Købes: Pismo kvittering januar 2001
Fra : Esben

Dato : 23-06-03 13:39

Jeg har en ven der er i en alvorlig (s)kattepine. Han mangler en
kvittering:

fra Officeline
januar 2001 (el. februar)
Pismo

Dusør: 500 kr

Kontakt mig på nedenstående mail adresse for mere info

esbenudeladharbo@get2net.dk

udelad udelad

vh esben

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-06-03 19:33

On Mon, 23 Jun 2003 14:39:29 +0200, Esben wrote:

> Jeg har en ven der er i en alvorlig (s)kattepine. Han mangler en
> kvittering:
>
> fra Officeline
> januar 2001 (el. februar)
> Pismo
>
> Dusør: 500 kr

Det er da billigere at få OfficeLine til at finde kvitteringen frem.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Esben

Dato : 24-06-03 06:20

> Det er da billigere at få OfficeLine til at finde kvitteringen frem.

Ja det skrev Erik Richard også til mig -

det forudsætter dog at manden rent faktisk havde købt én!

Det har han ikke!

Af samme grund må der ikke være navn på kvitteringen og helst heller
ikke serienummer.

Ja, manden er på røven, men jeg lovede at prøve at hjælpe ham....

esben

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 24-06-03 07:28

In article <1fx1qy2.1ql1uptlu4dy8N%esha@nospamget2net.dk>, Esben wrote:
> det forudsætter dog at manden rent faktisk havde købt én!
>
> Det har han ikke!

Rystet! En ting er at du gør det, men i et offenligt forum?

Thomas, Vanløse

Fra : Martin Sorensen[2840~

Dato : 24-06-03 08:19

> [...]
> ikke serienummer.
>
> Ja, manden er på røven, men jeg lovede at prøve at hjælpe ham....

Det kunne altså ligne en af to ting:

1) skatteunddragelse. Det er ikke lovligt heller ikke at hjælpe med det.

2) "Vask" af hælervarer. Det er nok endnu mindre lovligt.

I begge tilfælde er det heller ikke lovligt at hjælpe med det, og jeg vil
ikke anse det for voldsomt kløgtigt at reklamere med det i et offentligt
forum.

mvh

Martin

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-06-03 08:38

esha@nospamget2net.dk (Esben) writes:

> Af samme grund må der ikke være navn på kvitteringen og helst heller
> ikke serienummer.
>
> Ja, manden er på røven, men jeg lovede at prøve at hjælpe ham....

Det skal du passe på med. Du risikerer at blive medskyldig i hvad det
nu måtte være han har gang i, og det kan godt blive en kedelig omgang.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Esben

Dato : 24-06-03 09:02

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Det skal du passe på med. Du risikerer at blive medskyldig i hvad det
> nu måtte være han har gang i, og det kan godt blive en kedelig omgang.

Tak for jeres advarsler . Jeg fortryder nu at jeg valgte at prøve at
hjælpe ham.

Jeg mener også selv han er ude på et skråplan og ville aldrig gøre det
selv.

Overvejede ikke nok min "medskyldighed" i dette, så tak - folks - for at
bringe mig tilbage til virkeligheden.

Esben

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-06-03 09:29

Esben wrote:

> Overvejede ikke nok min "medskyldighed" i dette, så tak - folks - for at
> bringe mig tilbage til virkeligheden.

Som erhvervsdrivende oplever man ofte, at kunder gerne vil ha',
at man hjælper dem med noget snavs, og det det kan nogen gange
være meget svært at sige nej.

Jeg fik engang en prisforespørgsel fra en kunde, da jeg havde
sent ham mit tilbud, ringede han mig op og sagde, at min pris
var ok, men at jeg kun ku' få ordreren, hvis jeg i første om-
gang ville fakturere et tre gange så stort beløb, og så bagefter
kreditere ned til den tilbudte pris.

