/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Et ? om Nicasil Cyl.
Fra : "HP


Dato : 23-06-03 19:10

Hejsa AlleZu sammen.

Har lige et spørgsmål om levetiden på en cylinder der er med Nicasil
behandling. De fleste tilråder at skifte stempel & ringe ved omkring
10.000Km kørt.
Dog har jeg osse ladet mig fortælle om folk der har trillet 20K uden at
skifte andet end olie ?. Og maskinerne triller stadig ? ? ?.
Der er tale om en snarlig udskiftning af stempel & ringe, og hvis økonomien
tillader, ny krumtap(racing) med tilsvarende lejer o.lign.

Hilsen herfra

HpeA


--
HpeA


Hans Peter Erenskjold Aalling
www.hpea.farmands.dk
hpea@Farmands.dk



 
 
Hekto (23-06-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 23-06-03 19:20

In article <3ef7428e$0$15348$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, HP<4700>
says...
> Har lige et spørgsmål om levetiden på en cylinder der er med Nicasil
> behandling. De fleste tilråder at skifte stempel & ringe ved omkring
> 10.000Km kørt.
>
Det kommer an på ydelsen og omdrejningstallet.
En alm. knallert m. ca 5HK kan godt køre 20.000 imellem skift af ringe
og det dobbelte før skift af stempel. Det kræver bare at man lader det
sidde hvor det sidder, hele tiden!

Er der tale omnoget der yder mere, så kan det være en god idé at skifte
stempel et sted imellem 5-10.000 km.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

"HP (23-06-2003)
Kommentar
Fra : "HP


Dato : 23-06-03 21:25

Hej Hekto

"Hekto" skrev i en meddelelse
> Det kommer an på ydelsen og omdrejningstallet.
> En alm. knallert m. ca 5HK kan godt køre 20.000 imellem skift af ringe
> og det dobbelte før skift af stempel. Det kræver bare at man lader det
> sidde hvor det sidder, hele tiden!

Hun står som fabrikken sendte hende ud hvilket betyder 49,94Cc(8Hk),hårdt
kørt når hun er varm !.Og 2 tac´s skal jo helst have sno´baZZer før der sker
noget. Intet er skiftet, og til min bedste overbevisning ( fra Pede som før
ejer !). Er hun passet godt. Men livet & tiden går, og tanken om 12K km
(idag) siger jo at man burde skifte dele, men dog har jeg testet kompression
og den er opgivet fra fab. til 11,5, og dd er den 11 :o/. Ikke helt galt &
ved siden af !. Så om det hele passer sammen, er der da ingen grund til at
skille et stykke perfekt mekanik ad.

"Hekto" afsluttede med.......
> Suzuki LS650 + GS450E

MiZ´undlig...........:o/. Drømmer selv om en Gs 500 E,self. med fuldkåbe

> Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
> Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'

Arh...kunne være sjovt , men skal altså lige bruge de kontanter
andetsteds først

Hilsen Herfra

HpeA



Hekto (24-06-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 24-06-03 07:27

In article <3ef76232$0$15303$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, HP<4700>
says...
> Hun står som fabrikken sendte hende ud hvilket betyder 49,94Cc(8Hk),hårdt
> kørt når hun er varm !.Og 2 tac´s skal jo helst have sno´baZZer før der sker
> noget. Intet er skiftet, og til min bedste overbevisning ( fra Pede som før
> ejer !). Er hun passet godt. Men livet & tiden går, og tanken om 12K km
> (idag) siger jo at man burde skifte dele, men dog har jeg testet kompression
> og den er opgivet fra fab. til 11,5, og dd er den 11 :o/. Ikke helt galt &
> ved siden af !. Så om det hele passer sammen, er der da ingen grund til at
> skille et stykke perfekt mekanik ad.
>
Jamen, så vent med at se til ringene omkring 20.000Km.
Så længe du ikke mærker fald i ydelsen, er alt jo OK.
En go' 2T-olie (ikke nødvendigvis den dyreste!) vil gøre resten. Find
en der passer til forbrændingstemperaturen, så den kun efterlader lidt
brunt 'pulver' i udstødningen.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Freeman^ (24-06-2003)
Kommentar
Fra : Freeman^


Dato : 24-06-03 18:21


"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.19620d99e3baaad798976c@news.tele.dk...
> In article <3ef76232$0$15303$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, HP<4700>
> says...
> > Hun står som fabrikken sendte hende ud hvilket betyder
49,94Cc(8Hk),hårdt
> > kørt når hun er varm !.Og 2 tac´s skal jo helst have sno´baZZer før der
sker
> > noget. Intet er skiftet, og til min bedste overbevisning ( fra Pede som
før
> > ejer !). Er hun passet godt. Men livet & tiden går, og tanken om 12K km
> > (idag) siger jo at man burde skifte dele, men dog har jeg testet
kompression
> > og den er opgivet fra fab. til 11,5, og dd er den 11 :o/. Ikke helt galt
&
> > ved siden af !.

Med sport og derunder har jeg hørt om folk der har kørt helt op til 38kkm!!!
Plejer at skifte stempelringe når man kan mærke komprentionen er igang med
at falde, og det virker fint.. =)
--
--
Freeman^
Stalker powered by Dopller, Pinasco, Top Racing og Italkit



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177548
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408803
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste