Nyt batteri i TiBook = 4 timer 20 minutter~
Fra : Johnny Louis

Dato : 17-06-03 22:31

Til orientering
Jeg har ofret et nyt batteri til min gamle TiBook, og sat den til
"største ydeevne" hvorefter den klarer 4 timer og 20 minutter, det
syntes jeg er imponerende.

--
Med venlig hilsen Johnny Louis
Som alligevel ikke sælger sin TiBook, da afskrivningen på omkring

Fra : Anders Petersen

Dato : 22-06-03 22:50

> Jeg har ofret et nyt batteri til min gamle TiBook, og sat den til
> "største ydeevne" hvorefter den klarer 4 timer og 20 minutter, det
> syntes jeg er imponerende.

Lyder mægtigt - har en PB G4 (ældre model, 500Mhz) der holder batteri ca.
en time, så det vil jeg da overveje. Passer batterierne stadig, eller skal
man have 'et gammelt'?

/A

Fra : Johnny Louis

Dato : 23-06-03 16:15

Anders Petersen <anders@NOSPAMgadefejer.dk> wrote:

> Lyder mægtigt - har en PB G4 (ældre model, 500Mhz) der holder batteri ca.
> en time, så det vil jeg da overveje. Passer batterierne stadig, eller skal
> man have 'et gammelt'?

Du bestiller bare til en 15" så får du det rigtige.
Kvaliteten er bedre end det der dengang fulgte med en ny P.B.
Johnny Louis

Fra : Lars Kristian Sørens~

Dato : 23-06-03 22:48

Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:

> Du bestiller bare til en 15" så får du det rigtige.
> Kvaliteten er bedre end det der dengang fulgte med en ny P.B.

Ved I forresten, hvad et nyt batteri til en tangerine iBook sådan ca.
koster, samt hvor det ville være smartest at købe det? I Tyskland,
måske?

Lars Kr. Sørensen
musiker og musikpædagog

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 03-07-03 14:39

In article <1fx15w8.1g33vty1dh8srsN%lars@NOSPAMlarsonline.dk>,
lars@NOSPAMlarsonline.dk (Lars Kristian Sørensen) wrote:

> Ved I forresten, hvad et nyt batteri til en tangerine iBook sådan ca.
> koster, samt hvor det ville være smartest at købe det? I Tyskland,
> måske?

Jeg ved det ikke præcist, men der er i hvert fald mange til salg på
ebay.de - ret billigt, så vidt jeg husker.

Venlig hilsen Mikkel

--
Mikkel Pagh
http://imv.au.dk/~mpagh/

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-06-03 22:58

> [...]

> Jeg har ofret et nyt batteri til min gamle TiBook, og sat den til
> "største ydeevne" hvorefter den klarer 4 timer og 20 minutter, det

Det kommer da an på hvad du laver på den !? Ser du DVD ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Johnny Louis

Dato : 23-06-03 16:15

> Det kommer da an på hvad du laver på den !? Ser du DVD ?

Det er almindeligt blandet brug, hvis jeg havde lavet noget meget
specifikt som f.eks at se DVD i 4 timer og 20 minutter havde jeg
selfølgelig skrevet det.

Johnny Louis

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 23-06-03 16:31

Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:

> Det er almindeligt blandet brug, hvis jeg havde lavet noget meget
> specifikt som f.eks at se DVD i 4 timer og 20 minutter havde jeg
> selfølgelig skrevet det.

Så er det en god tid ! Johnny har du en iChat konto ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Johnny Louis

Dato : 23-06-03 18:20

> Så er det en god tid ! Johnny har du en iChat konto ?

Ja det er væsentligt bedre end da iBooken var ny.
Nej jeg har ingen iChat konto.

Johnny Louis

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 24-06-03 09:11

Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:

> Ja det er væsentligt bedre end da iBooken var ny.
> Nej jeg har ingen iChat konto.

Du kan oprette en gratis hos aim.com

min er macnerd1965

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Johnny Louis

Dato : 24-06-03 10:56

> Du kan oprette en gratis hos aim.com
>
> min er macnerd1965

Jeg kan ikke rigtigt regne fordelen ud ved at man kan skrive direkte til
hinanden.
I dk.edb.mac har jeg efterhånden mere end 100 tusinde indlæg og kan søge
tilbage hvis jeg har et problem jeg ikke kan løse, mister man ikke denne
mulighed hvis man chatter med hinanden ?

Johnny Louis

Fra : Karl Antz

Dato : 24-06-03 11:07

> [...]

> tilbage hvis jeg har et problem jeg ikke kan løse, mister man ikke denne
> mulighed hvis man chatter med hinanden ?

det drejer sig her om to totalt forskellige par sko.

I en newsgroup kan du som du selv skriver arkivere ting og søge idem.
Det kan du ikke i iChat.

Her kan du derimod få umiddelbar problemløsning i dialog med en som
gerne vil hjælpe dig - i med de nye audiovisuelle muligheder kan du
ovenikøbet sætte kameraet sådan at det peger på skærmen - og på den måde
få en så at sige hands-on vejledning.

Desuden kan du få billig visuel udæandstelefoni hvis din samtalepartner
også er på iChat

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Karl Antz

Dato : 24-06-03 12:00

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> I en newsgroup kan du som du selv skriver arkivere ting og søge i dem.
> Det kan du ikke i iChat.

et lille PS: og dog

Hvis du i iChat's preferences klikker på Messages og sætter hak i
Automatically save chat transcripts, kan du gemme dine og din
samtalepartners guldkorn for eftertiden.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Johnny Louis

Dato : 24-06-03 12:33

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Desuden kan du få billig visuel udæandstelefoni hvis din samtalepartner
> også er på iChat

Ja det er smart, er der stadig forsinkelse på talen som da det kom frem
eller er det blevet bedre.

Johnny Louis

Fra : Karl Antz

Dato : 24-06-03 12:39

Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:

> Ja det er smart, er der stadig forsinkelse på talen som da det kom frem
> eller er det blevet bedre.

Har endnu ikke prøvet det selv - men har fået fortalt at det fungerer
perfekt.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Per Madsen

Dato : 24-06-03 20:52

Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:

> Ja det er smart, er der stadig forsinkelse på talen som da det kom frem
> eller er det blevet bedre.

Snakke med en i Mexico City i går aftes...der var næsten som at tale i
telefon med en lidt henne ad gaden...
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

Fra : Morten Lind

Dato : 24-06-03 15:12

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> få en så at sige hands-on vejledning.
>
> Desuden kan du få billig visuel udæandstelefoni hvis din samtalepartner

Undskyld jeg korrigerer, Ka´l - du kan sagtens arkivere en tråd i iChat
- jeg kan i hvert fald)))
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Karl Antz

Dato : 24-06-03 15:23

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Undskyld jeg korrigerer, Ka´l - du kan sagtens arkivere en tråd i iChat
> - jeg kan i hvert fald)))

so much the better))))
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Morten Lind

Dato : 24-06-03 16:16

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> so much the better))))

Nemli´ hem´li´
(Jeg havde ikke set dit senere indlæg, sorry)
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-06-03 12:03

Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:

> Jeg kan ikke rigtigt regne fordelen ud ved at man kan skrive direkte til
> hinanden.

Hvis man f.eks. ikke har et liv ved siden af og skal slå tiden ihjel med
noget, så er det helt suverænt. Klokken er to om natten, inden man får
set sig om.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Johnny Louis

Dato : 24-06-03 12:30

> Hvis man f.eks. ikke har et liv ved siden af og skal slå tiden ihjel med
> noget, så er det helt suverænt. Klokken er to om natten, inden man får
> set sig om.

Jeg syntes jeg ser en advarsel i ovennævnte, så jeg må hellere holde mig
væk og ikke blive afhængig, for i perioder har jeg svært nok ved at
finde tid til nyhedsgrupperne.

Johnny Louis

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-06-03 12:43

> [...]

> væk og ikke blive afhængig, for i perioder har jeg svært nok ved at finde

Jeg har skam en enkelt gang haft rigtig stor glæde af det i forbindelse
med opsætning af noget netværk. Det kan også være meget hyggeligt.
Problemet er bare, at det svarer lidt til at tale i telefon. Det er bare
langsommere og gratis, hvis man har internet med fast takst. Når folk så
kalder en, begynder man at hyggesnakke, og man kan komme rundt i mange
emner. Du kender sikkert det, at man bliver grebet af en telefonsamtale,
og pludselig har man talt en time. Det samme gælder her. Bortset fra, at
det kan være flere timer. Da det tager lidt tid for modparten at skrive,
har man til gengæld tid til at gøre andre ting på computeren samtidig.
Sætningen bliver jo stående, så laver man noget andet eller er man ude
efter kaffe et par minutter, kan man bare læse det, når man kommer
tilbage.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 24-06-03 13:36

> [...]
> Sætningen bliver jo stående, så laver man noget andet eller er man ude
> efter kaffe et par minutter, kan man bare læse det, når man kommer

Ja, men nu kan man snakke rigtigt, og det fungerer bare perfekt, ha ha!