Det pågældne firma fik et 30% markedsføringsbidrag fra deres
leverandører, og med oveståenstående kostruktion fiflede de det
så de rent faktisk fik 100% dækning af udgiften.

Og de var meget forbavset over, at jeg høfligt afslog at deltage
i den konstruktion, de oplyste mig, at jeg var den første som
ikke ville være med på det lille nummer.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : RoJo

Dato : 24-06-03 09:52

> [...]
> var ok, men at jeg kun ku' få ordreren, hvis jeg i første om-
> gang ville fakturere et tre gange så stort beløb, og så bagefter

Den forstår jeg ikke helt: først sende en regning på f.eks. 30.000 kr. og så
gøre hvad?? Har lidt svært ved, at overskue regnskabs-helvedet, så jeg er
lidt nysgerrig.

Mvh
RoJo

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-06-03 11:59

RoJo wrote:

> Den forstår jeg ikke helt: først sende en regning på f.eks. 30.000 kr. og så
> gøre hvad?? Har lidt svært ved, at overskue regnskabs-helvedet, så jeg er
> lidt nysgerrig.

Tilbud = 10.000 kr.

Først sende faktura = 30.000 kr.

Så sende kreditnota = 20.000 kr.

D.v.s. at kunden kun skal betale 10.000 kr.

Kunden går så til hans leverandør og viser kun fakturaen på de
30.000 kr., han får et 30% markedsføringsbidrag, det er på ca.
10.000 kr. som svarer til den faktiske pris.

Jeg har også oplevet, at en kundes reklamemedarbejder foreslog, at
jeg skulle forhøje tilbudet på en brochures pris fra ca. 60.000 til
ca. 75.000 kr., han skulle ha' halvdelen af de 15.000 kr. i form
af en flybillet, som jeg jo kunne bogføre som en forretningsrejse.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Lind

Dato : 24-06-03 15:08

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> ca. 75.000 kr., han skulle ha' halvdelen af de 15.000 kr. i form
> af en flybillet, som jeg jo kunne bogføre som en forretningsrejse.

Tjah......s´gu´ ikke noget at sige til, at systemerne
korrumperer......da jeg var restauratør foreslog min spiritusleverandør,
at jeg kunne hælde en standard V.O.C. på Renaultflasker - det ville
ingen opdage og prisdifferencen var 75%.

Jeg testede mine kunder - det blev opdaget første gang, naturligvis -
men en syg indstilling til omgivelserne - det er, hvad det er.
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 24-06-03 22:27

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Tjah......s´gu´ ikke noget at sige til, at systemerne
> korrumperer......da jeg var restauratør foreslog min spiritusleverandør,
> at jeg kunne hælde en standard V.O.C. på Renaultflasker

Folk der drikker Renault fortjener da heller ikke bedre

/hc

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-06-03 00:22

Hans Christian Hansen wrote:

> Folk der drikker Renault fortjener da heller ikke bedre

Næ det hedder - "Folk der drikker fortjener da ikke bedre

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Lind

Dato : 25-06-03 06:32

Hans Christian Hansen <nntp@hansen.tdcadsl.dk> wrote:

> Folk der drikker Renault fortjener da heller ikke bedre
>
> /hc

Hæ, hæ.....det var nu bare princippet, men jeg giver dig da fuldstændig
ret)))
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-06-03 19:53

On Tue, 24 Jun 2003 12:58:35 +0200, Niels Ebbesen wrote:

> [...]
> 75.000 kr., han skulle ha' halvdelen af de 15.000 kr. i form af en
> flybillet, som jeg jo kunne bogføre som en forretningsrejse.

Jeg oplevede engang for længe siden i en gal-akse langt herfra at en
person ville have mig til at give et tilbud på reperation af vedkommendes
bil. Jeg gik bilen efter og sagde 7.500. Personen kiggede lidt genert på
mig og spurgte om han kunne få det sort. Jeg svarede HVAD HELVEDE TROR DU
JEG ER?   Kunden kiggede skræmt ned på sine fødder og mumlede noget om at
han havde hørt at han kunne få det lavet sort hos mig. Jeg svarede at
han måtte have spist søm hvis han troede at det tilbud jeg gav ham var
med regning og alting.

