Type O Negative
Fra : Lin

Dato : 23-06-03 09:40

Jeg var til T.O.N i går på Train, Århus. Udmærket koncert - men noget af et
skodspillested, hvis man kender til Pumpehuset og Store Vega i København.
Jeg bor i Odense og det er sidste gang jeg rejser vestover for at få en
koncertoplevelse. Train er jo ikke andet end et dårligt diskotek - *adr*

-Linda

Fra : Kong Kent

Dato : 23-06-03 10:38

> [...]
> Jeg bor i Odense og det er sidste gang jeg rejser vestover for at få en
> koncertoplevelse. Train er jo ikke andet end et dårligt diskotek - *adr*

Ikke enig. Train er suverænt anlagt mht. publikumsvenlighed. Der er ikke én
der står mere end 10 - 12 m. fra scenen, og der er plads til omkring 600
mennesker. Bevares, Vega i København er da en del bedre, men det er lidt
unfair at sammenligne de to steder, da de er bygget på meget forskellige
måder.

Mit kritikpunkt af Train i går var lyden. Steeles bas var *alt* for
forvrænget. Er klar over, at den forvrængede bas er en afgørende
kendetegnende lyd for Type O Negative, for jeg har hørt dem siden 1992, men
i går gik det for vidt, og os helt oppe foran fik ørerne splittet
fuldstændig ad pga. den dårlige lyd. Heldigvis havde jeg ørepropper i, men
mine kammerater havde ikke, og de brokkede sig en del.

Ekstranumrene derimod var LIGE i kornet. Der var lyden som den skulle være.
Men teknikerne havde ikke nogen god dag i går, desværre. Normalt er lyden
ikke til at sætte en finger på. Har selv været til koncerter med Fear
Factory og Sepultura på Train i Århus, og her var lyden lige i skabet.

Men i går var det godt nok noget hø! Desværre..! For det var måske sidste
gang Type O Negative spillede i Danmark. Frygter en anelse for bandets
fremtid :(

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com