Disk partition
Fra : Anna M. Andersen

Dato : 22-06-03 07:59

Hej,

Har lige installeret Logic Audio og det er simpelthen for fedt :) ...
Meeeeen Emaigc anbefaler at lave et seperat disk partition.

Dumt spm: Er det noget man sådan bare lige gør? :) Så vidt jeg har forstået
inddeler man harddisken fx. Under formatering, men er det noget man kan gøre
uden at formatere harddisken? Jeg vil da nødig til at formatere min
harddisk lige nu!

Mvh
Anna

Fra : Karl Antz

Dato : 22-06-03 08:12

Anna M. Andersen <aandersen@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> inddeler man harddisken fx. Under formatering, men er det noget man kan gøre
> uden at formatere harddisken? Jeg vil da nødig til at formatere min

FWB har udgivet noget der hedder Partition Toolkit. Med det kan du
partitionere en harddisk uden at skulle reformatere hele baduljen.

<http://www.fwb.com/html/partition_toolkit.html>

Har selv prøvet det, da jeg ville frigøre 46GB på min startdisk - det
tog ca 2 minutter

Koster 25$ - og ganske vist er disk-partitionering ikke noget man
foretager hver dag, men jeg synes det er veludgive 25$

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 23-06-03 06:46

Tak for rådet, det var da helt sikkert værd at følge! Nu overvejer jeg dog
faktisk alvorligt at få fat i en ekstern harddisk, da jeg alligevel kan
forudse alvorlige pladsproblemer inden længe :)

Er der nogen der kan anbefale en ekstern harddisk? Tænker på noget lignede:
One 180Gb ekstern harddisk FW

Anna

Fra : Lars Kristian Sørens~

Dato : 22-06-03 23:05

Hej Anna!

Tilykke med dit valg af Logic. Jeg er sikker på, at du vil blive glad
for det!

Mht. harddisk er det korrekt, at det er bedst at bruge seperat
harddiskplads til audiofilerne. De er store, og når de indspilles
"sprøjtes" der megabytes ind på harddisken i foruroligende hurtigt
tempo. I værste fald kan der ske dét, at andre filer bliver overskrevet.
Er det systemfiler, er fanden løs.

Den bedste løsning er en ekstra harddisk, men en seperat partition er
også en god mulighed. Jeg ville foretrække at starte forfra og
partitionere harddisken, men som Karl skriver, kan det lade sig gøre
senere. Jeg har aldrig selv prøvet det, men mange siger, det virker
fint.

Prøv det. Du kan altid slette disken og starte forfra igen.

Lars Kr. Sørensen
musiker og musikpædagog

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 23-06-03 06:39

On 6/23/03 12:04 AM, in article
1fwzb1d.9tzgz3pcu85aN%lars@NOSPAMlarsonline.dk, "Lars Kristian Sørensen"
<lars@NOSPAMlarsonline.dk> wrote:

> [...]
> fint.
>
> Prøv det. Du kan altid slette disken og starte forfra igen.

Hej igen

Tak for rådene omkring en separat partition, vidste faktisk ikke at det
ligefrem kunne gå så galt. Nu ryster jeg jo ligefrem af skræk :)

Hvad med en firewire disk? Er de hurtige nok? Jeg har en Ipod som jeg
egentlig godt vil bruge midlertidigt. Jeg ville godt på et senere tidspunkt
investere i en stor ekstern harddisk til min musik.

Mvh
Anna

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 23-06-03 08:46

> [...]

> Tak for rådene omkring en separat partition, vidste faktisk ikke at det
> ligefrem kunne gå så galt. Nu ryster jeg jo ligefrem af skræk :)

Nej, nej - så galt er det heller ikke! Bare vær opmærksom...

> Hvad med en firewire disk? Er de hurtige nok?

Fint, men måske lidt dyrt. Brug du bare løsningen med partitionering.
Den er til en start både ok og gratis.

Lars Kr. Sørensen
musiker og musikpædagog