Hvad kan man så lære af det:

1. Folk snyder og bedrager.
2. Især pladesmede...
3. Man kan få mange drikkevarer for 7.500.
4. Staten tjener penge på drikkevarer.
5. Staten tjener på snyd og bedrag.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-06-03 20:38

Martin Edlich wrote:

> Far til fem.

Jeg kender en tekstforfatter, som købte en nummerplade til hans
Morgan sportsvogn, hvorpå der stod "FAR TIL 4" - så købte konen
en nummerplade til hendes bil, hvorpå der stod "MOR TIL 5"...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 24-06-03 22:26

> [...]

> Morgan sportsvogn, hvorpå der stod "FAR TIL 4" - så købte konen
> en nummerplade til hendes bil, hvorpå der stod "MOR TIL 5"...

Niels, du vil da vel ikke i ramme alvor foreslå, at fru Edlich skal have
en nummerplade med: "Mor til 6". Hvor sandt det end måtte være - i
henhold til din historie - kunne det da også misforståes.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Lind

Dato : 25-06-03 06:34

> [...]

> Morgan sportsvogn, hvorpå der stod "FAR TIL 4" - så købte konen
> en nummerplade til hendes bil, hvorpå der stod "MOR TIL 5"...

Jeg har haft en Morgan - mosgrøn med træramme - i seks timer))))))
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 25-06-03 23:25

Hej Morten

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Jeg har haft en Morgan - mosgrøn med træramme - i seks timer))))))
> M.

Hvem gav du den videre til?

Og hvorfor beholdt du den ikke ???

/Seb
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-06-03 22:21

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Hvem gav du den videre til?
>
> Og hvorfor beholdt du den ikke ???

Har du prøvet at køre i en? Affjedringen er så hård, at når man kører
over et cigaretskod, kan man mærke, om det er med eller uden filter.
Mine forældre blev engang hentet i en firepersoners udgave af en
svensker, de skulle besøge i Malmö. Til sidst tvang de ham til at stoppe
og gå ud for at se, om den var punkteret. De mente, at der umuligt kunne
være luft i dækkene. Et tysk blad testede engang den otte-cylindrede
version, der skulle have en tophastighed på i hvert fald 200 km/t. Da de
nåede 160 revnede vindspejlet. Der er meget charme ved engelske biler.
Nogle mener, en Morgan er verdens sikreste bil. Man er aldrig i
tvivl om, hvor hurtigt man kører, eller om det er glat, vådt eller på
andre måder risikabelt føre. Jeg har nu ikke selv en. En af mine venner
kendte en, der blev slået ihjel i en Morgan. Måske er jeg overtroisk,
men alligevel.
Den nuværende Morgan er i øvrigt ikke så gammel. Mange tror, den
er blevet lavet uændret lige siden trediverne eller fyrrene. I
virkeligheden er den, så vidt jeg husker, fra tresserne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 27-06-03 20:07

> en firepersoners udgave af en
> svensker
Ham / hende ville jeg gerne se!
=

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 27-06-03 20:29

Jens Rasmussen <Jens.Rasmussen@jubiipostadresse.dk> wrote:

> Ham / hende ville jeg gerne se!
> =
LOL! Det er godt set, jeg så overhovedet denne sammenhæng ved min første
gennemlæsning. Det kandiderer til månedens bedste i gruppen!
--
Poul

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-06-03 23:06

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Hvem gav du den videre til?
>
> Og hvorfor beholdt du den ikke ???

Det er muligvis den forkerte gruppe for medd. var postet i to grupper.
Jeg valgte så den anden.
Jeg er ikke helt sikker på, at Morten ligefrem gav den videre. En
Morgan er vist ikke noget man sådan giver væk.

