iPod og Ogg/Vorbis
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 16-06-03 22:45

Kan man få iPod til at spise Ogg/Vorbis i stedet for mp3?

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Bitbucket

Dato : 17-06-03 18:31

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Kan man få iPod til at spise Ogg/Vorbis i stedet for mp3?
>
> -j

Nej
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-06-03 19:39

bitbucket@devnull.invalid (Bitbucket) writes:

> Nej

Hmmm, men synes ellers lige at Seve Jobs snakkede om, at Apple elsker
Open Source og tror på åbne standarder. Lad os håbe der kommer
jabber-support i den kommende iChat.

-j

Fra : Bitbucket

Dato : 17-06-03 20:06

> [...]

> Hmmm, men synes ellers lige at Seve Jobs snakkede om, at Apple elsker
> Open Source og tror på åbne standarder. Lad os håbe der kommer

Steve Jobs og Apple er ikke mere til Open Souce end at de i mange
tilfælde har valgt standarder der ikke er open source, f.eks. AAC,
MPEG-4 og QuickTime.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Morten Lind

Dato : 18-06-03 09:04

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

> Steve Jobs og Apple er ikke mere til Open Souce end at de i mange
> tilfælde har valgt standarder der ikke er open source, f.eks. AAC,
> MPEG-4 og QuickTime.

Hov.........vil du være sød at uddybe det for mig?

For jeg er da bibragt den dimentralt modsatte opfattelse, hjulpet godt
på vej af blandt andre Apple.

På forhånd tak fra
Morten
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Bitbucket

Dato : 18-06-03 14:33

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Hov.........vil du være sød at uddybe det for mig?
>
> For jeg er da bibragt den dimentralt modsatte opfattelse, hjulpet godt
> [...]

AAC er ikke open source, det er QT og MPEG-4 heller ikke, i tilfældet QT
er det Apples egen teknologi, andre der vil benytte den kommer til at
betale for det. Apple har betalt 1 mio $ om året for licens til MPEG-4
og AAC.

Ogg Vorbis er derimod open source og gratis, men den understøttes ikke
af Apple i iPod eller i QuickTime/iTunes, men der findes en
trediepartsplugin til QT som gør at man kan indkode og afkode Ogg i
QuickTime og afspille i iTunes.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Morten Lind

Dato : 18-06-03 14:42

> [...]
> af Apple i iPod eller i QuickTime/iTunes, men der findes en
> trediepartsplugin til QT som gør at man kan indkode og afkode Ogg i

Tak

Skal Apple så også have mønt, når andre bruger QT?
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Bitbucket

Dato : 18-06-03 14:55

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Tak
>
> Skal Apple så også have mønt, når andre bruger QT?
> M.

Ja i hvertfald fra dem er udvikler QT produkter, f.eks. CD-ROM med
QuickTime.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Morten Lind

Dato : 18-06-03 15:37

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

> Ja i hvertfald fra dem er udvikler QT produkter, f.eks. CD-ROM med
> QuickTime.

Barnetro kaput)))
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Thomas Hansen

Dato : 19-06-03 12:51

> [...]

> af Apple i iPod eller i QuickTime/iTunes, men der findes en
> trediepartsplugin til QT som gør at man kan indkode og afkode Ogg i
Hvad hedder den og hvor kan man finde den?

/Thomas

--
All hail the spotted kitty!

Reply to thomash-at-skydebanen.net

Fra : Bitbucket

Dato : 19-06-03 14:30

Thomas Hansen <no@spam.net> wrote:

> Hvad hedder den og hvor kan man finde den?
>
> /Thomas

Ogg Vorbis for QuickTime

Hjemmeside: http://qtcomponents.sourceforge.net/

Downloads