Skærmopløsning i 8 bit :-[
Fra : Jan Krog Henningsen

Dato : 15-06-03 22:24

Hej NG,

Jeg har en PowerBook 12" OS 10.2.6 med en ekstern skærm (21" Apple Studio
Display) koblet til, så jeg har to separate skærme koblet sammen.

Jeg sad og blev nostalgisk, da jeg faldt over et gammelt pinball-game til
mac, som jeg spillede meget for nogle år siden. Naturligvis opererer det i
Classic, og jeg accepterer at det skifter skærmen til 8 bit.

Så fryser spillet og jeg ender med at måtte force quit'e skidtet, men nu er
min eksterne 21" skærm stadig sat til 8 bit og ser (naturligvis) forfærdelig
ud. Jeg har prøvet at genstarte maskinen og har ledt i hjælpemenuen, men
intet hjælper.

Hvordan får jeg skærmen tilbage til normal tilstand??!

/Jan

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-06-03 23:00

Jan Krog Henningsen <nospam@henningsenruberg.dk> wrote:

> [...]
> intet hjælper.
>
> Hvordan får jeg skærmen tilbage til normal tilstand??!

Er det for banalt, at spørge om du har været inde i
Systemindstillinger/Skærm.
Der kan du også sætte kryds i "Vis skærme i menulinien",
en nyttig ting til 2-skærmsbrug og gamle spil.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Jan Krog Henningsen

Dato : 15-06-03 23:04

Hej igen,

Fandt en vej ind til "Colors" i Display-preferences gennem at få vist
display settings i menulinien. Der kunne jeg flytte fluebenet fra et
gråtonet "256" tilbage til "millions". Det kunne jeg nemlig ikke i den
almindelige Preference-dialog, hvor "Colors" er en pulldown, som stod til...
"Millions" :-|

*jubii - flot skærm igen*

/Jan

in article BB12B08E.7BBB%nospam@henningsenruberg.dk, Jan Krog Henningsen at