kernelpanic uden styresystem..
Fra : Michael Holm

Dato : 19-06-03 10:17

Andre der har prøvet at få kernelpanic efter at havde startet op fra en
cd ?? med en hel ren harddisk i ?

Det sket således :
havde haft problemer med min PB G4 400 mhz 1 gb ram
så jeg valgte at geninstallere. havde os x 10.2.6, på een partition og
lidt blandet stuff på en anden partition. sletter os x partitioen lægger
os X server ind istedet, starter op og får kernelpanic den med på
flere sprog at man skal genstarte

Ok det skal være løgn med den nyeste norton, laver jeg en wipe all på
disken, natten over. Hertil morgen starter jeg på på OS x server cd'en
(en anden end før får en sikkerheds skyld) og får kernelpanic (

anyone ?

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 20-06-03 15:59

Michael Holm <michael.holmRemove@Removeanthro.ku.dk> wrote:

> [...]
> disken, natten over. Hertil morgen starter jeg på på OS x server cd'en
> (en anden end før får en sikkerheds skyld) og får kernelpanic (

Hmm... måske noget med at zappe P-RAM og så starte fra CD, slette
partition igen og så installere det du nu vil.

Norton og OS X.... det har ikke fået et godt ry.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Michael Holm

Dato : 20-06-03 16:21

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Hmm... måske noget med at zappe P-RAM og så starte fra CD, slette
> partition igen og så installere det du nu vil.

er prøvet

> Norton og OS X.... det har ikke fået et godt ry.
Nu var det bare for at få en helt ren disk, så det er kun norton

nu får jeg først kernelpanic midt i installerprocessen ...
Pludslig siger logen (som var åben undervejs) at et directory ikke
eksistereret

Nu har jeg formateret den med en OS 9 cd, og har sat den til at checke
for "bad Blocks" det skulle den gerne være færdig med når jeg møder
mandag så får den først os 9 også prøver jeg at ligge X server
ind...

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 20-06-03 16:30

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> [...]
> for "bad Blocks" det skulle den gerne være færdig med når jeg møder
> mandag så får den først os 9 også prøver jeg at ligge X server

Jeg har meget bøvl med OS X Server på en beige G3, men din PB er så ny
at den ikke burde opleve den slags...

Mine problemer forsvandt sjovt nok også efter en reformatering,
installering af 9.1 og ny reformatering efterfulgt af OS X Server
installering.