Trådløst internet hvordan.?
Fra : Jonas Petersen

Dato : 17-06-03 12:33

Har en PBG4 titanium og en "almindelig" stationær computer. Jeg har TDC
bredbånd. Hvad skal jeg have for at kunne få trådløst til min PB.?
Skal jeg købe noget udover kortet til PB, for at få det til at funke.?

Mvh
Jonas

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-06-03 12:38

Jonas Petersen <Jonas@petersen.dk> wrote:

> Har en PBG4 titanium og en "almindelig" stationær computer. Jeg har TDC
> bredbånd. Hvad skal jeg have for at kunne få trådløst til min PB.?
> Skal jeg købe noget udover kortet til PB, for at få det til at funke.?

Du skal bruge en trådløs sender, et såkaldt Accesspoint.
Den slutter du til bredbåndsboksen.

Apples hedder Airport og er dyrere end mange andre.
Jeg har lige købt en Linkssys, som koster 730,00 kr.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Jonas Petersen

Dato : 17-06-03 12:41

"Preben Bødker Nielsen" <spam@events.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
> Preben Bødker Nielsen
> preben AT ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Hej Preben

Dvs. jeg skal købe airport base.?? + kortet til PB.??

Jonas

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-06-03 12:44

Jonas Petersen <Jonas@petersen.dk> wrote:

> "Preben Bødker Nielsen" <spam@events.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Preben
>
> Dvs. jeg skal købe airport base.?? + kortet til PB.??

Yes, men det behøver ikke være Apples, nogen af delene.
Sorry MacAddicts.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Jonas Petersen

Dato : 17-06-03 12:45

Skal man ikke købe noget til at dele bredbånd forbindelsen med.... eller kan
man det med udstyret.?
Ved du et sted man måske kunne købe det brugt til billige penge.?

Pft.
Jonas

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-06-03 12:52

Jonas Petersen <Jonas@petersen.dk> wrote:

> Skal man ikke købe noget til at dele bredbånd forbindelsen med.... eller kan
> man det med udstyret.?

Apples og LinkSys Accesspoint har indbygget DHCP, hvis det er det du
tænker på.

> Ved du et sted man måske kunne købe det brugt til billige penge.?

Det er vist ikke mange Airport til salg brugt.
Efterlys evt. i dk.edb.mac eller køb en ny Linksys.
Tror ikke du finder en brugt Airport billigere.

Kig evt. først på www.apple.com/airport

PS.
Det var ganske rart, da du skrev i bunden

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-06-03 12:48

> Yes, men det behøver ikke være Apples, nogen af delene.
> Sorry MacAddicts.

Til Titanium G4'eren skal det vel være et Airport kort eller findes de
også som 3. part ?

Vi har et D-Link 714P+ access point, som indeholder alt hvad du skal
bruge.

Hvis du bor i København er du velkommen til at komme og se og teste det.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-06-03 12:55

> Til Titanium G4'eren skal det vel være et Airport kort

Den har da PCcard-slot, not!

>eller findes de
> også som 3. part ?

Det gik jeg bare ud fra.

/preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Jonas Petersen

Dato : 17-06-03 13:01

> Den har da PCcard-slot, not!

> Det gik jeg bare ud fra.
>
> /preben
> --
> Preben Bødker Nielsen
> preben AT ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Hvis jeg starter programmet airport op på PB, skriver den at der ikke er
tilsluttet noget airportkort, så jeg skal vel have begge dele.

Jonas

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-06-03 14:20

> [...]

> Hvis jeg starter programmet airport op på PB, skriver den at der ikke er
> tilsluttet noget airportkort, så jeg skal vel have begge dele.

Ja, naturligvis.
Tvivlen var, om du _kun_ kunne bruge Apples Airport-kort eller andre
også var en mulighed.

Vi har flg. trådløse i huset:
1 Apple Airport Basestation, koblet til LAN.
1 iBook m. Airport-kort.
1 Windåse m. Surecom pcmcia-kort.
1 Linksys WAP11 basestation, som jeg kæmper med at få til at agere
bridge/client for en iMac.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-06-03 09:22

> 1 Linksys WAP11 basestation, som jeg kæmper med at få til at agere
> bridge/client for en iMac.

Kan den det? Du mener vel, den skal bruges som modtager? Vi har en
Linksys WET-11 Wireless Ethernet Bridge. Den er beregnet til at modtage
trådløst signal og virker fint på en gammel iMac. Hvis man ellers kan
finde ud af IP-adresser og subnets.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 18-06-03 14:34

> Kan den det?

Ja det er jo lige det!
Jeg troede det var en WAP-11, du havde købt.
Sjovt nok eer min WAP-11, som både kan agere AccessPoint eller Bridge
200 kr. billigere.
Men måske kan den slet ikke det ønskede

>Du mener vel, den skal bruges som modtager?

Jep.

>Vi har en
> Linksys WET-11 Wireless Ethernet Bridge. Den er beregnet til at modtage
> trådløst signal og virker fint på en gammel iMac.

Og det var jo det jeg trodede jeg havde købt.

>Hvis man ellers kan
> finde ud af IP-adresser og subnets.

Det kan jeg - vist nok

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-06-03 21:51

> Og det var jo det jeg trodede jeg havde købt.

De ligner også hinanden.

> Det kan jeg - vist nok

Lad mig endelig vide, hvis det lykkes for dig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 18-06-03 21:59

> De ligner også hinanden.

> Lad mig endelig vide, hvis det lykkes for dig.

Du får i hvert fald at vide hvis det _ikke_ lykkes

Havde ellers en god mail-dialog med Linksys-support, men så røg min DNS

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-06-03 19:32

"Jonas Petersen" <Jonas@petersen.dk> writes:

> Hvis jeg starter programmet airport op på PB, skriver den at der
> ikke er tilsluttet noget airportkort, så jeg skal vel have begge
> dele.

Ja, Airport-kort i PowerBooken og en Apple Base-station eller anden
accespoint i den anden ende.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-06-03 09:22

> Den har da PCcard-slot, not!

Men findes der drivere til kortene? Og så bruger de vel deres egen
antenne, i stedet for den indbygget i PowerBook. Ikke fordi den
indbyggede er bedre. Min kones IBM modtager faktisk signalet bedre
gennem et kort, end min PowerBook gør med sin antenne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 18-06-03 14:34

> [...]
> indbyggede er bedre. Min kones IBM modtager faktisk signalet bedre
> gennem et kort, end min PowerBook gør med sin antenne.

Jeg ved det ikke med sikkerhed.
Synes bare ikke jeg kun ville nævne Airport, som mulighed.

/Preben, som også har Airport.
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Jonas Petersen

Dato : 17-06-03 12:57

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Med venlig hilsen Jesper
>
> http://www.gylling.net/
> ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am CET

Hey Jesper

Hvad står dette system i af kr.?
Har du et link til det.?

Jonas

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-06-03 13:20

Jonas Petersen <Jonas@petersen.dk> wrote:

> Hvad står dette system i af kr.?
> Har du et link til det.?

Jonas ring til mig så skal jeg hurtigt sætte dig ind i det. 39 404 404

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/