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-06-03 09:51

bendatafjerndette@postman.dk (Johnny Louis) writes:

> Jeg har ofret et nyt batteri til min gamle TiBook, og sat den til
> "største ydeevne" hvorefter den klarer 4 timer og 20 minutter, det
> syntes jeg er imponerende.

Hvor meget faar du hvis du optimerer til batterilevetid? Jeg foeler
mig nemlig ogsaa fristet :)

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Johnny Louis

Dato : 24-06-03 11:01

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Hvor meget faar du hvis du optimerer til batterilevetid? Jeg foeler
> mig nemlig ogsaa fristet :)

Det du beder mig om betyder at jeg skal køre med nedsat processor kraft
o.l. i 5 til 7 timer og det er jeg ikke meget for.
Fanden skulle da stå i at købe en dyr bærbar for at sætte den til at
køre på halv kraft.
Hvis du kan vente til næste gang jeg sidder i et fly uden 220 volt er
det ok.

Johnny Louis

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-06-03 11:57

bendatafjerndette@postman.dk (Johnny Louis) writes:

> Det du beder mig om betyder at jeg skal køre med nedsat processor kraft
> o.l. i 5 til 7 timer og det er jeg ikke meget for.

Jamen beklager da.

> Fanden skulle da stå i at købe en dyr bærbar for at sætte den til at
> køre på halv kraft.

Begrænsningens kunst.

Hvis jeg sidder og laver tekstbehandling - dvs Word venter på mig - er
jeg ret ligeglad med om den skynder sig eller ej. Hvis jeg kan arbejde
et par timer længere, lever jeg gerne med lidt af hvert.

Det er noget helt andet når det er mig der venter på CPU'en, og det er
det desværre lidt for tiden.

> Hvis du kan vente til næste gang jeg sidder i et fly uden 220 volt er
> det ok.

Styrkeprøven er om den kan klare togturen Århus-København med fuld
skrue, uden at kræve strøm.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Johnny Louis

Dato : 24-06-03 12:25

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Styrkeprøven er om den kan klare togturen Århus-København med fuld
> skrue, uden at kræve strøm.

Du må da godt låne batteriet og prøve selv, er der noget om at du
arbejder samme sted som Christian Bech, for ham bor jeg i cykelafstand
fra og kunne aflevere batteriet der.

Johnny Louis

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-06-03 13:22

> Du må da godt låne batteriet og prøve selv, er der noget om at du
> arbejder samme sted som Christian Bech, for ham bor jeg i cykelafstand
> fra og kunne aflevere batteriet der.

Næh, jeg arbejder i nærheden af hvor CWB boede før, og da de er ved at
lave motorvej i hans "baghave" kan jeg ikke uden enten at bruge BMX
eller køre en større omvej komme hen til hvor han bor nu.

Men det koster vist ikke alverden. Jeg må vist have gang i Office Line.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 24-06-03 22:56

bendatafjerndette@postman.dk (Johnny Louis) skrev:

>Du må da godt låne batteriet og prøve selv, er der noget om at du
>arbejder samme sted som Christian Bech,

Gud forbyde det! Thorbjørn arbejder skam langt uden for byen.
Derudover bor han i Sabro, hvilket vist burde være tæt på en af de
Louisske domiciler.

>for ham bor jeg i cykelafstand
>fra

Og det er skam en dejlig cykeltur. Jeg har fået for vane at drøne en
tur rundt om søen hver aften.
--
Christian

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 24-06-03 12:48

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Styrkeprøven er om den kan klare togturen Århus-København med fuld
> skrue, uden at kræve strøm.

Sidst jeg kørte med tog - for et par måneder siden - var der da 220v
stik i togene over siddepladserne (IC3)
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-06-03 13:23

kajc@ofir.dk (Kaj Christiansen) writes:

> Sidst jeg kørte med tog - for et par måneder siden - var der da 220v
> stik i togene over siddepladserne (IC3)

Jovist. Men desværre ikke over alle :( og undertiden er der temmeligt
fyldt i disse tog.

Ideelt skulle man kunne klare en hel dag på batteriet, men det er de
vist ikke gode nok til endnu.
http://bigfoot.com/~thunderbear