,
falder prisen drastisk. Det skyldes dels konkurrencen og dels
stordriiftsfordele. Når så pc'erne bevæger sig over til en nyere type
RAM, stiger prisen igen for den gamle. Nu er den ikke længere populær,
og der er ikke så meget konkurrence på markedet mere.
Kort sagt: Jeg tror altid, en ekstern bridge vil være dyrere end
et internt kort. Og så længe man kan holde sig indenfor 1.000,- kr. er
det vel heller ikke så galt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 25-06-03 22:29

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> Er det lige til at putte et airport kort i en iMac Rev. B ?

Prøv at finde Per Misser fra Nordjylland han købte på min anbefaling en
Ethernet klient til en imac og den virker fint.

Du kan jo prøve hos Microlan.dk og spørge efter Johan, som deltog i
MacBrugers workshop !?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 25-06-03 22:52

> [...]
> Ethernet klient til en imac og den virker fint.
>
> Du kan jo prøve hos Microlan.dk og spørge efter Johan, som deltog i

Jamen vores allesammens Munster har allerede fundet og testet løsningen;
en Linksys WET11. Pris 930,00 kr.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen