mac tastatur
Fra : Jens Sørensen

Dato : 21-06-03 22:10

Hej!
Efter at jeg har haft to Ibooks (700 Mhz)der begge har været DOA, har jeg
stoppet min flirt med hvad jeg troede var bærbare maskiner der, ifølge
reklamerne, både var lavet af 0,7 mm skudsikkert plastic og sande
multimediebrag ( hurra for pc-100 ram, en ramtype der har været uddød i
pc-verdenen i flere år, og hurra for det lynhurtige 16 mb radeon
grafikkort!).
Kort sagt, jeg er færdig med mac, men har stadig et apple usb tastatur, som
jeg nu bruger til min nye winXP maskine( nu har jeg købt det så skal det
også bruges!).
Af en eller anden grund har apple valgt ikke at sætte en delete knap på
tastaturet hvilket er lidt irriterende.
Da snabel-a-knappen også af en grund ikke er afbildet på tastaturet (hvem
kunne have brug for den knap), tænkte jeg at de måske også blot havde gemt
delete knappen?!

Er det noget med at man ved at trykke æble-space-alt-æble-firkant og så
numlock kan trylle en delete funktion frem?

de bedste hilsner

jens

Fra : Michael Holm

Dato : 22-06-03 00:08

Jens Sørensen <kensen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
> Er det noget med at man ved at trykke æble-space-alt-æble-firkant og så
> numlock kan trylle en delete funktion frem?

I MS Word på en Mac der virker nomloc som delete helt af sig selv...
men tastaturet virker jo sikkert anderledes på en PC, der kan du jeg
ikke rigtig bruge æbletasten til noget... eller hur ?

Måske skulle du havde fat i en PC nyhedsgruppe og få anbefalet et
program der gør at du kan konfigurer tasterne ?!

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 22-06-03 10:56

On Sat, 21 Jun 2003 23:10:13 +0200, Jens Sørensen wrote:

> [...]
> multimediebrag ( hurra for pc-100 ram, en ramtype der har været uddød i
> pc-verdenen i flere år, og hurra for det lynhurtige 16 mb radeon

Hej Jens

Du har da været meget uheldig!
Jeg har selv en iBook 500MHz, som "jeg ikke vil bytte for en milion..."
(Min første nye Mac)
PC100 RAM, er ikke nødvendig i en iBook, jeg benytter selv et PC133 256MB
modul i min iBook.
Jeg spiller ikke på min iBook, så jeg kan ikke sige noget om grafikkortet.

Kent
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale konsulent.