Men jeg vil da morderlig gerne modtage én som gave. Der er så meget
stemning over den til sjov og _blær_ ... det er en de mange
drengedrømme. Selvom jeg ikke tilhører overklassen, som Niels fortæller
om i et andet svar.

Morgan er lidt lige som en PB 1400 c - den kan en masse, men den kan
ikke det samme som en nyere maskine (vælg selv: pc/bil). Så for da den
slemme, nu blev jeg pludselig en lille smule ON igen - det var ikke
hensigten)

Hvorfor beholdt du den ikke, hvad Morten? Er det fordi muldvarpeskind
ikke passer godt til oksehud?
--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 26-06-03 00:23

Morten Lind wrote:

> Jeg har haft en Morgan - mosgrøn med træramme - i seks timer))))))

Morgan sportsvognen er oprindligt bygget som legetøj til den
engelske aristokratis unge mænd, den findes også i en speciel
3-hjulet version.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-06-03 19:23

On Tue, 24 Jun 2003 07:20:08 +0200, Esben wrote:

> Ja det skrev Erik Richard også til mig -
>
> det forudsætter dog at manden rent faktisk havde købt én!
>
> Det har han ikke!

Nøøøj, førsteklasses grisseri. Håber at din ven får reddet sig ud af
kattepinen på en lidt mere fornuftig måde.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-06-03 20:40

Martin Edlich wrote:

> Nøøøj, førsteklasses grisseri. Håber at din ven får reddet sig ud af
> kattepinen på en lidt mere fornuftig måde.

Det er ihvertfald meget dumt, at forsøge på at rede en løgn,
ved at lyve endnu mere...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-06-03 21:15

On Tue, 24 Jun 2003 21:39:31 +0200, Niels Ebbesen wrote:

> Det er ihvertfald meget dumt, at forsøge på at rede en løgn,
> ved at lyve endnu mere...!

Mjoe, jeg kender godt situationen hvor man er temmelig desperat og så kan
det være fristende at bøje reglerne lidt. S'ån lidt ligesom at spille kvit
eller dobbelt. Det er så nemt for udenforstående at svinge den løftede
pegefinger og lege besserwisser.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-06-03 22:10

Martin Edlich wrote:

> Det er så nemt for udenforstående at svinge den løftede
> pegefinger og lege besserwisser.

Jaeee... og vi elsker det.....)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 25-06-03 18:18

> [...]
> det være fristende at bøje reglerne lidt. S'ån lidt ligesom at spille kvit
> eller dobbelt. Det er så nemt for udenforstående at svinge den løftede

Nemlig!

Mojn, Thomas

--
"I would call the French scum bags, but that, of course,
would be a disservice to bags filled with scum."

-Dennis Miller

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 24-06-03 20:55

"Martin Edlich" <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:
> [...]
>han havde hørt at han kunne få det lavet sort hos mig. Jeg svarede at
>han måtte have spist søm hvis han troede at det tilbud jeg gav ham var
)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og

Fra : Ben Knudsen

Dato : 25-06-03 10:47

mortenlind@mac.com (morten lind) writes:
>Jeg har haft en Morgan - mosgrøn med træramme - i seks timer))))))

Indtil politiet indhentede dig og tog den fra dig?

ben

Fra : Morten Lind

Dato : 25-06-03 12:14

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Indtil politiet indhentede dig og tog den fra dig?
>
> ben

Hæ, hæ......hvad fanden er det for et ry, jeg har hér?))))) Næ, Ben -
indtil jeg fik stukket fakturaen i hånden.....

Det var i 1984 eller 1983 og det var dengang, realrenten på fast ejendom
var 25,75% - kan nogen huske det? - Jég kan - så købet blev kun til et
"lån"

Men der blev da sendt misundelige blikke fra alle ordinærbilisterne

Og så var den sejere end Riskjærs Mercedes)))))))))

M.